בטרם תשוב לאירופה... בואו לגבעות הכורכר בנס ציונה לצפות בציפור המופלאה סיס החומות בנס ציונה

$(function(){})

האביב הגיע ולהקות סיסים חגות מעל ראשינו במעגלים.
"שומרי הגבעות" בנס ציונה והפעילה היוזמת עינת מטלון מזמינים אתכם/ן לסיור בשקיעה, שבמרכזו אירוע צפייה בסיס החומות, הציפור המופלאה השוהה כל העת באוויר, כולל בזמן השינה... !
יום חמישי 15.6, 19:15. נפגשים בכניסה לגבעות
סיסו ושימחו!

סיס החומות. צילום: עינת מטלון

בטרם תשוב לאירופה... בואו לגבעות הכורכר של נס ציונה לצפות בציפור המופלאה סיס החומות.


מזה אלפי שנים שהסיס מגיע לארצנו מדי שנה בשנה. הוא נזכר כבר בספר ירמיהו ח' 7 - "ותור וסיס ועגור שמרו את עת בֹּאָנה". בימים אלו ניתן לצפות בעוף סיסי ההחומות בגבעות הכורכר בנס ציונה. בתאריך 15/06/2023 ייערך ערב עם סיור מיוחד, ביוזמת שומרי הגבעות ואתם מוזמנים. 


סיסי החומות חוזרים אלינו מדי שנה בפברואר כדי לקנן במקומות מוכרים להם, ביניהם הכותל המערבי – אתר הקינון הוותיק ביותר המוכר בעולם. הסיסים נשארים בארץ עד חודש יוני - כמאה ימים - ושבים בחזרה לאפריקה.
בעולם מוכרים 96 מיני סיסים; בארצנו מוכרים רק ארבעה: סיס החומות, סיס הגליל, סיס חוורוור וסיס ההרים.

הסיסים הם עופות מופלאים. במשך שלוש שנים מרגע פריחתם מהקן, הם שוהים כל הזמן באוויר, שם הם אוכלים, ישנים ומסדרים את הנוצות. הסיסים "נוחתים" רק כאשר מגיע הזמן לקנן ורק אם מצאו מקומות קינון מתאימים.


סיסי החומות מקננים כבר אלפי שנים בחורים בקירות בתים ישנים, בחומות ומתחת לגגות רעפים. מספר הסיסים בעולם מתמעט וקיומם נמצא בסכנה בעיקר בגלל בניה חדשה של בנינים בהם אינם יכולים לקנן.
יום הסיס הבינלאומי הוא חגיגה עולמית למען הציפורים המדהימות והמיוחדות האלה.


היום הזה נותן לכל אחד ואחת מאתנו הזדמנות להכיר את הסיסים, להעריך את יופיים ואת תרומתם. לנו, בני האדם, מאפשר יום זה לחגוג את קיומם, שכה מעט ידוע עליו וללמוד כיצד לשמש להם מארחים טובים.

יום זה שהחל להיחגג ב- 2019 הוא יוזמה בינלאומית של הארגון ללא מטרות רווח- 'סיסים ללא גבולות' ובסיוע של ד"ר ג'ין גודול, שפועלת לשמירת מגוון מינים בעולם.

מטרת היום – לעודד את הלימוד והעשיה למען הסיסים ולמען שמירת מגוון מינים בכלל, לעודד יצירת פעולות חינוכיות וקהילתיות רבות ככל שניתן כדי לעורר מודעות לסיסים ולצורך בשמירתם ולשתף את הפעילות באתר הבינלאומי.
מדוע חשוב לסייע לסיסים וגם ציפורים אחרות?
שמירה על מגוון המינים: הסיסים הפכו למין בסיכון בגלל הריסת מבנים שבהם קיננו.
הסיס – המדביר הביולוגי המושלם! כל אחד מבני הזוג המקננים צד בעונת הקינון 20,000 חרקים מעופפים (!) כדי להאכיל את הגוזלים – והם מעדיפים במיוחד יתושים!

סיור בגבעות הכורכר בנס ציונה בסימן בציפורי סיסי החומות 

"שומרי הגבעות" בנס ציונה והפעילה היוזמת עינת מטלון מזמינים אתכם/ן לסיור בשקיעה, שבמרכזו אירוע צפייה בסיס החומות, הציפור המופלאה השוהה כל העת באוויר, כולל בזמן השינה... !
מתי?.

יום חמישי 15.6

באיזו שעה?

19:15.

היכם נפגשים לסיור בגבעות הכורכר בנס ציונה?.

נפגשים בכניסה לגבעות

סיסו ושימחו!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה