אבנר ארליך, ג'יימס בונד הישראלי תוצרת נס ציונה, חוזר בספר נוסף !

$(function(){})

פיני אלעזרי, תושב נס ציונה, השיק לאחרונה מותחן ריגול נוסף בשם "מת כמו שצריך" .החלק השני בטרילוגיית ספרים שגיבורה הוא אבנר ארליך־נאמן, סגן ראש אגף מבצעים מיוחדים של המוסד.

תמונה באדיבות המצולם

אבנר ארליך, ג'יימס בונד הישראלי תוצרת נס ציונה, חוזר בספר נוסף !

מי שכבר קרא כמוני את שני הספרים, לא יכול שלא להתפעל מהם. ולא רק מהעלילה הקצבית והמותחת, שנותנת "פייט" ראוי לכל הגיבורים המוכרים בסוגה זו, אלא גם מההשקעה  של הכותב, פיני אלעזרי (עליו  ועל רקעו הססגוני נרחיב בהמשך) אלעזרי השקיע רבות במפרט הטכני, בביוגרפיות של הדמויות, ובתאור טכניקות קרביות ומיומנויות מקצועיות אמיתיות. ולשם כך ברור כי נדרש לתחקיר מושקע ביותר . 

השבוע שוחחתי עמו ושאלתיו איך הוא מתאר את הגיבור שיצר והוא השיב כי  "במידה מסויימת דמותו של ארליך דומה לדמותם של גיבורי מותחנים ידועים כגון ג'ק ראיין, ג'ק ריצ'ר וג'יימס בונד. אבל בניגוד לבונד, הפתרונות שעומדים לרשות ארליך מעוגנים במציאות. ובמציאות הישראלית הוא גם אב שכול שמאשים את עצמו במות בנו, שקיפח את חייו בפעילות מבצעית היות שהוא אישר לו ללכת לשירות קרבי, למרות שהיה בן יחיד ואשתו התנגדה לכך". ומה המפריד והמשותף בין שני הספרים " העוצמה והזעם של אבנר ארליך" הקודם ו"מת כמו שצריך" החדש ?
"מה ששונה בין שני הספרים, היא בראש וראשונה העלילה , ההתרחשויות והאירועים הבונים אותה וכמובן קבוצת האנטגוניסטים (הנבלים) הביוגרפיה שלהם, הערכים והמוטיבציות המניעים אותם כמו גם הביוגרפיות שלהם. לשונות הזאת יש חשיבות גדולה כי ספרי המתח-בסופו של דבר מונעים ומובלים על ידי הנבלים. הגיבורים-רק נגררים שלא מטובתם לעצור אותם." ומה שזהה , הוא בראש וראשונה אבנר ארליך , גיבור הסדרה והצוות הקבוע המלווה אותו (להוציא את לואיג'י –שנהרג)


וכששאלתיו על התהליך והתחקירים לקראת הכתיבה סיפר:
אני שומר ככל יכולתי על הסתמכות מעת לעת על אירועים שקרו במציאות וכך מחזק אמינות ומעגן את הספר במציאות חיינו ואכן כך למשל, כשאלעזרי מתאר תקיפה של חיל האוויר בעיר הנמל הסורית לטקייה, במהלכה הפילו מערכות ההגנה האווירית של סוריה מטוס אליושין רוסי – אירוע שאכן אירע לפני כשנתיים; כך כשהוא מתאר כי בתגובה לרקטות שירו האיראנים על מוצבי צה"ל בגולן, "חיל האוויר הישראלי, שנראה כאילו רק המתין להזדמנות, תקף חמישים יעדים ומתקנים של משמרות המהפכה באזור דמשק, קוניטרה, חומס ומקומות נוספים" גם כאן נשען האירוע על מבצע בית הקלפים, עליו פיקד הרמטכ"ל גדי איזנקוט בתגובה לפרובוקציה איראנית דומה.

אפילו הארוע בספר שבו "יחידת קומנדו ישראלית חדרה למתחם הצבאי הרוסי בחמיימים וגנבה משם את מחשב הרדאר של מערכת ה־400־S, נשמעת ריאלית, משום שהיא נשענת על פשיטה שביצע גדוד 50 של הצנחנים במלחמת ההתשה בפעולה הנועזת בשנת 1969 בראס עריב שבמפרץ סואץ, כשקשרו את תחנת המכ"ם הסובייטית למסוק שהנחית אותה בישראל .

ועוד נקודה מעניינת ששמענו ממנו:
אינני מסתפק בידע/ניסיון אישי ותחקירים וביחד עם חבורת לוחמים חברים - אני בודק כל 'אירוע מבצעי' בפועל, מעמיד מיזנסצנה כמו במאי קולנוע ובודק היתכנות, משדרג ומשפר ואז כותב מחדש לפי תוצאות המיזנסצנה.
ואכן, התוצאה מרשימה, משכנעת וכמובן מהנה.

על הספר אבנר ארליך, ג'יימס בונד הישראלי:
בספר הקודם ניהל ארליך מצוד אחר ארכי־מחבל בשם עימאד אקברייה, העומד בראש רשת טרור של הג'יהאד העולמי, שאתו היה לו חשבון ישן לסגור. בספר החדש נדרש ארליך להתמודד במקביל עם הצורך לעכב את תכנית הגרעין של איראן ואת כוונות ההתפשטות שלה במזרח התיכון, כמו גם עם ניסיונם של הרוסים להפוך לכוח דומיננטי ומשפיע במרחב. היריב העיקרי של ארליך הוא קולונל יורי רספוטין, שלו "עבר קרבי עשיר, ספצנאז וק.ג.ב".

על המחבר פיני אלעזרי, תושב נס ציונה:
תבחרו מה ברקע שלו מפתיע יותר: דייג, מתאגרף, אמן לחימה, תסריטאי, יועץ פוליטי ולוחם...
על חייו הוא סיפר:
"בילדותי הייתי מעורה בחיי כנופיות רחוב של עולם הפשע שהתפתח ביפו של שנות ה-50 ומגיל צעיר מאוד הבנתי שעומדות בפני שתי אפשרויות: לחטוף או להחטיף. אישית העדפתי להחטיף".
אביו ניסה להרחיק אותו מאזורי האלימות ושלח אותו לתיכון חדש בתל אביב, אבל "זה היה כנראה מאוחר מדי. חיי המתח והאקסטרים כבר הפכו לחלק בלתי נפרד מה-DNA שלו".
עם רקע כזה אף אחד לא ממש הופתע כשפיני הפך בגיל צעיר למסתבך סדרתי ("זה לא תמיד היה באשמתי"), שבין השאר נזרק בגיל 15 לכלא הטורקי באיזמיר. 

"ביליתי כמה לילות בתא קטן יחד עם דייג יווני בשם אלקו, שהיה פליט שברח לארץ מקפריסין, ועוד שני ערבים מיפו", הוא נזכר. "אני נשבע שבסך הכול יצאנו יחד להפלגת דייג תמימה. זה שהטורקים החליטו באופן חד צדדי להרחיב את קו המים הטריטוריאליים שלהם, היה כבר עניין אחר. בסוף נציג של השגרירות הישראלית בטורקיה הצליח לחלץ אותנו משם ללא פגע וכך נמנע מאיתנו להפוך לגרסת ההמשך של 'אקספרס של חצות'".

ניתן להשיג באתר המו"ל, דני ספרים, בו יש מבצע של 4 ספרי נבחרת המתח -ב99.9 שח- ( גרג הורביץ, בראד תור , פיני אלעזרי וקתרין סטדמן) כולל השליחות עד הבית. בכל חנויות סטימצקי וצומת ספרים שמבצעות משלוחים  בפורמט הדיגיטלי בחנויות 'עברית' גטבוקס וכו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה