מדוע אצביע מחר בעד גנץ ?

$(function(){})

אבי בן דוד בטור אישי לקראת הבחירות, מסביר מדוע הוא מעדיף את גנץ וגם, מה הסוד הגדול שגנץ מסתיר מכם ולא יכול לחשוף עדיין?
 (ערוך מחדש)

 

פרטי

לפיד וגנץ יחדיו בעבר המאושר... רישמו את התחזית שלי: סיכוי רב שהם יכהנו כראשי ממשלה ברוטציה, 

לקוראינו:

אתם העוקבים אחרי הטור הזה כבר יודעים היטב את דעתי על נתניהו ושות' וכל מילה נוספת מיותרת.

אלא שבשאלה למי להצביע אני חלוק על מרבית מיודעיי ושותפיי לדעה של "רק לא ביבי",  המתכוונים להצביע ללפיד ומסיבות מובנות בהחלט.

אלא שלמרות שלפיד מצטייר כמי שהתבגר תוך כדי תנועה, למד את הסוד הגדול מכולם- להקשיב למקצוענים- ובהחלט אף הוא רוצה בראש ובראשונה את טובת עמנו, עדיין אני מעדיף את גנץ ואסביר מדוע.

ותחילה אפתח בחיסרון הגדול מכולם של גנץ דווקא:

לגנץ אין את האכזריות הבסיסית הנדרשת ממנהיגים מסוג מסויים. זו שנתניהו "מצטיין" בה וגם ללפיד לא חסר... מה לעשות וגנץ הוא "מענטש" ואדם שלא מסוגל להבנתי להשליט על רגשותיו משמעת ברזל של קמפיין ונחישות של "לא רואה בעיניים" כשמדובר בו עצמו, משפחתו  חבריו וסביבתו הקרובה.

בעיניי התכונה הזו, או היעדרה, היא דווקא מה שגורם לי לרצות בו ולהעדיף אותו. למרות שמומחים יגידו שזה תנאי למנהיגות פוליטית, להבדיל ממנהיגות בשדה הקרב. שם לא נדרשת אכזריות, כשם שנדרשת הנכונות לשלם מחיר, הנחישות והיכולת לנשוך שפתיים ולהתמודד עם קשיים ואובדן בדרך ליעד.

גנץ לא צריך עדים וספרים ביוגרפיים כדי להוכיח את אומץ ליבו, כי מן המפורסמות הוא. אך בהחלט צריך, לצערי, לשכנע כה רבים מתומכיו בעבר כי הפר את התחייבותו לא ללכת עם נתניהו, דווקא בשל סט הערכים שלו, זה שעוצב בעשרות שנות לחימה, עת האמין שטובת הכלל בתקופת המגיפה והאיום העצום והבלתי מוכר שהביאה עמה, מצדיקה את הפרת ההתחייבות, גם אם המחיר הינו פגיעה קשה באמינותו.

וכך נהג מי שנשך שפתיים והבליג כאשר נתניהו ותועמלניו ממש התעללו בו רק תקופה קצרה קודם לכן, בכזבים וזדון נוראי, מציירים אותו כאוויל מגמגם שהאיראנים מאזינים לו מחד וכנואף וסוטה מאידך ..

נכון,  בדיעבד הוא טעה בהחלטתו זו  ואת המחיר שילם ועוד איך. אך בינתיים הוא זה שעמד בפרץ מול השגיונות ומול הזדון של נתניהו וכנופייתו והוביל למופת את מערכת הבטחון.

מאוחר יותר, כאשר חבר ללפיד ובנט בהקמת ממשלת השינוי הרי שלראשונה היה משוחרר מהמגבלות שפחדנותו והססנותו של נתניהו, הציבו בדרכו בשעתו, עוד בימיו כרמטכ"ל  וכן כשר ביטחון. ועל המשמעות יעידו היקף הפעילויות וההצלחות המבצעיות של צה"ל כנגד הסורים, כנגד הגיהאד בעזה כשלראשונה החמאס יושב בשקט... וכנגד החמאס והמחבלים ביו"ש. הוא עשה זאת יחד עם נפתלי בנט ויאיר לפיד, שני אנשים חכמים שידעו כי ההגה בידיים מנוסות ואיתנות.

מה לעשות והעקשנות,ואולי אפילו הטהרנות הבלתי מתפשרת של אנשים כה רבים מקרב תומכיו בעבר, הביאו להחרמתו בקרב כה רבים ובכך הובילו למיצובו לכאורה כמי שסיכוייו להיות ראש הממשלה הבא, דלים עד לא קיימים. וכאשר הוא טוען כי הוא היחיד שיש לו סיכוי להרכיב קואליציה עם החרדים, המסר לא משכנע ולעיתים גם מעורר חשש, מה המחיר שהוא מוכן לשלם להם בתמורה...

ויש שעדיין חוששים שגנץ עלול ללכת שוב עם נתניהו ולא קולטים עד כמה הוא נפגע בשעתו. מנתניהו וכנופייתו כמובן, אך יותר מכך, לדעתי, ממה שאמרו וכתבו עליו בני בריתו, ואפילו שכנים וידידים, בחלקם. והוא לא יעשה זאת גם אם האלטרנטיבה תהיה פרישה מהחיים הפוליטיים.

ולכישלון הזה בשכנוע ועקב כך צניחתו בסקרים, יש סיבה נוספת, לדעתי והיא חוסר היכולת המובנה שלו לומר את כל האמת בנושא תוכניות "המחנה הממלכתי" לעתיד:

הסוד הגדול:

לדעתי אלקין וסער כבר סגרו בהסכמת גנץ כמובן עסקה מלאה על כל פרטיה ותנאיה עם לפחות חמישה חכי"ם מכהנים המועמדים לכנסת ברשימת הליכוד ובמקומות ריאליים. עסקה המכסה 2 אופציות:

  1. נתניהו והגוש לא מגיעים ל61 ולא יכולים להרכיב ממשלה. במקרה כזה החמישה מודיעים על פרישה מהליכוד (4 פורשים זכאים להירשם כסיעה, הישג מופלא של ממשלת השינוי ! לעומת רבע סיעה בעבר) והם מנמקים זאת בצורך למנוע בחירות שישיות חסרות סיכוי והותרת לפיד כראש ממשלת מעבר. הכעס במחנה הליכודי יהיה רב, אך נסבל, בהינתן שסער ואלקין עדיין מוערכים מאוד בקרב רבים שם וגנץ נחשב תמיד לשותף אפשרי שאף קיבל "הכשר" מנתניהו... במקרה כזה החרדים מיהדות התורה ממהרים לקפוץ על העגלה ובמחיר נמוך יחסית למה שהם מצפים לקבל מנתניהו, מה שירגיע את ליברמן... ש"ס אמנם תישאר נעולה בעמדתה ונשארת בחוץ , אך לגנץ, יחד עם לפיד שיקבל ראשות ממשלה ברוטציה, ליברמן, העבודה ומרץ ואפילו ללא תמיכת רע"מ מבחוץ – יהיה רוב ותהיה ממשלה..

..

  1. נתניהו מקבל 61 ומתחיל להקים קואליציה וכמובן נסחט ע"י החרדים מחד וציונות יהודית מאידך...  וכאשר הוא בא להציג את ממשלתו החדשה בפני הכנסת, זו שלליכוד לא נותרו בה תיקים ממשיים.. והיקף ההתחייבויות של נתניהו לבן גביר וסמוטריץ, גולדנקוף ודרעי , יפורסם לראשונה בעת חשיפת ההסכמים בפני הכנסת, הרי שלפחות 2 מבין חמשת המורדים הפוטנציאליים מהליכוד יימנעו מהצבעה ואין ממשלה..  במקרה כזה, לאחר שלפיד ינסה את כוחו, אך לא יצליח, או שהולכים לבחירות, או שהנשיא עושה שימוש בסמכותו, מתייעץ שוב עם הסיעות ומטיל על גנץ לנסות ולהקים ממשלה וכך נחזור לאופציה א', הפעם בתמיכת כל החמישייה מהליכוד...

הבעיה היחידה בכל התסריטים הינה שגנץ ואנשין לא יכולים לחשוף את הקלף ג'וקר הזה לפני הבחירות. זהו התנאי העיקרי של "המורדים" בליכוד, אשר חפצי חיים המה...

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה