יום ציל"ה – "ציון יום לנתינת הלב" נערך בביה"ס הבינתחומי הדר, לציון זכרה של צילה זאבי ז"ל.

$(function(){setImageBanner('f8b9d9d9-6da9-4763-a8ff-5fb662a74a2d','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})


היום המיוחד, לזכרה של מנהלת ביה"ס לשעבר, צילה זאבי, נערך בשיתוף פעולה עם המועדונצ'יק, וכלל היכרות עם דמותה של צילה, טקס מרגש, ופעילויות שונות ומגוונות.
מנהלת ביה"ס: "פעלה תמיד במטרה לסייע". בתה, יה-לי: "חשבנו על דרך ערכית להנצחה"

פרטי ארכיון

ביום שישי שעבר  התקיים יום ציל"ה בבית הספר הבינתחומי הדר.

יום ציל"ה – "ציון יום לנתינת הלב", הינו יום פעילות ייחודי המוקדש למי שהייתה אשת חינוך נס ציונית ומנהלת בית הספר, הגברת צילה זאבי ז"ל, שהלכה לעולמה באופן מפתיע לפני כחמש וחצי שנים. יום ציל"ה מתמקד בהקניית ערכים כגון אהבת הזולת, כבוד האדם, עזרה הדדית, סיוע לאחר, דאגה לאדם באשר הוא אדם שהיו נר לרגליה של צילה ז"ל.

ענת ורשביאק מנהלת בית הספר אמרה: "את היום פתחנו בכיתות בהסבר על יום הפעילות ובהיכרות עם דמותה של צילה ז"ל, שפעלה תמיד כשלנגד עיניה העזרה והסיוע לאחר ולחלש. לצילה הייתה התכונה להכיל אנשים, לחבק אותם ולסייע להם ברגישות המתאימה ובמציאת הפתרונות הטובים ביותר עבורם. כל זאת בנועם הליכות וחיוך על הפנים. המשכנו בטקס מרגש המביא לידי ביטוי בשיר, ריקוד ודקלום את הערכים הללו".

ענת ורשביאק המשיכה: "לאחר הטקס, חזרו התלמידים לכיתות וכל שכבה עברה פעילות אחרת הקשורה לנושא. היה לי חשוב שכלל תלמידי בית הספר ישתתפו בפעילות ולכן התוכנית נבנתה באופן ספירלי - כל שכבה קיבלה את התכנים המתאימים לה ביותר, ולכל שכבה נבנתה פעילות ייחודית. השנה שילבנו כוחות עם תנועת הנוער המועדונצ'יק. מדריכי התנועה היו אלה שהעבירו את הפעילות לתלמידים בשיתוף צוות המורים".

בתה של צילה, יה לי זאבי, אמרה: "עם פטירתה של אמא ז"ל חשבנו, בני המשפחה וחבריה של אמא, על דרך פעילה להנציח אותה. כזאת שתהיה אקטיבית ותערב פעילות חינוכית ערכית. הפניה למנהלת בית הספר הנוכחית, ענת, הייתה ברורה. מאז ענת היא שותפה לדרך".

למעט השנה החולפת, שהייתה שנת קורונה ושללה את הזכות להתכנסויות וישיבה בצוותא, מאז מותה של צילה לפני כחמש וחצי שנים מקפידים בביה"ס הבינתחומי הדר לקיים את יום ציל"ה בבית, בסמוך ליום הולדתה במאי. בכל שנה שיתפו בביה"ס פעולה עם גוף אחר העוסק בסיוע לאחר, בכבוד האדם, בעזרה לזולת. השנה שיתפו פעולה עם תנועת הנוער הנס ציונית המועדונצ'יק.

"מבחינתי שיתוף הפעולה עם המועדונצ'יק היא בבחינת סגירת מעגל", הוסיפה יה-לי, "אמא ז"ל הייתה בין מקימי המועדונצ'יק. הקמת התנועה הייתה מענה לצורך בקיום פעילויות משמעותיות וערכיות לבני הנוער בנס ציונה. היום ניתן לראות את הפירות. ילדים ובני נוער רבים מנס ציונה חברים בתנועת המועדונצ'יק כחניכים, ואחר כך ממשיכים את הדרך חלק לא מבוטל של מדריכים ההופכים בעצמם למקני חינוך וערכים. אני עצמי הייתי חניכה ומדריכה במועדונצ'יק והיום יש לי דור המשך - ביתי הבכורה יהב חניכה בתנועה. שיתוף הפעולה עם המועדונצ'יק היה בהחלט מרגש. מרגע כתיבת הפעילויות בשיתוף עם ענת המנהלת ויהודית ארזי (פלצמן), חברת הילדות של אמא, הדרך הייתה קצרה. קבענו תדרוך לפעילות עם המדריכים והם מיד נרתמו ולקחו לידיהם את המשימה באופן משמעותי וראוי להערכה. שיתוף הפעולה עם המועדונצ'יק היא עדות חיה ונושמת לחזונה של אמא. מבחינתי זוהי תחילתה של מסורת".

מוסיפה ענת מנהלת בית הספר: "אין לי ספק שהתלמידים יצאו נשכרים. המדריכים בני הנוער העבירו את הפעילויות באופן איכותי, במרץ ובקצב הנכונים לילדים. אני בטוחה שגם להם זה תרם".

היום נחתם בפעילות מחוץ לכיתות המכילה משחקים הקשורים לנושא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה