אושר רשמית מינויו של איש נס ציונה דורון אלמוג ליו"ר הסוכנות היהודית

$(function(){})

אלוף (מיל.) דורון אלמוג בנאומו בכנס חבר הנאמנים של הסוכנות, אשר אישר את מינויו: בחרדת קודש אני ניצב לפניכם היום נכון לשאת במשימה הגדולה של יו"ר הסוכנות היהודית לארץ ישראל.
הקשר בין מדינת ישראל לעם היהודי על כל תפוצותיו הוא בעל חשיבות אסטרטגית קיומית.
קיראו את נאומו המלא והמרגש:

https://pixabay.com
אושר רשמית מינויו של איש נס ציונה דורון אלמוג ליו"ר הסוכנות היהודית
חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, המונה מאות ראשי ונציגי קהילות יהודיות ברחבי העולם,  התכנס הבוקר (ראשון) במלון אוריינט בירושלים, והצביע באופן רשמי על מינויו של אלוף (במיל') דורון אלמוג ליו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. זאת, בהמשך להחלטת ועדת המינויים לפני כחודש, שהמליצה עליו פה אחד כמועמד שלה להובלת הסוכנות בארבע השנים הבאות.
 
 
אנחנו כאן בירושלים בירת ישראל, אותה העיר שבנה דוד המלך לפני 3000 שנה. הגעתם לכאן מכל קצווי תבל לעוד מסע יהודי מופלא, להעניק לנו אפשרות להעצים את העם היהודי ומדינת ישראל. למען קרוב לבבות ועתיד של תקווה.
בחרדת קודש אני ניצב לפניכם היום נכון לשאת במשימה הגדולה של יו"ר הסוכנות היהודית לארץ ישראל. מחויבות נוספת שאני לוקח על עצמי יחד אתכם שותפי לדרך.
לקחתי על עצמי שתי מחויבויות גדולות בימי חיי. הראשונה, לאחר מלחמת יום הכיפורים, ליד הטנק השרוף של ערן אחי, כשהתברר לי שאחי ערן נשאר מדמם בשטח שבעה ימים וחולץ לאחר 7 ימים ללא רוח חיים. נשבעתי, להמשיך להילחם למען המדינה היהודית היחידה בעולם, להקדיש את כל כוחותיי להגנתה. נשבעתי, לעולם לא להשאיר פצוע מדמם בשטח. כבן למשפחה שכולה הייתה לי האפשרות לא להמשיך בשירות קרבי. בחרתי תמיד להיות בקוו הראשון של העשייה, כמו היום, כאן כשאני מתייצב לתפקיד יו"ר הסוכנות.

"המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא". הייתה לי הזכות להשתתף במבצעי הצלה רבים. להציל נפשות. להעניק חיים. שלוש שנים אחרי מלחמת יום כיפור הייתי החייל הראשון לנחות באנטבה למשימת חילוצם של 105 בני הערובה. במשך שש שנים השתתפתי במבצעים חשאיים להבאת כ-6000 מבני הקהילה האתיופית דרך מדבריות סודאן. באותם ימים, 11 שנים לאחר מלחמת יום כיפור, נולד בננו השני, ערן, שנקרא על שמו של אחי ערן שלא חזר מהמלחמה.
ערן בננו הוא הילד שבכל 23 שנותיו, מעולם לא דיבר, לא קרא לי אבא ולא יצר קשר עין. ערן בננו הוא הסיבה להחלטתי לסיים את שירותי בצה"ל להקמת כפר שיקומי – מרכז קהילתי משלב הקרוי היום על שמו – עדי נגב נחלת ערן, שיעניק אהבה וטיפול מקצועי מהטובים בעולם לפצוע לנכה ולמוגבל. המחויבות השנייה שלי הייתה ונשארה למענם. למען הנשמות הגבוהות כפי שקרא להן הרב קוק. אלו שהגיעו לעולם מבלי יכולת לתקן עצמן וכל סיבת הגעתן היא לתקן אותנו. לעשותנו אנשים טובים יותר וחברה טובה יותר. תיקון עולם של ממש.
היום אני ניצב כאן מולכם למען המחויבות השלישית. לתחילתו של המסע היהודי השלישי שלי. למען העם היהודי כולו. להגיע ללב כל יהודי על פני כדור הארץ. להפיח גאווה ביהדותנו ובמדינת ישראל, המפעל החשוב ביותר של העם היהודי מאז 1948. להפיח גאווה בנס האחד הקרוי מדינת ישראל ובהישגיה יוצאי הדופן במדע, טכנולוגיה, תרבות, חקלאות, רפואה, חברה, כלכלה, צבא, קליטת עלייה ועוד. שידע כל יהודי בעולם שיש לו כאן בית. שתמיד נהיה כאן עבורו בזרועות פתוחות ובאהבה.
הקשר בין מדינת ישראל לעם היהודי על כל תפוצותיו הוא בעל חשיבות אסטרטגית קיומית. ללא תמיכת יהדות התפוצות ובראשם יהודי ארה"ב ומתנדבי חו"ל במלחמת העצמאות , ספק גדול אם הדור של הורי, דור מגש הכסף, היה שורד.
לצורך העצמת הקשר בין מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות נדרש למיטב הכוחות הביצועיים והאינטלקטואלים הקיימים במדינת ישראל ובתפוצות. זהו האתגר הגדול ביותר שלפתחנו.
נירתם יחדיו לחזק את העלייה והקליטה. לחזק את הקשר עם כל פזורות העם היהודי. לחזק את השכבות החלשות במדינת ישראל.
תודה מעומק הלב לחבר הנאמנים ולוועדת המינויים למנהיגות של הסוכנות היהודית על האמון. תודה ליעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית ששימש גם כיו"ר ועדת המינויים, למייקל סיגל, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, למארק וילף, יו"ר הבורד של איחוד הקהילות היהודיות בצפון אמריקה והיו"ר הנכנס של חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, לסטיבן לואי, יושב ראש חבר הנגידים העולמי של קרן היסוד; לאמירה אהרונוביץ, מנכ"לית הסוכנות היהודית, לג'וש שוורץ, מזכ"ל הסוכנות היהודית לשרית נקש-אלבז, מנהלת לשכת היושב ראש ולכל אנשי המטה הנפלאים על ליווי והדרכה בצעדיי הראשונים ועל הובלת הסוכנות באופן מרשים כל כך.
גאה מאד באמון שניתן בי. גאה בהובלת הסוכנות היהודית, זרוע הביצוע החשובה ביותר של העם היהודי ומדינת ישראל. גאה מאד בשותפות המתקיימת בין כל נציגי העם היהודי ומדינת ישראל באמצעות הסוכנות ומנגנוניה. כולנו אחים השותפים למסורת יהודית מפוארת ורוויית ייסורים וכאב המחברת ביננו. מנהגי שבת, ראש השנה, יום כיפור, פסח, שבועות, חנוכה, ימי זיכרון, זכר השואה וששת המיליון, התקומה, יום העצמאות של המדינה היהודית היחידה בעולם. ספר הספרים. השפה העברית, שפת העם בציון ועוד.
נצא ביחד לעוד מסע יהודי משמעותי, להעצמת עם ישראל ומדינת ישראל, לעתיד של תקווה ולעוד צעד קטן לתיקון עולם. להגביר ערבות הדדית, להגביר אהבת אדם. להגיע לליבו של כל יהודי בעולם.
ברגע המרגש הזה, רעייתי האהובה דידי ואני זוכרים את ערן בננו האהוב, שרוחו תמיד אתנו ובלעדיו, לא היינו כאן היום. שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. אמן.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה