תמונת הנצחון סרט ישראלי חדש של אבי נשר צפו בטריילר- המלצה, ביקורת, כרטיסים לסרט

$(function(){})

ביקורת סרטים חדשים טריילר וידאו. תמונת הנצחון של הבמאי אבי נשר מנסה לספר את סיפורו של קרב ניצנים במלחמת השחרור. ברבות השנים הקרב הפך לסוג של מיתוס והלוחמות בקרב לסוג של אגדה. כעת הסרט החדש מנסה לתת זווית נוספת בקרב בו נכנעו הלוחמים וזכו לביקורת בחוגי הפלמ"ח.

על מה הסרט החדש תמונת הנצחון של הבמאי אבי נשר 

לפני מלחמת השחרור הוקמו מספר נקודות יישוב לאורך החוף והכביש המוביל לרצועת עזה. אשדוד ואשקלון היו ערים ערביות. הכי רחוק מהמרינה והחופים של היום. צפו בוודיאו לקראת הסרא המלא תמונת הניצחון- בסוף הכתבה. 

קיבוץ ניצנים, בין אשקלון לאשדוד הוא מקום ההתחחשות של הסרט.  היום שוכן בקרבת מקום מחלף חדש בו שכנה צומת עד הלום. על אותו אזור ועל אותן קרבות נכתבו מיטב הקלאסיקות של הזמר העברי- שיר הרעות, הוא לא ידע את שמה ועוד. לזכר כל אותם שהקריבו את חייהם והיום קצת נשכחו מהלב. בשולי הדרך ובצידי התודעה. 

כרטיסים מוזלים לקולנוע ולסרט הישראלי החדש ניתן לרכוש באמצעות מבצעי 1+1 בכרטיס אשראי או באמצעות מבצעים למנוי לסרטי קולנוע ברשתות הסינמה השונות. 

מה קרה בקרב ניצנים האמיתי? 

וכך בראשית 1948. כחודש לאחר הכרזת העצמאות הגיעה מחלקת "ג'ובניקים" מחטיבת גבעתי כדי להגן על יושבי המקום לקראת הלחימה המתקרבת מול הצבא המצרי.

במקביל, מתמקמת מחלקה חמושה של חיילים מצרים מול הקיבוץ הקטן, ואליהם מתלווה במאי קולנוע צעיר (אמיר חורי) שתפקידו לתעד את הלחימה, ובעיקר להשיג את "תמונת הנצחון" של הצבא המצרי. 

הסרט מציג את שני העולמות הנפרדים והעוינים – הישראלי והמצרי – בהם מתפתחות, בצל הסכנה, מערכות יחסים רומנטיות, חבריות ומשעשעות. הבמאי המצרי מתעד גם את המתרחש בכפר וגם, מרחוק, את המתרחש בקיבוץ ממול ומוצא להפתעתו הרבה במשותף בין הצעירים בשני הצדדים. כך, נטען בסרט. האם גם במציאות זה מה שקרה?  תשפטו לבד. 

בנקודה הזו חשוב להזכיר, שהצבא המצרי הגיע לארץ לישראל כצבא פולש כובש למנוע את הקמת המדינה היהודית. אנשי ניצנים נשלחו להפריח את הנגב ולייצר נקודת ביטחון בבטן הרכה של מישור החוף הדרומי. יחי ההבדל הקטן. חיילי הצבא המצרי לא היו ממש ילדי הפרחים. הדגשת הפן הקולנועי שליווה אותם הוא לא יותר מאשר הצגת התעמולה שלוותה את הניסיון למנוע הקמת מדינה יהודית לפליטי השואה. אבל למה להתעסק עם הלקאה עצמית בואו ניתן לעובדות לדבר. 

מתי התרחש קרב ניצנים? כמה חיילים נהרגו? מדוע הפך למיתוס על לחימת הנשים במלמת העצמאות? 

7 ביוני 1948. כמה עשרות מן המגינים הישראלים נהרגו, רוב האחרים נפלו בשבי.סך הכל הגנו על הקיבוץ 67 לוחמות ולוחמים. 

בין ההרוגות שלושת הלוחמות ( מתוך העשר שהיו במקום) שהפכו לאגדה! על סיפור גבורתן מחנכים בצה"ל דורות של לוחמים. 

מירה בן ארי - אלחוטאית בגילומה של ג'וי ריגר
שולמית דורצ'ין - חובשת.
דבורה אפשטיין - לוחמת.

לזכרן, במציאות ולא בסרט, הוקמה האנדרטה יד לאישה הלוחמת  הנמצאת באתר "ניצנים הישנה".

ברבות הימים הפכה דמותה של החובשת דורצ'ין, למופת ודוגמא של כל חיילת שהתגייסה לצה"ל ושאפה רחוק. גם מקום קבותרן של אפשטיין ודורצ'ין הוא כזה אשר שווה לסרט בפני עצמו. 

במשך שנים אפף מיסתורין רב את ציון מקום קבורתן של גיבורות הסרט. רק לפני מספר שנים הוכיח החוקר גור אלרואי, שהרוגת אחרת, ליבקה שפר ז"ל, נטמנה בקבר אחים לד ניצנים במרץ 1949 בתור שולמית דורצ'ין, לצד חברתה בת ניצנים דבורה אפשטיין. 

גופתה של שפר נחשבה להיות זו של דורצין מכיוון שאותרה לאחר הקרב ושחרור השבויים, על אם הדרך בין אשקלון לניצנים. כיום מקום מנוחתה בית העלמין ניצנים (חלקה צבאית). 

במילותיה שלה- תמונת הניצחון של של החובשת שולמית דורצ'ין 

על חייה בקבוצה כתבה: "כמו בימי נחמיה, כמו בימי טרומפלדור - - אשרי האדם שמוצא יותר משדרש;" "לחוש דכאון על אדמת המולדת - זהו חטא שאין כמוהו".

עוד על דמותה המרתקת של שולמית דורצ'ין באתר יזכור

הצלם המצרי וחיי הקיבוץ בסרט החשד תמונת הנצחון של אבי נשר 

בקיבוץ, את עינו צדה דמות נשית מרשימה – מירה בן ארי (ג'וי ריגר, הכוכבת של סרטי אבי נשר בשנים האחרונות) – אשר מתעקשת להשתתף בכל פעולה מבצעית לצד הלוחמים אך במקביל גם מקיימת מערכת יחסים סוערת עם מפקד הכוח (ידין גלמן).

סרטו של במאי המצרי הופך יותר ויותר לקומדיית נעורים מסחררת ואופטימית אך בסופו של דבר, רצף אירועים בלתי צפוי מוביל לעימות אלים בין שני הצדדים, שלא ברור מי ייצא בסופו עם תמונת נצחון. 

זהו הסרט הרביעי של הבמאי אבי נשר העוסק במיתוסים וציונות אחרי "סוף העולם שמאלה", "פעם הייתי") ו"סיפור אחר". אני אלך לראות את הסרט הזה, גם אם כל הסימנים מראים שיש בו יותר מדי סלחנות לצבא המצרי הרצחני שנלחם על אדמת ארץ ישראל כמו פרעה שישק 3,000 שנה לפני הקרב במחלף עד הלום. 

גלריה של כוכיבים- מי ומי ברשמת השחקנים של הסרט תמונת הנצחון 

 ג'וי ריגר- "שעת נעילה" ב-כאן 11, אמיר חורי- "שבעה ימים באנטבה" – המחבל הפלסטיני עלי אל-מעאתי, אליאנה תדהר, תום אבני, משי קלינשטיין, עלא דקה, אלישע בנאי, נטע רוט, אלעד לוי, ידין גלמן, אדם גבאי, כמאל זאיד, יונתן ברק, הישאם סלימאן- מנהיג המחבלים אבו אחמד בסדרה "פאודה" של yes.

הסרטים הגדולים של הבמאי אבי נשר 

כמו "הלהקה", "סוף העולם שמאלה" ו"פעם הייתי" - גם סרטו החדש של הבמאי המוערך ואהוב אבי נשר, המועמד ל-15 פרסי אופיר, הוא סרט התבגרות מקורי ומפתיע ומעורר מחשבה המבוסס על אירועים אמיתיים המהדהדים גם כיום. את הפרשנות לאירועים נותן הבמאי במציאות בה נשים נלחמות לחזור למקומן בשדה הקרב. זה שבמלחמת העצמאות נשלחו אליו ללא הבדלי מגדר. את העימות הבין דורי על שימור זכרון מלחמת העצמאות לא נפתור בסרט הזה. סליחה שנצחנו. 

המלצות על סרטים חדשים בקולנוע- תמונת הניצחון של אבי נשר. הנה כמה דברים שחייבים לזכור:

להבדיל מהוויכוחים התאולוגיים על נכונות ממלכת הזוהר במקרא, מלחמת העצמאות מתועדת ומצולמת היטב. כל צופה בסרט תמונת ניצחון טריילר חדש, צריך לזכור. הקרב התרחש, אולם זו הייתה כניעה שכולה ניצחון. גם אם אבא קובנר חשב אחרת. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה