טיולים באזור ראשון לציון, נס ציונה ורחובות היכן אפשר לטייל

$(function(){})

קחו מקל קחו תרמיל אך אין צורך להרחיק אל הגליל. אזור השפלה גדוש במסלולי טיולים לכל המשפחה וכמעט לכל מזג אוויר. רכזנו עבורכם את המסלולים הכי טובים עבור טיולים באזור ראשון לציון, נס ציונה ורחובות

גבעת האירוסים בין ראשון לציון לנס ציונה 

פעם אזור מוקף פרדסים וטובל בירק שכמעט טבע באשפה. למזלנו הרב הוודעה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה לייעד את האזור לשמורת טבע ואפשר לנשום לרווחה. 

על אחת מגבעות הכורכר האחרונות בין ראשל"צ לנ"צ תמתין לכם תצפית מרהיבה לכיוון הרי יהודה ומהצד השני לכיוון חופי הים של ישראל. בני החמשיים מכירים את הגבעה הודות לסדרת הספרים של יצחק בן נר- גבעת האירוסים השחורים. הפסר שודר לראשונה בתסכית ואם תגיעו בשעות הערב ותקשיבו היטב, אולי תכלו לשמוע את הד קולם של יפתח נוילנד וסוזי אזולאי, כוכבי הספר. 

שטח הגבעה כ50 דונם ואנו ממליצים להחנות את הרכב בתחנת הדלק פז ולעשות את הדרך למעלה הגבעה ברגל. במקום התגלו שברי פגזים ממלחמת העולם הראשונה. 

מיטיבי הלכת יוכלו לצעוד בשביל גבעות הכורכר -מסלול הליכה מגבעת האירוסים לגבעות נס ציונה,

חניה מומלצת לפני עלייה לגבעת האירוסים - לחצו כאן 

חניה לפני העלייה לגבעה בסמוך לתחנת הדלק פז מנחם, כביש ראשון לציון, נס ציונה

מסלול טיול ברחובות גבעת הזיתים והליצן המסתורי 

זהירות רומנטיקה. גבעת הזיתים בעוקף המזרחי של רחובות היא אחד המקומות היפים באזור, עוד משחר ראשית ההתיישבות בעיר. 

היכם מחנים את הרכב? באזור רחוב הכרמל רחובות, סמוך לכניסה למכון דוידסון, משם הולכים ברגל למעבר החציה הסמוך, חוצים את הכביש בזהירות ומולכם תופיע במלוא הדרה גבעת הזיתים. אמנם ניתן להגיע עם רכב פרטי עד לגבעה, אבל בואו נעצור כאן- אנחנו הולכים ברגל הופה היי. 

מה מיוחד במקום? מדובר במקום בגובה 74 מטרים אשר שימש כעמדת תצפית ושמירה של החלקאים ברחובות בראשית המאה הקודמת. חדי העין יראו שם את שרידי השוחות. אז מה צריך יותר מאוויר טוב, ירוק בעיניים ( רוב העונה) וקצת טבע באמצע העיר. 

עם קצת מאמץ תוכלו להמשיך לכיוון צפון, אבל דאגה לא תלכו לאיבוד. כמה מאות מטרים מגבעת הזיתים ניצב הליצן. זו היא עמדת השמירה מימי המאורעות, שאפשרה תצפית לעבר רמלה. היא ניצבת עדיין במלוא הדרה, אך ביעדר הסדרה לא ניתן לטפס ולתצפת ממנה על האזור וחבל. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה