אות הוקרה מיוחד של המועצה לשימור אתרים, יוענק  לריקי שפירא יו"ר "בית ראשונים" בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('7c59d3bf-2d22-4226-a663-76dd12a0968a','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

המועצה לשימור אתרים תקיים בשבוע הבא טקס מיוחד להענקת אות יקיר המועצה למתנדבים. בארוע יוענק אות הוקרה מיוחד לריקי שפירא מנס ציונה. שפירא, הנמנית על צאצאיו של ראובן לרר, מייסד המושבה, מנהלת מזה למעלה מ-14 שנה את עמותת בית ראשונים ואת נחלת ראובן בנס ציונה.
בתמונה- בנחלת ראובן לצד אבותיה, פייגה וראובן לרר..
ריקי: אני שמחה וגאה להיות נצר לפייגה וראובן לרר, לעמוד בראש בית ראשונים , להנחיל את מורשת הראשונים לתלמידי נס ציונה ולמטיילים הבאים לבקר. אל כל זה לא היה יכול להתבצע ללא המתנדבות והמתנדבים של בית ראשונים ופה המקום להגיד להם תודה גדולה

ארכיון

אות הוקרה מיוחד של המועצה לשימור אתרים, יוענק  לריקי שפירא יו"ר "בית ראשונים" בנס ציונה

המועצה לשימור אתרים תקיים בשבוע הבא טקס מיוחד להענקת אות יקיר המועצה למתנדבים. האירוע ייערך ביום ג', 16.8, החל מהשעה 18:30 במוזיאון מכון איילון ברחובות, במעמד יו"ר השדולה לשימור אתרי מורשת בכנסת, ח"כ צבי האוזר, יו"ר הוועד המנהל של המועצה לשימור, אלוף (מיל.) אורי אור, ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, ומנכ"ל המועצה לשימור, עמרי שלמון.

המועצה לשימור אתרים הקימה בשנים האחרונות את "מתנדבים למורשת ע"ש אורי אורבך" - מערך ובו מאות מתנדבים, הפועלים בכל רחבי הארץ באתרי מורשת, ועדות שימור אזוריות ועוד. הקמת המערך נעשתה בשיתוף הג’וינט אשל, אגף מורשת במשרד ירושלים ומורשת וחברת “מגדל”. למתנדבים אלה תרומה חשובה מאין כמותה למאמצי המועצה לשמר את המורשת הבנויה, האדריכלית והתרבותית של ארץ ישראל ומדינת ישראל.  

בטקס יוענקו תעודות הוקרה לשבעה מתנדבים, שנבחרו מבין עשרות מועמדים על ידי ועדת שיפוט מיוחדת (פרופ' עירית עמית-כהן - יו"ר, נורית גוטהלף, דפנה שמשוני ושלמה קופל). 

אות הוקרה מיוחד יוענק לריקי שפירא מנס ציונה. שפירא, הנמנית על צאצאיו של ראובן לרר, מייסד המושבה, מנהלת מזה למעלה מ-14 שנה את עמותת בית ראשונים ואת נחלת ראובן בנס ציונה, מתוך ההכרה בחשיבות הנחלת מורשת השימור ומורשת ההתיישבות במקום. ריקי היתה זו שהקימה את הארכיון בעיר, ולפעילותה הענפה שותפים מתנדבים נוספים, אותם היא מרכזת.

יחד עם המועצה לשימור אתרים, יזמה ריקי את "מסלול הדגל", העובר במספר תחנות מרכזיות בהיסטוריה של נס ציונה, כולל המקום בו הונף לראשונה דגל הלאום.

ריקי הינה חברה במספר פורומים פעילים של המועצה לשימור אתרים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה