שעת נעילה פרק 6: האמנם שעת נעילה הפכה ל"שעת סיפור"?...

$(function(){setImageBanner('9cb22f61-2474-4179-97f1-ea8f6ad82119','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,46977,'Image','');})

הסימפטיה והסקרנות בפרקים הראשונים של שעת נעילה לצפייה ישירה התחלפה בפרקים האחרונים בתחושה שהמחמאות היו מעט מוגזמות... . כל הסיבות בשלן טוענים רבים ממשתתפי המלחמה ההיא כי שעת נעילה הפכה לשעת סיפור לא רצינית

פרק 6 שעת נעילה- סוגרים את הסדרה 

אני חייב להודות שהיו לי הרבה תקוות מהסדרה שעת נעילה בערוץ כאן 11. בתור מי שלא חווה את המלחמה ההיא, אבל שמע ולמד עליה לא מעט קיוויתי שהיא תוכל להאיר לי את מה שעבר אז על המדינה, על הצבא ועל מי שלא חזר ממנה. בשנות התשעים עבדתי כמאבטח במתקן של משרד הביטחון, אליו היו מגיעים בין היתר פצועים מהמלחמה ההיא. אבל הם כמעט ולא דברו. השתיקה שלהם הייתה כבדה מנשוא. 

הפרק הראשון של שעת נעילה היה בהחלט מעודד. אחר כך התחילה נפילה איטית עד לחבטה סופית בפרק חמש של שעת נעילה. מבחינתי הסדרה הסתיימה

נכון, התכנית מבוימת בצורה מעולה, השחקנים הכי טובים על המסך והצילום באמת נראה כמו הפקה של נטפליקס יותר מאשר של הערוץ הראשון. אבל עדיין משהו בה חסר לי. היא יכולה להיות טובה לצופים של HBO לאלו שלא ממש אכפת להם מי ניצח במלחמה ההיא ומה באמת קרה כאן.  אותי היא הפסיקה לעניין. 

ניצחנו במלחמה הפסדנו בסדרה

את ההשלכות על החברה הישראלית, את הסולידריות החברתית ואת ההתגייסות של העורף החליפו דיאלוגים עקרים על טוהר הנשק.

את ההקרבה האישית של כל לוחם החליפו דמות נלעגת של איש שמאל "מגניב", וחיילים שמחליטים מי נשאר באיזה מוצב, כאילו מדובר באספה של ועדת חברה. כל היתר נראה לצופים תמימים, כמוני למשל, כמאמץ להכשיר אג'נדה שנכונה להווה, אבל בטח לא הייתה קיימת אז. 

ומה קרה בזמן שאתם רואים כמה חשוב היה להציל קיפוד

ישנן כמה סיבות מדוע הסדרה אבדה צופים כמוני. 

ברמה הצחיחה שלאחר הקיץ, מתרחשים קרבות עזים של שריון ורגלים. אבל בסדרה, כאילו ביקום מקביל, אנשים נוסעים בג'יפים על דעת עצמם ונעים בין מוצבים יחד עם האג'נדות שלהם ועוד שניים שעושים טיול בשטח כאילו לא מתקיימים ברמה קרבות שריון עזים . וכן, גם מכונית אחת פרטית שמגיעה לאן שבא לה על הצירים ברמת הגולן כאילו אין שם מלחמה. 

ומה נשאר לנו לקוות לקראת עונה 2 של שעת נעילה 

שהסדרה, גם אם תהיה בנויה רק על דמויות דמיוניות, תהיה קצת יותר קרובה למציאות. אחרת באמת מדובר בשעת הנעילה של ערוץ כאן.  פאודה הצליחה מאד בחו"ל על אף שהיו בה סצנות פטריוטיות מרגשות. בשעת נעילה הן בינתיים נעלמו כלא היו. וכל זה בלא מעט כסף של משלם המיסים. 

 צפו בווידאו מי היו האנשים שהיו ההשראה לדמותו של אבינועם משעת נעילה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה