אינדיאנה ג'ונס האמתי- יש יותר מאחד! הארכאולוגים שיכלו להוות השראה לדמות המרתקת.

$(function(){})

מי היה ההשראה לדמותו של אינדיאנה ג'ונס שבימים אלו חוגג 40 שנה לסרט הראשון בסדרה. יצאנו לחקור מי היה יכול להיות האבא הרוחני של ד"ר הנרי וולטון ( האריסון פורד) וגילנו שתי דמויות מרתקות שאחת מהן פעלה ממש כאן במדבר יהודה.

אינדיאנה ג'ונס חוגג 40 שנה. יצאנו לחקור מי יכול היה להיות ההשראה לדמות! 

העולם חוגג בימים מלאת ארבעים שנה ליציאתו של הסרט הראשון בסרטי אינדיאינה ג'ונס בשנת 1981. מצאנו 2 מועמדים שיכולים להיות השראה, או חלק ממנה לדמות הבלתי נגמרת אותה מגלם האריסון פורד. 

40 לשודדי התיבה האבודה האם F. A. Mitchell-Hedges הוא ההשראה?

האב וביתו.

המועמד הבכיר להיות ההשראה לדומת שמגלם האריסון פורד הוא ללא ספק הארכיאולוג הידוע בכינוי mitchell hedges skull.
מדובר בדמות צבעונית. כתלמיד הוא עזב את בית הספר בגיל 16 על מנת לבקר בקוטב הצפוני ולאחר מכן נודע כגבר שרמנטי במיוחד. הוא משך אליו נשים עשירות ובעלות ייחוס שסייעו לממן את מסעות החיפוש אחר אוצרות בדרום אמריקה. בעיקר בשטח הידוע כיום בתור מדינת בליז. אז הונדורוס הדרומית.

לו ולביתו המאומצת anna mitchell hedges הייתה תגלית. אולם היא נחשפה רק לאחר מותו של Mitchell. לטענת הבת הם גילו את crystal skull. בסרט הרביעי, Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, הפריט הזה כבר קבל התייחסות אישית.

עובדה זו מחזקת את הדעה שהוא היה ההשראה לדמותו של Dr. Henry Walton "Indiana" Jones Jr. על אף שאין תיעוד שהוא עצמו, mitchell hedges, התייחס אי פעם לממצא.

הכומר Vendyl Jones ונדל ג'ונס מגדולי חוקרי ים המלח 


מדבר יהודה המקיף את ים המלח הוא אחד מאתרי הארכאולוגיה המעניינים בעולם. מדובר באזור שבו למעשה נולדה הנצרות.

תנאי מזג האוויר שמרו חפצים ומגילות מהעבר. עד היום למעשה, המערות המבודדות מהוות יעד לשודדי עתיקות. זה המקום בו נתגלו מגילות ים המלח.

בתקופות מסוימות משך אליו האזור ארכאולוגים בעלי אופי דתי. כאלו שבקשו להוכיח את ההיסטוריה באמצעות ממצאים.

אחד מהם היה הכומר וונדל ג'ונס. הוא נולד וגדל בארצות הברית, התגורר במשך שנים סמוך לעיר יריחו ועסק בעיקר בחיפוש אחר מקומם של אוצרות בית המקדש.

בניגוד לHedges שבזז אוצרות, Vendyl Jones ואנשי צוותו הוסיפו למדבר פריטי אקזוטיים משלהם. הם פזרו במקום כתובות חקוקות בסלע. הם למדו את הכתב העברי העתיק וחרטו פרקי תהילים על הסלעים.

האם Vendyl Jones הוא ההשראה לדמות הארכאולוג הבלתי מנוצח וההרפתקן? קשה לדעת,. אני באופן אישי, ניסיתי ללמוד על הדמות כמה שיותר. לצערי הוא נפטר בשנת 2010. לא התייחס רבות לאפשרות של היותו השראה, אך השאיר אחריו מורשת מפוארת של חקר מדבר יהודה. 

צפו בסרון הווידאו- מאחורי הקלעים ומי הוא באמת איניאינה ג'ונס

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה