לפני שעת נעילה בערוץ כאן: עוז 77 סרטם של אביגדור קהלני ואליצור ראובני

$(function(){})

הסדרה "שעת נעילה" פרק 1 בערוץ כאן, העוסקת במלחמת יום כיפור, תכבוש את המסכים בקרוב. זה הזמן להיזכר בסרט עוז 77 העוסק בתיאור קרבות עמק הבכא אותם הוביל אביגדור קהלני, בן עירנו ועבורם זכה בעיטור הגבורה במלחמת יום הכיפורים

אביגדור קהלני הגיבור המקומי  של נס ציונה

במלחמת יום הכיפורים היה קהלני מג"ד גדוד 77 בחטיבה 7 (חטיבה7). הוא חזר לשירות בגדוד לאחר פציעה קשה במלחמת ששת הימים. 

כעשרה ימים לפני המלחמה הוא עלה עם גדוד השריון שלו מבאר שבע לרמת הגולן.

הסרט "עז 77" מתאר את חלקו של הגדוד בקרב ההכרעה ב 9 לאוקטובר בעמק הבכא, השם לו זכתה פתחת קונייטרה, על שם הקרב הנורא בין השריון הישראלי לשריון הסורי. 

קהלני הוביל את הטנקים שפקד עליהם לתפוס שטחים השולטים על העמק (פתחת קוניטרה), תוך ניהול קרב שריון בשריון מטווחים קצרים נגד הטנקים הסוריים שהיו בעליונות מספרית ואיכותית. 

אביגדור קהלני נולד בנס ציונה למשפחה שעלתה מתימן. הוא התגייס לשריון, נפצע קשה במלחמת ששת הימים כמפקד מחלקה, אך חזר לשרת והתקדם עד לפיקוד על גדוד 77 לקראת מלחמת יום כיפור.

במלחמה זו נפלו אחיו הצעיר עמנואל, אף הוא טנקיסט וכן גיסו. אחיו השני, ארנון,השתתף אף הוא בקרבות השריון ברמת הגולן ומוכר בעיר כבעלי "מוסך עמנואל" הקרוי על שם אחיו המנוח. 

במהלך שנות שרותו הוא קיבל את: עיטור נשיא מדינת ישראל, עיטור הגבורה ועיטור המופת.

לאחר שחרורו מצה"ל בדרגת תת אלוף, התגורר עוד מספר שנים בנס ציונה ולאחר מכן עבר לתל אביב, שם הפסיד את המירוץ לראשות העיר תל אביב לרוני מילוא, לימים הקים את תנועת "הדרך השלישית" וכיהן כחבר כנסת ובין השנים 1996 ל 1999 כהן כשר לביטחון פנים.

סיפורו של אביגדור קהלני במלחמת יוה"כ הונצח בספרו של העיתונאי שבתאי טבת "חשופים בצריח" (1986, הוצאת שוקן), כחלק מתאור מהלכי הקרבות של החטיבה במלחמה. בין היתר זכה קהלני לפרק בתוכנית "חיים שכאלה" בערוץ הראשון. 

אז עד שיעלה לאוויר שעת נעילה פרק 1 לצפייה ישירה, צפו  בתיעוד הלוחמים והקרבות ממלחמת יום כיפור.

עז 77 לצפייה ישירה סיפור קרב עמק הבכא במלחמת יום הכיפורים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה