לצאת לנופש עם כל המשפחה המורחבת – מדריך שימושי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e0c90489-29ab-4728-989c-dc386fc5f5d3','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,true,45894,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e0c90489-29ab-4728-989c-dc386fc5f5d3','/dyncontent/2024/3/14/d0efcb66-1c84-4a29-9cf2-d1938cfda441.gif',17624,'פורים באנר שלנו עד 25/03',525,78,true,45894,'Image','');},15]]);})

לצאת לחופשה עם כל המשפחה המורחבת זו חוויה נהדרת שיש לה הרבה יתרונות: לגבש את כולם, ליישב סכסוכים, להכיר יותר, לרקום שיתופי פעולה ועוד. במרחבי הרשת תמצאו מאמרים רבים שעוסקים בארגון של חופשה משפחתית למשפחה המורחבת, אבל כדי לעשות סדר בדברים ולהתמקד ריכזנו עבורכם כאן טיפים נפלאים שיעזרו לכם מאוד לארגון החופשה. נציין ונאמר שלצאת לחופשה מסוג כזה זה כן דורש ארגון משמעותי יותר בהשוואה לחופשה "רגילה". יש קצת יותר לוגיסטיקה, תכנונים ופשרות. אבל בשורה התחתונה המטרה היא לצאת להנות ולבלות ולנפוש, ולא תמיד כל מה שנראה קריטי וחשוב הוא אכן כזה.

pixabay

לתכנן את הלו"ז

אחד המאפיינים העיקריים של חופשה למשפחה המורחבת הוא שהלינה לאורך כל הנופש או הטיול היא באותו המקום. ולכן כדאי מאוד שתהיה תוכנית לנופש. אם מדובר בנופש של שלושה עד ארבעה ימים במלון של הכל כלול על החוף אז זה פחות קריטי שתהיה תוכנית, אבל אם למשל לנים בנקודה מסוימת שהיא למשל יישוב או כפר או צימר, אז כן חשוב שתהיה תוכנית מוגדרת על בסיס יומי. מלונות ברחבי הארץ מציעים כמה קוסנפטים עיקריים של לינה: יש מלונות רשת גדולים שבהם תוכלו להתארח על בסיס של חצי פנסיון, או פנסיון מלא או רק ארוחת בוקר או על בסיס של הכל כלול. לצד אלו יש מלונות מסוג אחר שהם עם מבטח עצמי – מה שנקרא מלון דירות. סוג נוסף שקיים הוא מלון בוטיק אבל מלון מסוג זה מתאים לזוגות בלבד, ולא למשפחות.

בתי מלון שמציעים תוכנית אירוח של הכל כלול מתאימים מאוד למשפחות אשר מחפשות הרבה חופש, בטן-גב, ארוחות טובות, זולה וזמן מנוחה. ילדים נהנים מאוד בבתי מלון עם תוכניות של הכל כלול משום שהמלון במקרה הזה מציע פעילויות ואטרקציות לילדים כמו למשל הצגות, חדר יצירה, ג'ימבורי ועוד. יש מלונות בהם יש שירותי בייביסיטינג.   

נופש באווירה מדברית – עם תוכנית יומית

אבל אם למשל החלטתם לנפוש  לא באילת, אלא למשל ביישוב עם צימרים או בית הארחה באווירה מדברית – הרי שנדרשת תוכנית. מלונות באילת מציעים חוויה של בטן-גב, בריכה, ארוחות בוקר, בילויים וקניות. יש משפחות ששבעות מהקונספט הזה ורוצות בנופש למשפחה המורחבת לחוות משהו שונה, מגבש וייחודי. חופשה באווירה מדברית יכולה מאוד להתאים כאשר בחופשה כזו תוכלו להנות מטיולי ג'יפים, מסלולי הליכה במכתב רמון או למשל בנחל בעין עקב או עין בוקק. אם נקודת הלינה היא מצפה רמון למשל תוכלו לצאת לטיולי יום נהדרים, לרכיבה על גמלים, לאירוח במאהל בדואי, לסדנת יוגה וגם להנות בצימר או ביחידות האירוח מבריכה. וזה מוביל לנקודה הבאה שהיא מאוד חשובה: חשוב לבדוק שהצימר מתאים למשפחה מורחבת. צימר שמתאים הוא כזה שיש בו יחידות לינה פרטיות אשר כולן מתנקזות לרחבה משותפת של בריכה, ג'קוזי, ספא וגינה. חשוב שיהיו גם מתקני שעשועים לילדים ברחבה המשותפת. חשוב לבדוק שיחידות הלינה בצימר כזה לא צפופות מדי וקרובות אחת לשנייה וחשוב גם לבדוק שהמתקנים המשותפים מתאימים לגילאים של כולם. אם למשל יש תינוקות או ילדים עד גיל 3 חשוב לבדוק שיש בריכה רדודה ומתקני שעשועים לגילם. אם אתם מתכננים לחגוג בצימר יומולדת לאחד מבני המשפחה חשוב לבדוק מול בעלי המקום את האפשרויות השונות כמו למשל מערכת הגברה, עד איזה שעה ניתן לקיים אירוע בשעות הערב, האם ניתן להבעיר אש ולהדליק מנגל ועוד. יש צימרים ויחידות אירוח בהם מקפידים על אווירה שקטה מאוד ויש צימרים שלא.

נופש למשפחה המורחבת בצפון– צימר או מלון

בצפון הארץ יש מגוון עצום של צימרם ובקתות אירוח שמתאימים מאוד לנופש למשפחה המורחבת. גם מלונות בצפון מציעים, כמו באילת, קונספט של הכל כלול וזה מאוד יכול להתאים לחופשה עם ילדים. כך למשל מלונות בטבריה ובחיפה מציעים תוכניות של הכל כלול עם פעילויות בבריכה, ג'ימבורי, חדרי יצירה ועוד. במושבים ובקיבוצים בצפון הארץ תוכלו למצוא יחידות לאירוח של משפחה מורחבת בקונספט כאמור של כמה יחידות לינה עם אזורים משותפים. חשוב לבדוק מול בעלי המקום את הגודל, את התאמת המתקנים כאמור לגילאים השונים ורצוי מאוד פשוט לבקש לראות סרטון של המקום על מנת להמחיש את הדברים מרחוק עד כמה שניתן. טיפ נוסף וחשוב בנופשים מסוג כזה הוא שרצוי לייצר יחידות זמן שיוקדשו לבילוי במסגרת התא המשפחתי המצומצם בלבד. אחרי הכל, גם כאשר יש אווירה טובה עם כל המשפחה המורחבת, הרי שכל תא משפחתי בפני עצמו זקוק לבלות עם עצמו ולהקדיש זמן של ההורים לילדים עצמם. חשוב מאוד גם לתת מקום לזוגיות עצמה בנופש, ולכן כדאי מאוד לייצר יחידות זמן לתא המשפחתי המצומצם ולזוגות עצמם. היתרון בהקשר הזה בנופש משפחתי מורחב הוא שתמיד תוכלו למצוא תעסוקה או השגחה לילדים.

נופש למשפחה המורחבת בתל אביב – אין מי שלא יהנה!

משפחה מורחבת שגרה בצפון או בדרום הארץ תוכל להנות מאוד מנופש בתל אביב. מלונות בתל אביב מציעים חבילות אירוח של הכל כלול ועל בסיס של ארוחת בוקר בלבד או חצי פנסיון, וגם כמובן פנסיון מלא. מלונות בתל אביב על קו החוף עם בריכה, גישה נוחה ומיידית לחופי הים ועם פעילויות שונות מתאימים מאוד לנופש משפחתי מורחב. בנוסף, בעיר תל אביב יש מגוון עצום של פעילויות ואטרקציות ותוכלו בקלות לצאת לבילוי עם כל המשפחה המורחבת כמו למשל ביקור במוזיאונים, צפייה בהצגות, סרט בקולנוע או ארוחה במסעדה טובה. בתל אביב יש מגוון עשיר של מסעדות מכל הסוגים כאשר אין מי שלא ימצא בתל אביב מסעדה שתתאים לו – צמחוניים, טבעוניים ועוד.

נופש על בסיס הכל כלול - בים המלח

במובן של נופש למשפחה המורחבת ים המלח מזכיר מאוד את אילת. יש במקום ריכוז של מקומות לינה מפנקים על בסיס הכל כלול. כך, מלונות בים המלח מציעים חבילות נופש לכמה ימים והיצע החדרים הוא גדול מאוד משום שיש מלונות מאוד גדולים תחת מלונות הרשת השונים. בים המלח יש חופים נהדרים עם אפשרות למנגל וטבילה נהדרת במי ים המלח. זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת גם למבוגרים שבחבורה להנות ממי ים מרפאים. כמובן שחשוב לקרוא חדשות ועדכוני מזג אוויר לפני היציאה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה