יום הפסטה הבינלאומי 2022 : תאריכים ומתכונים פשוטים לפסטה ביתית שתביא אליכם את איטליה למטבח

$(function(){setImageBanner('2e1c07a0-e72d-4560-bf95-74b331eddfd7','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45919,'Image','');})

יום הפסטה הבינלאומי 2022 - אין בית שאין בו פסטה בשלל צורות או מקרוני עם מבחר רטבים. המאכל האיטלקי החביב הפך ברבות השנים למרכיב עיקרי בארוחות הערב שלנו, במפגשים החברתיים והוא מגיע עם שלל כלי אוכל שהופכים את הארוחה הביתית לחוויה קולינרית. יום הפסטה הבינלאומי שחל בתאריך 25/10/2022 הוא הזדמנות מעולה לחשוף מספר מתכונים שווים ופשוטים.

מתי חל יום הפסטה הבינלאומי השנה?  

25/10/2022 הוא התאריך בו חל יום הפסטה הבינלאומי או אם תרצו באנגלית International Pasta Day 2022 ובאיטלקית זה נשמע הרבה יותר טוב: Giornata Internazionale della Pasta 2022. 

כמה קלוריות יש בפסטה מבושלת ? 

על פי יצרנים שונים פסטה מחיטת דורום כוללת כ 325 קלוריות ל 100 גרם פסטה יבשה מקמח שאינו מלא.

אבל בתהליך הבישול של פסטה נוספת כמות גדולה של מים וכך יורדת כמות הקלוריות ב 100 גרם פסטה מבושלת ל 150 קלוריות ל 100 גרם פסטה מוכנה לאכילה. לא נורא בכלל. 

מה שמוסיף למספר הקלוריות הם הרטבים השונים. בחלק יש סוכר וחומרים משמרים. כל שרגע פני שאתם מעניקים לעצמכם את תואר השף הבריא תחשבו פעמיים. אולי כדאי להתספק ברוטב עגבניות על בסיס 100% עגבניות ומעט עלי תיבול טריים? אני חושב שכן. 

מתכונים פשוטים לפסטה איטלקית

אז נכון שלא כל אחד מוכן להתאמץ עד כדי כך שילמד איך להכין פסטה טרייה בבית או להוציא סכום כסף נוסף עבור פסטה טרייה. אבל יש לנו כמה מתכונים שווים במיוחד. 

סלט פסטה, זוקיני, מוצרלה ופסטו מתכון


ברילה, הפסטה מספר 1 באיטליה, מציע מתכון המתאים לימי הקיץ החמים: סלט פסטה עם מוצרלה, זוקיני ובזיליקום. הרוטב הוא המחבר העיקרי בין הפסטה ליתר מרכיבי הסלט. המתכון קל להכנה, טעים וקייצי, ומתאים כארוחת צהריים

מתכון לזניה ללא גלוטן


לאור הצלחת סדרת הללא גלוטן של המותג ברילה, מצטרף לסדרה מוצר חדשני: לזניה ללא גלוטן 250 גרם. דפי הלזניה מצטיינים בטעם משובח ובמרקם אחיד ובדומה לכל המוצרים של ברילה המצטיינים באיכות ללא פשרות וטעם של פס...

חמין מקרוני עם אסאדו


החורף כבר כאן ומה יותר מפנק מחמין בייתי עשיר שימלא את הבית בניחוחות וטעמים. מותג הפסטה מספר 1 באיטליה ברילה מציע מתכון חורפי עם טוויסט מפתיע: חמין מקרוני עם אסאדו!

מתכון לפסטה ירוקים טעים ובריא

קל להכנה, טעים והכי מפנק שיש- חגיגה של ירוקים שיפה לגוף ולעין .

מתכון לפסטה ברוטב שמנת ופסטו!

מתכון קל וטעים לרוטב שמנת, פטריות ופסטו שישדרג לכם כל ספגטי או פנה!

מתכון לפנה סיציליאני טעים פסטה מתכונים

מתכון למנת פסטה ססגונית ושופעת, הכוללת ירקות (חצילים, זוקיני ופלפלים), מוצרלה ופסטו שמתווסף לקראת סוף ההכנה ומעניק טעם וארומה נפלאים למנה כולה.

לרשימת מתכונים להכנת פסטה באתר נס ציונה נט 

סוגים של פסטה מהיכן מגיעים השמות והצורות ממחוזות איטליה

 מכיוון שהיא כה תכליתית, הפסטה מתאימה למתוק ולכל מנה אחרת על השולחן. הטבחים כוללים פסטה כמנה עיקרית, אך הם מגישים גם מנות טעימות חמות וקרות. 

מבשלים שהכינו במקור פסטה טרייה ביד. עם זאת, כיום, סוגים רבים של פסטה טרייה מיוצרים באופן מסחרי. מכונות בקנה מידה גדול מביאות אפשרויות למכולת שלנו מדי יום. מכונות פסטה קטנות יותר בשוק הופכות את הפסטה הטרייה ביותר לבית לקלה עוד יותר.

יש כל כך הרבה סוגים של פסטה! על פי האנציקלופדיה לפסטה  תועדו מאות סוגי פסטה ספציפיים שלהם אלפי שמות שונים. ואני בסך הכל רציתי להכין מתכון פסטה בעשר דקות. אבל שימו לב, יש אנשים שהפכו את תרבות הפסטות לדרך חיים. 

איך יודעים איזה רוטב לפסטה הכי טוב לשלב במתכון? 

באיטליה שמות של צורות או סוגים מסוימים של פסטה משתנים בהתאם לאזור. דוגמה: Cavatelli ידוע ב -28 שמות שונים בהתאם לאזור ולעיר. גודלה וצורתה של הפסטה עשויים לקבוע גם את הרוטב הטוב ביותר לשילוב איתה. לדוגמא, הגישו את לינגווין עם רטבים קלים ודקים יותר כדי להימנע משבירת האטריות. אטריות בצורת דומה, פטוצ'יני, עדינות פחות. לכן הוא נושא רטבים כבדים יותר כמו אלפרדו.

אחרי האוכל כמה זמן לוקח לשרוף ארוחת פסטה בת כ-200 קלוריות? 

שחייה 18 דקות

רִיצָה קַלָה 24 דקות

רכיבה על אופניים 32 דקות

הליכה 59 דקות

צפו בווידאו מתכוני פסטה פשוטים במטבח הביתי שכל אחד יכול להכין בקלות 

פסטה מקרוני אדום של זיכרון ילדות כמה פשוט ככה טעים פרווה,צמחוני וטבעוני בקלי קלות 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה