מדודו טופז ועד האפיפיור: מצעד פליטות הפה הגדול. לא רק במערכת הבחירות בנס ציונה!

$(function(){setImageBanner('e713e651-4ce8-43ab-80d7-ef9227548598','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45919,'Image','');})

הסרטון של גלית אבינועם המועמדת לראשות עיריית נס ציונה, בו נשמע הביטוי - תמותו. הזכיר לנו כמה פליטות פה ידועות ומוכרות. הנה מצעד פליטות הפה הבולטות. ולמי שלא נכנס לרשימה?. לא נורא תמיד יש הזדמנות שנייה. אז בין אם מדובר בפליטת פה או חבלה, קבלו את מצעד הטעויות הפרוידיאניות שטלטלו את המדינה.




מדודו טופז ועד האפיפיור: מצעד פליטות הפה הגדול. לא רק במערכת הבחירות בנס ציונה!

הראשון שעשה קריירה מפליטת פה הוא לא אחר מאשר דוד טופז ז"ל. את הביטוי צ'חצ'חים הוא טבע בבחירות לכנסת העשירית בשנת 1981. מי זוכר מה הי הרקע?. זה באמת כבר לא מעניין. רשתות חברתיות לא היו אז, אבל האירוע שהתרחש 3 ימים לפני הבחירות הספיק למנחם בגין לשאת נאום תגובה ולהטות את הכף לטובת הליכוד שזכה ב 48 מנדטים. 

מה קרה מאז?. דודו טופז נפרד מאיתנו בנסיבות טרגיות. מספר שנים לאחר האמירה האומללה, שכבר הפכה למטבע לשון מאז ועד היום, הוא חזר במופע שסלל את דרכו להיות מלך הבידור ועד לסופו העצוב. 

עוד באתר צפו בסרטון "בוקר טוב, תמותו" של גלית אבינועם שהגיבה - סרטון שהופץ על ידי שמואל בוקסר.

צפו בווידיאו נאום הצ'חצ'חים של דודו טופז 1981

שלמה גרוניך ופליטת הפה בפסטיבל עין גב - "כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ׳חצ׳ח אחד"

חשבתם שהצ'חצ'ח עשה את שלו?. אז זהו שממש לא!. בשנת 2022 בפסטיבל עין גב בהופעה של הזמר שלמה גרוניך, הוא אמר:  "אתם קהל נהדר, כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ׳חצ׳ח אחד". מה קרה מאז?. סערה ברשתות החברתיות, גרוניך חזר להופיע ועולם כמנהגו, כמעט ללא שינוי נוהג. מעניין לראות איזה קהל מגיע כעת להופעות של גרוניך. 

שלמה שרף "שילך לאכול בננות. עכשיו אני מגרש אותו, מעלה אותו על המטוס".

אני מעריץ את שלמה שרף, מאמן הכדורגל הותיק. לפני כשנתיים הוא הסתבך בפליטת פה נגד אבדיאל ארויו (26), שחקן זר מפנמה ששיחק בעמדת החלוץ במכבי פתח תקווה. החלוץ החמיץ שער ושליימה אמר, "שילך לאכול בננות. עכשיו אני מגרש אותו, מעלה אותו על המטוס. מה נשאר מאז?. אנקדוטה. הפרשן האהוב של ערוץ הספורט ואחת הדמויות האהובות בספורט הישראלי חזר למסכים ואנו נשמח לראות אותו כמה שיותר. 

אחרון חביב האפיפיור שאמר F*CK בשנת 2014

עיוות לשוני של מילה באיטלקית גרמה לסערה גדולה בשנת 2014. האפיפיור פרנציסקוס עשה טעות לשונית נדירה במהלך ברכתו השבועית ביום ראשון, והפך מילה איטלקית לא מזיקה לסערה עולמית. אי ההבנה נבעה מטעות בתרגום הסימולטני של תפילת יום ראשון. הוא התבלבל בטעות "caso" ("מקרה") עם "cazzo" ("פאק") בשפה האיטלקית. 

אף על פי שאפיפיור המבולבל תיקן במהירות את טעותו, ההטעיה של האפיפיור פורסמה במהירות ועוררה סערה עולמית. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה