רשף לוי בפוסט מרגש: איך זה שלשני הישראלים הכי יפים בארץ קוראים דוד גרוסמן.

$(function(){})

מספר על פגישה מקרית עם הרב דוד גרוסמן ומה שלמד ממנו על כוחה של האחדות בעם וגם, עדיין, מדוע ישתתף בהפגנה במוצ"ש

הרב דוד גרוסמן, רשף לוי, הסופר דוד גרוסמן
וכך כתב רשף לוי:
במטוס חזרה מלונדון מתיישב לידי הרב גרוסמן ממגדל העמק. למי שלא מכיר מדובר במפעל התנדבות עצום של איש חסר מנוח. הוא הקים כפר לנערים חרדיים שנפלטו מהישיבות. הוא מטפל ב 2000 ילדים חסרי בית. הוא מאכיל חיילים בימי מלחמה ומברך אותם שיחזרו בשלום.
בקיצור, איך שהוא התיישב נרגעתי. המטוס הזה אמרתי לעצמי כבר לא יתרסק. למרות הרוח צד והטייס הבריטי השיכור. הוא שאל אותי מה עשיתי בלונדון ובמקום להגיד כיף חיים עם אשתי יצא לי: "חיפשתי הומלסים וניסיתי להציל אותם".
המשכנו ודיברנו שיחה ישראלית טיפוסית. קודם הזכרנו את כל האנשים שאנחנו מכירים. יש לי דוד שהוא מגה סלב בעולם החרדי אז שלפתי אותו. מסתבר שהם חברים קרובים. אמרתי שזה אפשרי לחלוטין מבחינת ההסתברות של כמה אנשים חיים בישראל ומי מכיר את מי. הרב חשב שזה בידי שמים. אמרתי: "נכון, יש גם את זה."
הוא סיפר לי על ילדותו במאה שערים. על עשרה אחים שחלקו ב 70 מטר דירה. אני סיפרתי על ילדים בימינו שמתקשים לחלוק טלוויזיה 70 אינטש.
הוא נזכר בזה שלמרות המקום הצר הוריו לקחו הביתה לגדל גם ילדים תימניים. בדקתי לעומק זה לא החטופים הם החזירו אותם בשלום להורים שלהם. ועד היום מסתובבים בינינו תימנים שאוהבים קיגל.
הרב גרוסמן מדבר ואי אפשר שלא להסכים. הטוב מאיר מפניו וממעשיו, וכשהטוב מראה את פניו אז כולם מזדהים. בעולם הנורמלי של הרב גרוסמן רופאים מטפלים בערבים הומואים ויהודים. הילדים שהוא מטפל בהם לומדים גם מתמטיקה ואנגלית כדי שיכולו לפרנס את עצמם כשיהיו גדולים. בעולם שלו חרדים עושים מעשי מצווה בכל יום לכל חלקי העם.
אני תוהה לעצמי, איך זה שלשני הישראלים הכי יפים בארץ קוראים במקרה דוד גרוסמן. אני שוב חושב שזה אפשרי מבחינת ההסתברות וגודל האוכלוסייה ותפוצת השם דוד, אבל מעריך שהרב היה אומר שזה נס אלוהי, ולזה שבגימטריה גרוסמן שווה גם ל"אחלה גבר". תבדקו.

הרב סיפר לי סיפור רלוונטי מהגמרא שאני מביא בשינויים קלים משלי:
אומרים שבימי דוד המלך העם היה במעלה רוחנית גבוהה. הרבה חזרו בתשובה קראו בתורה, רדפו עמלקים בימי שישי, וקיימו את המצוות, לפחות את אלה שניתן לבצע. כי בואו, לא פגשתי מישהו שהצליח "לא לחמוד". ועדיין במלחמות דוד נפלו מלא חיילים והימים היו קשים. מצד שני בימי המלך אחאב שהיה מושחת, ואשתו איזבל, מינתה שופטים מטעמה, וגנבה את כרם נבות, תוך כדי שהיא תופרת אותו במשפט מכור. וכל העם נהיה מושחת יחד עם איזבל - כותב התנ"ך לא הסתיר מה הוא חושב עליה בשם שהוא נתן לה. למרות זאת, דווקא אצל אחאב היו ימים של שלום ובמלחמות לא מתו כמעט חיילים בכלל. ואם מתו זה בתאונות נשק, כשמישהו נפל בטעות על החרב או שפלט חנית על חבר וכאלה.
ומה ההסבר של חז"לינו? למה בימי המלך הרע מתו פחות מבימי המלך הטוב? אני הצעתי הסבר ששמעתי בטירונות -" היתה משמעת לילה?"
ובכן מסתבר שלא. בימי אחאב היתה אחדות בין כל חלקי העם. בימי דוד פחות. האחדות שמרה על עם ישראל.
טוב זה לא פוסט שבו אני מודיע שממחר אני מפריש חלה יחד עם אביב גפן וינון מגל. אני עדיין מגיע במוצ"ש להפגנה עם בגדים שאני לא צריך למקרה שתהיה מכתזית בואש שתירה עלי.
דמוקרטיה זה לא צד אחד שולט על הצד שהפסיד ומוחק אותו. דמוקרטיה זה הצד שניצח שולט כמיטב יכולתו על כ ו ל ם. וגם אם צריך לעשות רפורמה במערכת המשפט (וצריך) זה לא אחת שאומרת "שהגנבים ימנו את השופטים שהם לא יהיו חייבים לציית להם".
אני בא כי זאת הפגנה של אהבה למדינה ולמתונים שבינינו.
ניפגש בפקקים בדרך להבימה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה