שישים שנה עם "הימאים " של אבנר כרמלי כתבה מרתקת מאת אלי אשד

$(function(){})

מי מאתנו שגדל על ספרי דני-דין, הימאים, והספורטאים הצעירים מאת הסופר שרגא גפני הידוע בשם העט שלו אבנר כרמלי, ישמח לקרוא את הכתבה המרתקת של אלי אשד, סופר וחוקר תרבות, שמציין את יום ההולדת ה60 לסדרת ספרי "הימאים". בואו להכיר את דמותו המרתקת של שרגא גפני לוחם המחתרת והיסטוריון צבאי שהגיע ללבבות הילדים מכל גווני הקשת החברתית של אותם ימים.

הכירו את הסופר שרגא גפני ואת אתר התרבות הישראלי -המולטי יקום של אלי אשד

את האתר המרתק הנושא את השם המקורי- המולטי יקום של אלי אשד אני מכיר מספר רב של שנים ואני מודה שאני לא מחמיץ אף כתבה חדשה שעולה שם.

באמצעות תחקירים עמוקים, נבירה בהיסטוריה הספרותית והמון כבוד כלפי תרבות העבר שלנו, מצליח אלי אשד ליצור עניין בפנינות ספרות נשכחות, בהיסטוריה של התרבות ובכלל סגנון הכתיבה שלו מרתק.

בכתבה חדשה  על סדרת הימאים שכמו דנידין נוצרה ב1961 וחוגגת בימים אלו  60 שנה לצאת ספרה הראשון הוא מספר על הספרים, על הביוגרפיה המרתקת של הסופר שרגא גפני ( עמוס כרמלי ) ועל פנינת ספרות ישראלית הרבה לפני שאפליקציות כמו טיק טוק שבו את לב הילדים. 

וכך מתחילה כתבה - סדרת הימאים היתה  שנויה מאוד  במחלוקת. שרגא  גפני אז היסטוריון צבאי וסופר ילדים מהצד תחת שמות בדויים שונים - העז לעשות משהו שבאותה תקופה היה בחזקת מעשה שלא ייעשה בספרות הילדים והנוער: בעיצומו של שלטון מפלגת מפא"י, הוא יצר סדרה העוסקת בעלילות מחתרת נועזת "פלוגות הימאים " (הלח"י, למעשה ויותר מין שילוב של אצ"ל ולח"י  ) שנאבקת בבריטים ובערבים ופועלת להעלאת מעפילים לארץ, תוך התגברות על ההפרעות של האנשים מהצד השני, 'המגינים' (ארגון ההגנה).

לכתבה המלאה לחצו כאן

צפו בווידאו: מודי שניר מראיין את שרגא גפני במסגרת פרוייקט תולדות ישראל בימים שלהיות פטריוט ישראלי לא היתה המילה גסה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה