מאור ומיכל פריד שבו היום לארץ מהרווארד וM.I.T - לאחר שמאור זכה בתקציב מחקר מיוחד, מהאקדמיה הלאומית למדעים, אחד מחמישה מדענים בלבד !

$(function(){setImageBanner('d0e9d69c-1b3e-4ce3-b9cb-a55d60b0ada8','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})


מאור, עוד לא בן 29 ... הספיק בחייו הקצרים מה שלאחרים לקח כפליים זמן. ולא פלא שהוגדר בשעתו במגזין "פורבס" כאחד מ"שלושים הצעירים המבטיחים בישראל" !
דוקטור בהנדסת מכונות, מסיים הדוקטורט הצעיר ביותר אי פעם בטכניון, חתן "פרס מוסקוביץ למצויינות, "מדען מצטיין" בצה"ל, הזוכה ב2018 במילגת "קרן פולברייט" לפוסט דוקטורט באמ, אי, טי בבוסטון וביולי האחרון זכה במילגה ל"תכנית המנהיגות של הרווארד" אולם משבר הקורונה וההצעה המפתה שקיבל מהמדינה, השיבוהו ארצה...

בהצלחה למאור ומיכל רעייתו, גאים בכם !

בתמונות: מימין- על שער ה"פורבס". משמאל- הבוקר בנתב"ג הריק...

 פורבס ובנתבג מאור

ימים ארוכים של געגועים ורגע מושלם אחד של התרגשות. לא יכולנו שלא לדמוע כשראינו סוף-סוף אותיות בעברית בנתב"ג.  במיוחד בימים כאלו, אין לנו מקום אחר עלי אדמות. הנופים של ורמונט והיערות של ניו-המפשייר כבר החווירו לעומת הפרדסים של נס ציונה....

במילים אלו בישרו ד"ר מאור פריד (פ בפתח) ורעייתו מיכל לחבריהם, על שובם הבוקר ארצה.

לפני מספר שבועות יצאו מדינת ישראל והאקדמיה הלאומית למדעים בתכנית חירום להצלת דור העתיד של המדע הישראלי והציעו תקציבי מחקר שיאפשרו למדענים המצטיינים והמבטיחים ביותר, השוהים בחו"ל- להמשיך את המחקר שלהם מהארץ.

5 מלגות בלבד הוקצו למעל 30,000 מדענים ישראלים המתגוררים בחו"ל, כאשר הזוכים נבחרו ע"י ועדה של פרופסורים בכירים מכל התחומים.

ובין החמישה והיחידי ממאות המועמדים יוצאי הטכניון, היה ד"ר מאור פריד, בוגר קרן אייסף, דוקטור בהנדסת מכונות, תושב עירנו ומי שכבר הסב למשפחתו ועירו כבוד רב בעבר, כמסיים הדוקטורט הצעיר ביותר אי פעם בטכניון, כחתן "פרס מוסקוביץ למצויינות, "מדען מצטיין" בצה"ל, ובעיקר כזוכה ב2018 במילגת "קרן פולברייט" לפוסט דוקטורט באמ, אי, טי בבוסטון . ,מאור היה אחד הצעירים ביותר ממקבלי המילגה בעולם והצעיר מבין מקבליה בישראל אי פעם

ואם לא די בכל אלו, ביולי האחרון זכה במילגה נוספת ל"תכנית המנהיגות של הרווארד" הנחשבת לתכנית היוקרתית בעולם, שהכשירה מאות רמטכ"לים, ראשי ממשלה ומנהיגים מבטיחים מכל רחבי העולם, אולם משבר הקורונה וההצעה המפתה שקיבל מהמדינה, השיבוהו ארצה...

מאור, רק בן 29 בקרוב... הספיק בחייו הקצרים מה שלאחרים לקח כפליים זמן. ולא פלא שהוגדר בשעתו במגזין "פורבס" כאחד מ"שלושים הצעירים המבטיחים בישראל" !  כאשר מדובר במי שהיה נער אלים, בעל הפרעות קשב וריכוז חריפות, הראשון במשפחתו שלמד בבית-ספר תיכון וחסר כל כיוון ומטרה – שהיה לקצין, מפקד ומדען מצטיין בצה"ל ובאקדמיה .  

בעקבות קבלת המילגה, שהו מאור ורעייתו מיכל כמעט שנתיים בבוסטון, שם הוא עסק במחקר בתחום חיזוי תופעות כאוטיות (Stochastic and chaotic dynamics) ומאורעות קיצוניים (extreme events) באמצעות בינה מלאכותית (AI) באחת המעבדות הטובות בעולם בתחום. ואילו מיכל המשיכה בלימודי הרפואה.

בין לבין הספיקו רק לאחרונה, באיחור של 4 שנים מאז נישאו... לצאת לירח דבש ארוך בצפון מזרח ארה"ב ומאור אף השתתף ב,מרתון בוסטון" הידוע, לאחר שגילה שם את חדוות הריצה.

בין היתר כיהן לאחרונה בימי הקורונה כמנהל מרכז האקדמאים הישראליים של ScienceAbroad ב-MIT  אנשי האירגון עשו לילות כימים כדי לספק למאות האקדמאים הישראלים בעיר תכנים במטרה לסייע להם לצלוח את התקופה הקשה בהצלחה.

כל העת, כאן בארץ עקבו אחריהם בהתרגשות הוריו, מזל ויוסי, אליהם הוא קשור ביותר וכותב לא אחת בדף הפייסבוק הפופולרי שלו.

 מאור והוריו

עם ההורים הגאים...

מעט על הישגיו בעבר וכל שהפך אותו לכה בולט בתחומו.

עוד בגיל 27 עת עבד כמהנדס מחקר ופיתוח במשרד הביטחון וחוקר בטכניון – היו לו ברקורד חמישה מאמרים בכתבי עת מובילים והוא אף הרצה בכנסים בינלאומיים.  מחקריו בתואר השני והדוקטורט עסקו ב"דינמיקה לא לינארית" ובתורת הכאוס. אלו הם שני תחומים השלובים זה בזה, שמהווים יחד את הענף המדעי שעוסק בחקר התנועה והשינוי של מערכות מסוגים שונים – החל בפעימות הלב, דרך התנודות בבורסה ועד למסלול שעושה טיל שיוט מרגע שיגורו ועד הגעתו ליעד.

מחקר שערך בשעתו זכה למימון ממשלתי נרחב וזיכה את פריד בתואר מדען מצטיין בצה"ל ובפרסים תחרותיים בינלאומיים, וכל זאת במקביל לשירותו הסדיר. לאחר מכן עבד כחוקר בצוות Data Science במשרד הביטחון, שמטרתו לספק תחזיות ביטחוניות בסביבה של אי ודאות באמצעות כלים מתמטיים ואלגוריתמיים מתקדמים מעולם ה-machine learning והבינה המלאכותית.

ויחד עם כל עיסוקיו אלו, הספיק מאור להקים את עמותת "ללמוד להצליח", שהיא סיפור מרגש בפני עצמו,  בסיוע כמה ידידים טובים, בידיהם הפקיד בשעתו  את הניהול השוטף, עם צאתו לבוסטון ועתה מן הסתם, ישוב לעסוק גם בו.

ולפני סיום, אצטט מה שאמר לנו לפני שנתיים:

מה הערכים שבשמם הגענו הנה: תרומה למדינת ישראל באמצעות מחקר אקדמי חדשני ופורץ דרך המהווה קרקע פוריה לצמיחתה של תעשיית הייטק חזקה ומשגשגת שנתנה לישראל את עיטור ה startup nation  קידום שכבות חלשות לצמצום פערים חבריים עמוקים בחברה הישראלית על ידי עידוד של נוער בסיכון לרכישת השכלה כמנוע לצמיחה והגשמה עצמית. ועל הדרך, להוכיח לאותם נערים, שיהיו חיילי, עובדי ומדעני העתיד, שעם המון רצון, השקעה ואמונה- גם נער מופרע עם הפרעות קשב וריכוז יכול לשחק בליגה של הגדולים. אז תודה ל-Fulbright ו-ISEF שבלעדיהן חלומות היו נשארים במגירה, וכמובן- לאחת והיחידה, מיכל, השותפה הנצחית שלי בעסקי הגשמת החלומות...

 כתבה

 הכתבה אודותיו ב"פורבס"

על קרן פולברייט" והמילגות שלה.

זו קרן אמריקנית שהמילגות שלה נחשבות לשניות ביוקרתן בעולם כולו (!) לאחר "מילגת רודס" האנגלית. ובין מקבליהן בארץ נמנים, רק לדוגמה: אהרון ברק, נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר, פרופ' אהרון צ'חנובר חתן פרס נובל לכימיה, אילן חת, נשיא מכון ויצמן למדע ועוד אישים ידועים.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה