"איש ברזל" נוסף בעירנו ! מנהל כפר הילדים והנוער "נוה יהודה" בנס ציונה והמורה לאזרחות  בנימין חן הלוי 

$(function(){setImageBanner('c491a339-b3ad-4e30-9e7d-c52b7b9b37fb','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

If you dream it you can do it זהו המוטו שהנחה את מנהל כפר הילדים והנוער "נווה יהודה" בנס ציונה והמורה לאזרחות 
בנימין חן הלוי שסיפר לנו  על חוויותיו מאתגר "איש הברזל" IronMan , שסיים לאחרונה, במסגרת פרטית אך תקנית, בשל הקורונה.



איש הברזל, הסיפור שלי 

ההחלטה להתמודד מול אתגר איש ברזל תובעת הקרבה רבה. עבורי אתגר איש ברזל זו לא תחרות, זו משימה עם מרכיב מנטלי חזק  שיש להיערך אליה היטב!

הרגשתי שבניתי נכון את גופי לאורך השנים. חיזוק, שיפור טכניקה וקיבולת אירובית. ועדיין, גם לטריאתלט, מרתוניסט ואולטרמרתוניסט ותיק כמוני ( טריאתלונים אולימפיים רבים  ו- 8 מרתונים) מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית.
תחילה התנסיתי במספר תחרויות "חצי איש ברזל" כולל בישראמן אילת הידוע בקשיחותו.

הצטרפתי לקבוצת Pipmana Team בהובלתו של המאמן שי פיפמן ונרשמתי ל- IronMan VitoriaSpain  ביולי 2020.
וכמו האימרה: האדם מתכנן והיקום צוחק... כך המציאות.

במרץ 2020 נחתה עלינו מגיפת הקורונה עם שלל הגבלותיה כולל דחיית התחרות ליולי 2021. ניסיונות למצוא חלופות לא צלחו. שנת אימונים עצימים  הכינה את הראש והגוף... אך מטרה הולמת לא ניצבה בפתח.


אבי לוי ,חבר  יקר לקבוצת  Pipman Team  החליט שהוא מעניק לעצמו מתנת יום הולדת 50, ועושה אתגר פרטי מאורגן להפליא בתחילת יוני 2020. החלטתי ללוותו ככל שאוכל. כך מצאתי עצמי שוחה, רוכב באופן מלא ורץ "כמעט מלא".
אבי נטע בי את הרעיון לעשות אתגר מלא והיווה לי מקור להשראה רבה!

ואז עוד חבר לקבוצה, אבי מינסקי חיפש בנחישות אתגר חלופי בחו"ל ומשלא מצא, החליט לקיימו בארץ וכך חברתי אליו יחד עם אלמוג גלבסקי ואביבה לביא. המשך התכבה לאחר התמונה 

בנימין חן הלוי


המועד שנקבע היה משמעותי יום שישי 4.9.20 ! יום הולדתו של איתם תמיר ז"ל בנו של אייל תמיר חבר יקר מאוד בקבוצה. שוב... האדם מתכנן והיקום צוחק...., עומס חום קיצוני מזה 100 שנים נצפה ביום זה.
אבי מינסקי, אביבה לביא ואני החלטנו לא לקחת סיכון ולדחות. בעוד שחרף השרב הכבד, אלמוג הנחוש החליט לקיים תוך שפצור ודיוק ההחמרות. והוא אכן עשה זאת ובגדול!! הישג גדול בתנאי קיצון.


נותרנו שלישיה והחלטנו על שבת 26.9.20. כבר אמרנו האדם מתכנן והיקום צוחק? אז כאן בא הסגר  ואילץ אותנו לקבל החלטה מהירה...להקדים או לאחר משמעותית לסוף אוקטובר/נובמבר. החלטנו להקדים ליום חמישי  17.9.20 להתחיל ב 11.00 בבוקר ולסיים לקראת 1.30 בלילה של ה 18.9, שעות לפני הסגר בערב ראש השנה תשפ"א. (לזה היה מחיר ועל כך בהמשך) התחזית התעקשה על  עומס חום כבד בשילוב רוחות חזקות.


התייעצנו עם אלמוג והמאמנים, למדנו תובנות נחוצות והחלטנו שהולכים על זה. בשלב זה  בשל מזג האוויר, אביבה לביא החליטה לא לעשות במועד זה ואבי ואני נותרנו.כאן אעצור ואדגיש את חשיבות ההובלה של אבי מינסקי עבורי.
מדובר במהנדס שהוא גם מאמן ריצה, שילוב נדיר של אדם מיוחד, מאורגן, שיטתי ויסודי חדור אמונה, נחישות ועקשנות חיובית מקדמת.


אימצתי  באדיקות את תכנית האימונים שלו החל מאמצע יוני 2020.(והכל בחינם). מיילים עמוסי טבלאות, שינויים, התאמות, הדגשות, שיחות ותכתובות רבות היו נחלתנו בימים הספורים שקדמו לאתגר. שם המשחק: הכנות והיערכות לאתגר ביום מאתגר. מזג האוויר היה ידוע. למרות שהערכנו את מצב התנועה לפני הסגר, עדיין הופתענו מעוצמתה והשפעתה על הריכוז ובטיחות הרכיבה. כמו בכל תחרות משמעותית שעברתי, גם הפעם הצבתי לעצמי שני "דגלים ערכיים" שיהיו לי כמו "הענן שלפני המחנה" יעניקו לי רוח, השראה וכוח.

דגל ראשון: 
דגל הזיכרון וההנצחה לזכרו של איתם תמיר ז"ל בנו של אייל תמיר חבר יקר מאוד בקבוצה
דגל שני: 
בשם השמירה וחיזוק הדמוקרטיה במדינת ישראל-דמוקרטיה חזקה חיונית לביטחון מדינת ישראל. הוקדש לתלמידיי בכפר הילדים והנוער נווה יהודה- נס ציונה אותו אני מנהל, ולתלמידי לאזרחות בבית הספר בן גוריון בנס ציונה.

המשך הכתבה לאחר התמונה 

בנימין חן הלוי בריצת המרתון


ועתה למסלול עצמו:

שחייה- 3.8 ק"מ - תכננתי קצב רגוע, אך בסופו של דבר שי פיפמן המאמן שלנו, שליווה אותנו בשחייה "שכח" שזה לא אימון והוציא אותנו אחרי 3,820 מטר בזמן שיא שלנו  1:35 דקות !! 

רכיבה- 180 ק"מ הייתה קשה ומורכבת. שילוב של חום כבד, רוחות חזיתיות ותנועה ערנית מאוד, שחייבה קצב איטי ותבעה ריכוז רב ביותר! זמן רכיבה: 07:15 שעות

ריצה- מרתון 42.2 ק"מ התחילה בדאגה מסוימת. תוך כדי ריצה... התייעצויות טלפוניות של קרן גופמן מנהלת ומתכללת האירוע שלי, עם ד"ר טל אגמי רופא הקבוצה שלנו, שניתח את הנתונים, ליווה והנחה אותי (ואת רפי גופמן שליווה אותי באופניים) מה לעשות. 

הריצה הייתה טובה, עקבית אך מאתגרת. למעט מעידה בק"מ ה 26 (תרגול גלגול צניחה הציל אותי מהשבתה) לא היו תקלות.
וכפי שתכננתי, סיימתי בשעה 01:30 אחרי 14.5 שעות... עם חיוך,  אנרגיות ,סיפוק עצמי ורצון לעשות שוב.
Binyamin....you are an IronMan

בתמונה בנימין חן הלוי על האופניים בתחרות איש הברזל המשך הכתבה לאחר התמונה 

בנימין חן הלוי על האופניים בתחרות איש הברזל

כמה תפיסות היוו עבורי עוגנים חזקים בדרך(חלקם למדתי מחברים לתחום)


1. אני רוצה, פירושו אני יכול. משמעת עצמית, דרישות גבוהות מעצמי וההכרה שאת הדין וחשבון אתן למי שדעתו הכי חשובה לי מכולם וזה אני!!
2.תתאמן נכון - תקדם את ההצלחה
3.Plan your race and race your plan
4.תפעל לפי עקרון השלבים    One hill ,one bridge
5.התפיסה וההבנה שניסיון הוא דבר יקר מאוד, וכישלון הוא היעדר היכולת לראות את הדרך, ללמוד ממנה ואף ליהנות.
6.היה ברור לי שהתוצאה בפעם הראשונה לא מעניינת אותי. רציתי לסיים בהצלחה, עם חיוך, תחושת סיפוק ואושר ,אנרגיות טובות ובעיקר רצון לעשות שוב.
7.Pain is temporary ,glory is forever


כשם שהחלטתי להפסיק לאכול בשר טרם המשימה לפני כשנה וחצי, כך גם חינכתי ואימנתי את עצמי ששעות הבוקר אינן שעות לפקפוק!! קמים באוטומט. אין דחייה, התפנקות או רחמים עצמיים!

ושוב בעניין הגוף  התזונה...


אני מאמין "שאתה הוא מה שאתה אוכל" והכל הוא עניין של  Lifestyle and well being
לעניין הנפש... ספורט סיבולת ארוך ומתיש טומן בחובו המון "בורות", ליפול אליהם ויחד עם זאת  מקפצות רבות לתעצומות נפש. ניתן לקפוץ מעל הבורות ומתוך הבורות, כי לכל "בור יש אור".

פרק תודות - למי תודה ושותפות בהצלחה 

לא יכולתי לעמוד באתגר זה  ללא שותפיי הקרובים קרן גופמן ומוטי סגל (שפציעות ותאונות ספורט שינו להם  תכניות) שהיו עימי, עודדו וליוו והיו בראשי יום יום.
לאבי לוי שהצית בי את הלהבה בתחילת יוני זה.
לאבי מינסקי על הובלה והנהגה מרשימה בשגרה ובאי ודאות.
שוב לקרן גופמן שלא רק עודדה ודאגה, אלא ניהלה ותכללה את הימים לפני ואת כל היום עצמו כשהיא עימי מ 9 בבוקר ועד תום כל האירוע.
לרפי גופמן שליווה אותי כל הריצה, טיפל ודאג לי.
לאביבה (שגם דאגה לחולצות למלווים) ומנו שמעונוב ( כן.. כן האיש של מנהלת "ניצנים" שלנו לימור שמעונוב) שליוו ועודדו אותי ברוב מסלול הריצה.(20 ק.מ)
לאחד והיחיד שהעניק לי את הסיבה הערכית, את הרוח וליווה אותי בדאגה ובמסירות מהבוקר ועד הסיום, לאיש היקר עם הצמיד הכחול אייל תמיר שלנו.(תודה על הגביע בסוף) לשי המאמן המיוחד ולתמי המנהלת לצידו. 
לחברי קבוצת PipmanTeam שהפכה לבית שני שלי וחיברה אותי לאנשים טובים ומיוחדים. תודה לכם על העידוד, תמיכה וחיזוק.
ולבסוף לאשתי ולמשפחתי היקרה לי מאוד.
אתגר  ה  IronMan  אינו נחלתם של מתי מעט, אלא של הנחושים הרוצים בכך מאוד!   


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה