"זה שאתה עומד מולי זה פשוט נס": מפגש מרגש בין פצוע פיגוע לפרמדיק שהציל את חייו

$(function(){})

המפגש המרגש בין הפצוע בפיגוע דקירה לבין חובש מד"א שהציל את חייו כחודש לאחר פיגוע הדקירה המחריד שהתרחש בראש העין, במהלכו נפצע רפאל לוי באורח קשה.
צפו במפגש המרגש בין הפצוע עם אייל עטיה, חובש מד"א שהגיע ראשון לזירה והציל את חייו. "זה שאני כאן זה פשוט נס - אין לי מילה אחרת"

החובש שהציל אותי

צפו בסרטון המרגש בעמוד המפגש בין הפצוע לחובש שהציל את חייו

בשגרת החיים היום יומית שלנו אז פרוץ מגיפת הקורונה אנחנו רגילים לראות את עובדי מגן דוד אדום בחזית המאבק. אולם במקביל הם ממשיכים לעמוד בחזית ההצלה גם באירועים בטחוניים ומספקים עזרה ראשונה מצילת חיים, כמו באירוע הדקירה בראש העין. 

לפני כחודש נדקר רפאל לוי בבניין בראש העין ונותר שוכב על הרצפה במצב קשה מספר שעות. לאחר שנאבק להזעיק עזרה והצליח לזחול עד לכניסת הבניין – הגיע ראשון לזירת האירוע חובש מד"א רכוב על אופנוע, אייל עטיה, אשר העניק טיפול רפואי מידי והציל את חייו של רפאל. השבוע הם נפגשנו במעמד מרגש, בפעם הראשונה לאחר הפיגוע הקשה.

השבוע נעצר מבצע הפיגוע תושב ג'נין בן 23. לפי עדותו הוא החליט להמית את רפאל לוי רק בשל היותו יהודי. לאחר הפיגוע גנב את רכבו של הנפגע ונמלט. כחודש לאחר הפיגוע הוא נעצר על ידי כוחות הבטחון. 

לכל הכתבות אודות פעילות מגן דוד באתר נס ציונה נט 

המפגש בין החובש אייל עטיה לפצוע רפאל לוי 

עטיה הגיע אל ביתו של לוי והופתע לראות כי השתקם במהרה ויצא במהירות מכלל סכנה בזכות הטיפול המהיר. מנגד, התקשה לוי להסתיר את ההתרגשות והודה מעומק ליבו לחובש אשר נאבק והצליח להציל את חייו.

על הרגעים הראשונים שלאחר הפיגוע, סיפר חובש מד"א אייל עטיה: "בשבת בצהרים קיבלתי קריאה באפליקציה של מד"א על פצוע קשה מדקירה. לא ידענו שמדובר בפיגוע. כשהגעתי לזירה, ראיתי גבר כבן 30 עם פצעי דקירה בכל גופו אשר נזקק לטיפול רפואי דחוף. עצרתי את הדימום והוא היה בהכרה, בקושי הצליח לדבר ולספר מה קרה, הבנתי רק שהוא ירד בכוחותיו האחרונים במדרגות והצליח להגיע ללובי הבניין ולהזעיק עזרה. הוא היה במצב קריטי, מאוד חיוור וחלש".

על המפגש המרגש שהתקיים השבוע, הוסיף: "היה מאוד מרגש לפגוש את רפאל שוב והפעם בנסיבות חיוביות. התרגשתי מאוד לראות איך הוא מרגיש היום ועל הליך ההחלמה המהיר. בהתחלה, היינו בטוחים שיש לו סיכויים קלושים לשרוד. אני שמח מאוד שטעינו ומרגיש נפלא לראות שהוא התאושש ושנולד לו בן לפני מספר ימים. הוא אוסף כוחות ונראה מצוין, ואף הוסיף ואמר, זה שאתה עומד מולי זה פשוט נס".

על רגעי האימה והמפגש המרגש, סיפר רפאל לוי: "הצלתם אותי וזה שאני כאן זה פשוט נס – אין לי מילה אחרת. נס אחד גדול. המפגש היה מאוד מרגש, התאפקתי לא לבכות. זו הייתה חוויה מאוד מרגשת, כואבת ומיוחדת לפגוש שוב את האדם שהציל אותי. כל הרגשות הקיימים בגוף צפים יחד במפגש מהסוג הזה ואני רוצה להגיד לאייל ולמד"א תודה מקרב לב, אני מעריך את כולם ומבין שזה לא ברור מאליו. עשיתם הכל בשביל לשמור אותי בחיים ואני מודה מקרב לב".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה