בואו להתפעם מחורשת הפואלינות במושב בית חנן - קורא בני אביעד יליד המושב.

$(function(){})

אם אתם תושבי אזור נס ציונה ואוהבים להתפעל מהטבע המקומי, מזכיר לכם בני אביעד, יליד בית חנן, את אתר הפריחה הייחודי, חורשת הפואלינות במושב בית חנן.

חורשת הפואלינות בבית חנן צילום מתוך הפוסט של בני אביעד

בואו להתפעם מחורשת הפואלינות במושב בית חנן - קורא בני אביעד יליד המושב.

צלמי חתונות ויודעי סוד מכירים את החורשה עם הפריחה הנדירה במושב בית חנן. השבוע, בפוסט מרתק, סיפר יליד בית חנן, בני אביעד, על החורשה, מקומה בהיסטוריה המקומית, מדוע ניטעה החורשה ועל מקומו החשוב של העץ בתרבות הסינית. וכך הוא כתב בין היתר. 

הכתבה היא עיבוד מתוך הפוסט המקורי של בני אביעד. התמונה לקוחה מאותו הפוסט. 

על פריחת הפאולינה חמש דקות מנס ציונה 

" זה בדיוק הזמן המתאים, בפריחה המרהיבה שצובעת את נוף ילדותנו בגווני ורוד וסגול, לבקר בחורשת עצי הפאולינות שבפנינת החמד במושב בית-חנן (ליד ראשל"צ). המחזה מעורר השראה ואסור לפספס אותו בימים אלו ובחופשת הפסח הקרובה, ויעידו על כך הכלות והחתנים שבחרו במקום קסום זה כלוקיישן להנצחת אושרם.

מי נטע את החורשה בבית חנן? 


במקור ניטעו העצים במושב, שהובאו מסין, לתעשיית העץ ובעיקר לגפרורים וקיסמים. עץ הפואלינות שימש לארונות קבורה לקיסרים הסינים, צעצועים וכלים מוזיקליים. המיזם החקלאי הייחודי הזה באזורנו כנראה לא עמד בציפיות הכלכליות, ועל כן בכל ביקור שנתי שלי במקום איני מבחין בשינוי מהותי בכמות העצים.

תרומת עץ הפאולינה למטרות איכות סביבה 

קצב הגידול של העץ מהיר וכיום ההתעניינות העולמית בפאולינה הולכת וגדלה לאור הצטיינותה כעץ רב תכליתי. הוא עשוי להוות תחליף שיעזור בעצירת כריתת יערות מסיבית, ולייצר יותר עצים מסחריים אחרים באותו סדר גודל של זמן. לאחר הכריתה, עץ חדש גדל מן הגדם שנוצר ומשתמש באותה מערכת שורשים שפיתח כבר העץ הקודם שלפניו, ובכך נחסכות פעולות ניקיון של אחרי הכריתה, סחף של הקרקע ואיבוד חומר. העץ גם מצליח לספוח מן הקרקע רעלים ויכול להיות פתרון לשיקום הקרקע.

איך מגיעים חורשת הפואלינות במושב בית חנן? 

כיצד מגיעים? מחנים את המכונית ברחבה הקטנה של בית העלמין המקומי. במבט ראשוני תבחינו בחורש הבולט בגובהו מעל צמרות הפרדס הסמוך, ותתאהבו במראה עיניכם. הולכים כחמישים מטרים אחורה ועוקפים רגלית את מחסום המכוניות המתכתי לכיוון צפון-מערב. ההליכה בשביל היא כמאה מטרים בלבד ואי אפשר לטעות במראה הסוריאליסטי של הפריחה בדמות פעמונים גדולים. השטח הוא פרטי ועל כן שימרו על הניקיון.

ומה נעשה אחרי הסיור בחורשה?. 

בתום הסיור מוזמנים לצפות על הנוף, המרשים והכל כך ירוק בתקופה זו של האביב, מהגבעה השולטת בבית העלמין הסמוך. בהזדמנות זו מסרו ד"ש לסבא ולסבתא שלי (ז"ל), שהיו מראשוני המתיישבים במושב בית-חנן בשנות השלושים של המאה שעברה. לזכרם של החלוצים, שהקימו את המושב הראשון בארץ לאחר מאורעות תרפ"ט, ניטע במקום חורש בהיקף הפנימי של המתחם שכל עץ בו מציין ומנציח את שמותם של האמיצים שהתמודדו עם קשיי פרנסה והטרדות ביטחוניות עוינות . חג פסח שמח. 

נכתב במקור על ידי בני אביעד בעמוד הפייסבוק

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה