הרס הסוכות: מחאת נס ציונה לא צריכה להתנצל, אבל חייבת להתנער מהמעשה ומהעושים !

$(function(){setImageBanner('80811fec-ae0a-4540-a828-297dfea8b8ac','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

בעקבות השחתת הסוכות, "מחאת נס ציונה" לא צריכה להתנצל, כי אין לה חלק בכך. אולם היא חייבת להתנער מהמעשה ועושיו, גם אם בין "לוחמי הגנת הדשא" - נמצאים פעילי מחאה מוכרים.
לצערי ההשחתה כבר "נרשמה על שמה" בערוץ 14 ודומיו ובהחלט עלולה, תודעתית וציבורית, להידבק אליה לנצח, אם תימשך השתיקה של ראשיה.
לא חבל?
ומה הקשר ל"הקפות שניות"?

השחתת סוכת חבד בנס ציונה האם נשמע גינוי מראשי מחאת נס ציונה

מחאת נס ציונה לא צריכה להתנצל. רק להתנער מהקיצונים משחיתי הסוכות!

נתחיל בתזכורת. בתאריך 21/07/2023 נרשם בנס ציונה אירוע מכוער. משטרת רחובות עיכבה לחקירה תושב נס ציונה בחשד להשלכת ביצה על 2 אברכים שניצבו בדוכן התפילין של חב"ד נס ציונה בסופר ברקת. דוכן שהוצב באישור הבעלים.

בסופו של דבר ולאחר בירור משטרתי נרשמה סולחה בין זורק הביצים לאברכים הצעירים. וכדאי לזכור כי אנשי חב"ד בעיר יכלו לדרוש לקחת את האירוע במעלה הטיפול המשטרתי אבל בחרו אחרת. עניין של גישה. 

שלושה חודשים חלפו ושוב נרשם אירוע חמור. עזבו לרגע את מה שקורה במדינה, למרות  שלא ניתן לנתק את השחתת הסוכה בנס ציונה מיתר האירועים שסובבים אותנו. והכי עצוב/מגוחך/מכעיס הינו הנסיון להציג זאת כפעילות להגנת הדשא... בעוד שלמעשה מדובר בקבוצת אנשים ששמה לה למטרה את פעילות בית חב"ד בעיר בה הם רואים הדתה. 

נכון, רבים בציבור הליברלי-דמוקרטי טוענים במידה רבה של הגיון, כי יש לאסור  על פעילות כלל הגופים שמטרתם הפצת ערכי היהדות (לפי תפישתם) - במרחב הציבורי בכלל המדינה, כל עוד אין הדדיות  ואין סיכוי להצבת דוכן של, נניח, התנועה ליהדות שוויונית - אפילו ברדיוס של 500 מטר מריכוזים חרדיים... 

אך הסוכות שניצבו להן בגנים הציבוריים בנס ציונה לא קראו לאיש להיכנס אליהן ולא חילקו ממתקים.. הן הועמדו שם למען התושבים שאין בביתם סוכה. המניע הינו כמובן דתי והרצון הכללי של חב"ד "לזכות את הרבים". אך אם נערוך לדעתי בעירנו משאל תושבים, הרי שלרובם המכריע הסוכות כלל לא מפריעות, או נמצאות בדרוג נמוך מאוד ברשימת הנושאים המטרידים אותם, במכלול ששמו יחסי דת ומדינה. 

לסיכום: האם מחאת נס ציונה צריכה להתנצל על השחתת סוכת חב"ד?. 

לא! חד משמעית לא.  נושא ה"הדתה" אינו הנושא המרכזי ואף לא המשני ובוודאי שאינו הדבק המאחד את כל פעילי ומשתתפי המחאה, אלא בראש ובראשונה המהפכה המשפטית. אבל הייתי מצפה מראשיה, אלו שאנו רואים מדי שבת עוסקים בארגון המחאות,  לכל הפחות להתנערות. כזו שתשדר מסר ברור - השחתת סוכת חב"ד - לא על דעתנו !. 

נכון לשעת כתיבת מילים אלו, טרם נרשמה לצערי התנערות כזו. והאמינו לי, ראשי המחאה יודעים היטב לדברר את עצמם כאשר הם רוצים. 

חבל !

ונעבור ממה שהיה למה שיהיה:

במוצאי שבת הקרוב יתקיימו במרכז העיר שני אירועים רבי משתתפים, כאשר  סמוך להפגנה הקבועה במוצאי שבת ב18.00 בצומת הקניותר, יתקיימו ב20.00 ההקפות השניות בבית חב"ד. מרחק של 100 מטר האחד מהשני...

אני מקווה בכל ליבי כי לא יימצאו מטורללים שיחליטו כי קיום ההקפות במרחב הציבורי פוגע בזכויותיהם.. ולא נהיה עדים לעימות חלילה סביב הארוע.

להיפך !

לו אני ממובילי מחאת נס ציונה, הייתי מזהה כאן הזדמנות מעולה לפיוס ולקרוב לבבות. הייתי קורא מעל לבימה, לקראת סיום, למי מהמוחים/ות החפצים בכך - לעבור דרומה מאה מטר, להמתין לתחילת הארוע של שמחת החג המסורתית, לצפות בה ואולי אף להצטרף למעגלי הרוקדים, עם הדגלים מונפים כמובן.  

כך ניתן להעביר מסר חד משמעי. מסר לפיו: איננו נגד הדת היהודית ולא נגד מאמיניה, אלא אך ורק נגד עסקניה ופגיעתם בחיינו, בשל תמיכתם הנלהבת במהפכה המשפטית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה