לפעמים חלומות מתגשמים -הסיפור המופלא של "מרכז איתן".

$(function(){setImageBanner('4989d99d-fb6b-4ebc-8d34-236a34e02fd2','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})



לפעמים חלומות מתגשמים – שרון מנס ציונה (39) המתמודדת עם אנורקסיה והפרעת אישיות התגלתה אצלה בגיל 18 -סללה  את דרכה בעזרת ליווי לקריירה ותעסוקה, של עמותת "מרכז איתן" .
בתמונה: צוות המרכז.

יחצ

אנשים המוכרים ע"י ביטוח לאומי לקצבת נכות על רקע נפשי, זכאים לתמיכה בדיור, פעילות חברתית, פנאי, תחבורה ועוד.  אחד מתחומי החיים המרכזיים המאפשרים להם להרגיש שייכים ושותפים בחברה, הוא ההשתלבות בשוק העבודה החופשי – מטרה שמבוססת על האמונה שלכל אדם מגיעה הזדמנות שווה לבטא את עצמו ולממש את יכולותיו. תהליך ההשתלבות והתפתחות המקצועית כולל ליווי אישי ע"י מאמנים תעסוקתיים, שמלווים את המתמודדים לאורך כל הדרך, מבחירת תחום העיסוק ועד להשתלבות בלימודים ובעבודה בפועל.

שרון מנס ציונה, בת 39, מתמודדת עם אנורקסיה והפרעת אישיות לא יציבה שהתגלתה אצלה בגיל 18. אחרי 9 חודשים של שירות צבאי היא אושפזה בתל השומר ובאברבנאל לתקופות קצרות לטיפולים. בהמלצת רופאה עברה לגור בהוסטל למתבגרים בירושלים.

מהלך חייה בשנים הבאות כלל אשפוזים במספר מקומות ומגורים עם בן זוג במשך שנתיים וחצי, עבודה בבית קפה ולימודי תקשורת אינטראקטיבית במכללת הדסה. מאחר ושרון סיגלה לעצמה יכולת של מוגרים עצמאיים, היא עברה לדירה שכורה ופנתה למרכז לתעסוקה נתמכת בירושלים ודרכם החלה לעבוד כמדריכה שיקומית בהוסטל ולוותה וחנכה מתמודדים עם בעיות נפשיות בתפקוד נמוך. אך לאחר תקופה של התקדמות מקצועית בה עבדה אפילו בתפקידי שיווק דיגיטלי בחברת הייטק גדולה הגיעה הנפילה ושרון שהתה בבית שנתיים בהן הייתה צריכה סיוע וליווי שיאפשר לה לבנות את הביטחון העצמי ביכולותיה ובפעולותיה.

אחותה קבלה המלצה על מרכז איתן בחולון, שם התקבלה בזרועות פתוחות ע"י המאמנת התעסוקתית שקידמה אותה מהמקום של ייאוש וחוסר אמון בעצמה ויצרה לה עוגן של ביטחון, בית להתייעץ בו ולסלול יחד את הדרך לפנות למקומות עבודה פוטנציאליים, לבנות קו"ח מתאימים ולהציע מועמדות למשרה שלדעת שרון חיונית לארגון והם לא חשבו עליה ולהתמודד עליה בארגון – השלב הגבוה ביותר בפיתוח קריירה והאמיץ מכולם.

לדברי שרון, "יש עליות וירידות בימים ובתקופות כחלק מהתמודדות, אך כשיש גיבוי מלא עם מלווה ומאמנת מחויבת ממרכז איתן אפשר לפתח ציפיות לעתיד ויש תקווה, אל תפחדו לפנות לעזרה, מרכז איתן עוזר ומכבד כל מי שפונה ורואה את האדם בגובה העיניים. שירותי ציבורי שהוא כמו פרטי באיכות וביחס".

מרכז איתן הוקם במטרה ללוות מתמודדים בתהליך השתלבותם בשוק העבודה החופשי, באופן עצמאי ובשאיפתם לממש את הפוטנציאל התעסוקתי שלהם בעולם העבודה. התהליך כולל רכישת כלים לקבלת החלטות, חיזוק היכולת לבחור ולחולל שינוי, לחוות הצלחות ולהתמודד עם אכזבות, על מנת להגיע לחיים עצמאיים ובעלי משמעות. מרכז איתן פועל במסגרת עמותת איכות בשיקום. העמותה נוסדה בשנת 1981 ומפעילה יוזמות שיקום בכל תחומי החיים: דיור, הוסטל, תעסוקה נתמכת ומרכזי יה"ל – תמיכה במשפחות. איכות בשיקום, כשמה כן היא, שמה לה למטרה מתן שירות מקצועי ואיכותי שמטרתו לאפשר למתמודדים להגיע לחיים עצמאיים בקהילה.

 מרכז איתן נמצא רחוב המשביר 1 (פרימיום סנטר), חולון, טל. 03-6722128 , פייסבוק : https://www.facebook.com/Eitan.Career/
  
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה