אות הוקרה משר החינוך לד"ר אלעד ברקן מנס ציונה

$(function(){setImageBanner('64bdb54e-74fe-46e1-8ecf-58e91bad7868','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45989,'Image','');})

ביום שלישי השבוע קיבל תושב העיר ד"ר אלעד ברקן אות הוקרה משר החינוך יואב גלנט על פעילותו ההתנדבותית להתמודדות אל מול אתגרי הקורונה.
אומר: "נגרם עוול גדול לילדים במשבר הקורונה. הילדים הם אלו שסבלו הכי הרבה, סבלו שלא בצדק, ובניגוד לתחומי פעילות אחרים - לא ניתן לפצות ילד שלא הלך לבית הספר או לגן. ראיתי בסיוע לחינוך וילדים - שליחות.

ד"ר ברקן - כיום מדען במכון וייצמן - זכור בנס ציונה גם כאחד ממייסדי בית הספר הדמוקרטי "טבע הדברים" שיתחיל שנה הבאה את שנת פעילותו השישית.

דוברות מ. החינוך

בעת משבר הקורונה, ד"ר ברקן ייעץ בהתנדבות לגורמי ממשל במסגרת "צוות 19"- וביניהם - משרד החינוך ושר החינוך.
בין היתר, ד"ר ברקן סייע למשרד החינוך בגיבוש הנחיות, הערכות, בניתוח המידע והצגתו. בהנחייתו של ד"ר ברקן, הצליח משרד החינוך להוכיח שבתי הספר אינם מנוע תחלואה בקורונה, בניגוד לנטען ע"י גורמים מסויימים, ובכך התאפשרה פתיחה מהירה יותר ומשמעותית של מערכת החינוך.

היינו בין הראשונים בשעתו לדווח על כך :

https://nessziona.net/אנשים/מערכת-החינוך-אינה-תורמת-להתפשטות-התחלואה-ברמה-הלאומית-470578

ד"ר ברקן:
"נגרם עוול גדול לילדים במשבר הקורונה. הילדים הם אלו שסבלו הכי הרבה, סבלו שלא בצדק, ובניגוד לתחומי פעילות אחרים - לא ניתן לפצות ילד שלא הלך לבית הספר או לגן. ראיתי בסיוע לחינוך וילדים - שליחות.
מה שגילינו במחקר, הוא שבניגוד לנטען בתחילה, התחלואה בקורונה במערכת החינוך היא ראי הסביבה - ומערכת החינוך לא היוותה מנוע תחלואה. מדינת ישראל הצליחה לצאת מהקורונה תודות לחיסונים - אך אלו לא ניתנו למליוני ילדים במערכת החינוך. למרות זאת - אחוז הילדים החולים כמעט ולא השתנה לאורך המשבר וגם כיום בנוכחות חיסונים. המחלה גם לא הפכה לאנדמית בילדים.
הסיבה העיקרית היא שמשרד החינוך הפעיל משל"ט לקטיעת שרשראות הדבקה - שהוביל אמנם לבידודים רבים - אך גם אפקטייבים בעצירת ההתפשטות, וספק רב אם היינו מצליחים לצאת מהקורונה ללא קטיעת שרשראות ההדבקה בחינוך.
אני מודה לשר החינוך שאפשר את שיתוף האקדמיה ופעל להתמודדות מבוססת נתונים מול האתגר.
אני מקווה שמדינת ישראל תלמד מהארוע לנהל את המדינה לפי נתונים, ופחות עפ"י תחושות בטן שלעיתים אינן מוצדקות."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה