מדוע מיכל אהרוני לא הפגינה מול הבית הלבן?

$(function(){setImageBanner('743999df-81b8-41a7-90b8-be8d487024c9','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45919,'Image','');})

"שליחתנו בארה"ב" (...) המחזאית והפובלציסטית הנס ציונית לשעבר
מיכל אהרוני
מסבירה מדוע לא הפגינה מול הבית הלבן בעת חתימת הסכם השלום, למרות דעתה על נתניהו.


"לעמוד ולהפגין נגד נתניהו בזמן שהוא חותם על הסכם שלום שאני מאמינה בו? זאת לא אעשה. וזה לא משנה אם הוא נושא עימו במזוודה שלושה כתבי אישום, טיפול מחפיר במשבר הקורונה ושנים על שנים של ליבוי יצרים, הפרד ומשול וקריעת החברה הישראלית לגזרים."

פרטי
למה לא הפגנתי נגד נתניהו?
זה התרחש במרחק של חצי שעה מהבית שלי. היו שם הרבה אנשים שאני מעריכה ומוקירה ואוהבת. אני מזדהה עם כל השלטים שהם הניפו ועם תפיסת עולמם, כמוהם אני כועסת וכואבת את שמתרחש בישראל. ועל אף ולמרות זאת לא התייצבתי להפגין עם חבריי מול הבית הלבן בזמן חתימת הסכם השלום בין ישראל לאמירויות.
העובדה שאדם בוחר לחיות את חייו איפשהו על פני הגלובוס, לא קוטעת את תחושת השייכות והאהבה והדאגה למקום שבו הוא נולד. לכל ישראלי שחי בחו"ל יש משפחה בארץ, חברים, אנשים שיקרים לו. רובנו מבקרים בארץ באופן קבוע, שומרים על קשר רציף, צורכים תרבות ישראלית, ממשיכים להיות קשורים לישראל בחבל טבור שלעיתים מספק מזון לנפש ולעיתים נכרך על הצוואר וחונק. בשיר שכתבתי פעם ליהודה פוליקר מופיעה השורה "מה יש בו במקום הזה, שלא מאפשר, לחיות בלעדיו, בשום מקום אחר". ככה זה, שמש ישראלית צורבת בעור, לאותיות הגרוניות ולאדמה הקשה אנחנו לעולם נקרא "בית".

יש הרבה מאוד ישראלים לשעבר שתומכים בישראל, תורמים ומארגנים למענה אירועים. לא מעט מהם אנשי מפתח כשמדובר בקשרים בעולם. מי שהיה מעורב בהסכם השלום הנוכחי הוא מפיק הטלוויזיה חיים סבן. כשמישהו מבקר מעורבות של ישראלים לשעבר בנעשה בישראל, מוטב שיעשה זאת כשהוא בריא, שכן מגדל האשפוז באיכילוב נקרא ע"ש תד אריסון ז"ל, גם הוא איש עסקים ישראלי־אמריקני. לגיטימי לבקר את ישראל בחו"ל. שוברים שתיקה הוא ארגון חשוב, אין לי שום בעיה עם ישראלים שמופיעים בג'יי־סטריט ומותחים ביקורת על הנעשה בארץ. הפאניקה שלנו מ"לא לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ" מגוחכת בעיניי, כאילו אפשר בעידן הדיגיטלי להסתיר משהו ממישהו.
אבל לעמוד ולהפגין נגד נתניהו בזמן שהוא חותם על הסכם שלום שאני מאמינה בו? זאת לא אעשה. וזה לא משנה אם הוא נושא עימו במזוודה שלושה כתבי אישום, טיפול מחפיר במשבר הקורונה ושנים על שנים של ליבוי יצרים, הפרד ומשול וקריעת החברה הישראלית לגזרים. ראש ממשלת ישראל צריך לעמוד לדין, הוא כבר מזמן היה צריך להשעות עצמו. אבל זה לא קרה, ובינתיים, על ההסכם הזה, שיביא עימו השקעות ונורמליזציה ואפשרויות אדירות לחברות היי־טק ופודטק וטכנולוגיה ישראליות, הוא חותם בשם מדינת ישראל כולה.
נכון, ההפגנה היא נגד האיש עצמו ולא נגד ההסכם. ובכל זאת קשה להפריד בין השניים, בוודאי בסיטואציה כזאת. נתניהו הרוויח את הכעס והאיבה שאנשים חשים כלפיו ביושר, זה הכל עליו ושלו. אבל שלשום, לשבריר שנייה, האיש ששנים מפלג ומצית שריפות היה באמת ובתמים ראש הממשלה של כולם.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה