אלבום אנושי: מירה פוקס והחיים מאחורי העדשה

$(function(){setImageBanner('26bc108e-a408-412d-ba9d-ca99ef564825','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})


מירה פוקס החלה לצלם בגיל 10, ומאז פשוט לא הפסיקה. היא מצלמת כל אירוע קטן, מתעדת ויוצרת קשרים עם מפורסמים, כדי להעניק לנו הצצה אל עולם מרתק. על הזכייה במכונית בפספוסים, התקרית עם האחות בטיפת חלב, הסיפורים על רוטשילד, יהודה פוליקר וששי קשת והמעורבות של המשפחה. ומה יש לה להגיד על התמונות של נס ציונה: "אין על העיר הזו, כל בוקר אני ישר מצלמת את הזריחה"
מאת: אסף ניצן

פרטיהרבה לפני טרנד הצילום בטלפונים הסלולריים, מירה פוקס כבר צילמה. פוקס צילמה הכל, את הילדים, את המשפחה, נופים, ובעיקר הרבה מאוד סלבים. פוקס היא ככל הנראה האישה בעלת הרזומה המרשים ביותר מבחינה ויזואלית בנס ציונה.

בארסנל של פוקס, ילידת העיר בת 58, אין ספור תמונות וסרטוני וידאו, שגם הביאו לה לא מעט פרסים, ואפילו מכונית. בתוך כך, מירה מתנדבת לאגודת אמ"י ונזקקים.

פרטי

פוקס מצלמת מאז גיל 10, יש לה חמישה ילדים שמהווים את מושאי הצילום המרכזיים שלה. היא עובדת בתור סייעת, והבית שלה מלא באין ספור אזכורים בתקשורת. פוקס עבדה מול משרדי יח"צ, וצילמה אין ספור אירועים של מפורסמים, היא שומרת על קשר עם חלק מהם, ובאופן כללי, פשוט אוהבת כל מה שנמצא בצד השני של העדשה. דיברנו עם פוקס, שמתאוששת מניתוח קל ברגע, לגבי ההיסטוריה שלה בעולם הצילום, הקשר שלה עם מפורסמים, האהבה שלה למצלמה ואפילו על הזכייה ברכב בתוכנית פספוסים המיתולוגית.

מירה ספרי לנו קצת על עצמך

"אני ילידת נס ציונה וגדלתי בעיר, כשהתחתנתי גרתי כמה שנים בראשון לציון, אבל בסוף חזרתי לנס ציונה. אין כמו נס ציונה, אי אפשר לוותר על העיר הזו, פה נולדתי ופה אני אמות. אפילו באוהל הייתי גרה פה. אני סייעת בגן הילדים, ויש לי חמישה ילדים, ארבע בנות ובן, הגדולה בת 40 והקטנה בת 22 בלבד. אני מצלמת מאז גיל 10, ויש לי תמונות של הכל. אני תמיד אהבתי להשתמש במצלמה, ולתעד כל מה שאפשר, עוד הרבה לפני הטלפונים הסלולריים".

איך זכית ברכב בפספוסים? על מה היה הסרטון?

"ילדתי את הילדה הרביעית שלי, והייתה לנו כלבה שקראו לה סוויט. היא שמרה על התינוקת בחדר כשהיא הייתה בת 3 חודשים. כל פעם שהייתי יוצאת מהחדר, ושמה את הילדה על השטיח, שמעתי שהילדה שקטה מדי. כשהייתי מתקרבת לחדר, הכלבה הייתה בורחת, והתינוקת הייתה מתחילה לבכות כשהכלבה הייתה ההולכת. שמתי מצלמה נסתרת בחדר, וראיתי שהכלבה למעשה חשבה שהילדה זה הגור שלה. היא טיפלה בה, שיחקה איתה ושמרה עליה. זה היה מדהים, לקחתי את הסרטון ונסעתי לאולפני הרצליה ליגאל שילון. הוא רמז לי ואמר לי "גלגל אחד בשבילי". ידעתי שאני אזכה. שלחתי הרבה מאוד חומרים לפספוסים, עוד לפני הטלפונים הסלולריים".

ספרי לנו קצת על העבר שלך בטלוויזיה ותקשורת

"אני כבר 25 שנים בטלוויזיה. השיא היה אצל יגאל שילון בפספוסים, זכיתי בתוכנית 9 פעמים בתוכנית, ופעם אחת זכיתי אפילו ברכב. עבדתי הרבה עם אולפנים ששלחו אותי כדי לצלם אירועים של מפורסמים. הופעתי גם אצל דליק ווליניץ בבוקר של כיף. עשו עלי סרט, יגאל שילון שלח אלי צוות של תוכנית בשם "זום", שם עשו "יום בחיי". אני גם חברה בסוכנות ניצבים והופעתי בסברי מרנן, לצבע יש בעיה ועוד. ההורים של נתי רביץ חברים שלי, יעל קפיטולניק הקומיקאית חברה שלי, וזה פתח דלתות. פגשתי גם את הבן של יגאל שילון, אייל על סט צילומים".

מה יוצא לך מכל הצילומים האלה?

"אני צלמת אובססיבית. אני מגיל 10 מצלמת, ואפילו התפרנסתי קצת מצילום, אבל עושה את זה מסיפוק וכיף. אני מצלמת את הילדים בגן, כדי שלהורים תמיד יש סרטונים ותמונות. הפכתי את הצילום למקצוע, כי הוא פרסם אותי".

מה הרגעים שהכי זכורים לך במסגרת הצילום?

"במסגרת של פספוסים ניסיתי עשיתי מתיחות. השפרצתי על מישהו מתוך שיח בטבריה ומתחתי אותו, אבל גנזו את זה. השתמשתי הרבה בבעלי החיים שגידלתי בבית, וזה כולל את הכלבה שלי שזכתה באוטו, היו לי חתולים ושפנים, וחלק מהחיות גם הייתי מעבירה לבית גיל הזהב בראשל"צ, כדי שישמחו את הדיירים. שם דווקא היה סיפור מצחיק נוסף שגנזנו, שאוגר נכנס בטעות בשרוול של המכנסיים של חבר ממשפחת רוטשילד שגר במקום. זה לא היה מכובד והיינו צריכים להחרים את זה".

היו רגעים מרגשים ומשמעותיים?

"התרגשתי מאוד לצלם את היום הולדת של יהודה פוליקר בזמנו בהיכל תרבות בפתח תקווה כי מאוד אהבתי אותו. צילמתי את שלומי ולאה שבת, את יום ההולדת של יהורם גאון, וגם אירועים של דליה מזור, טוביה צפיר, מירי אלוני ועוד. אלו אנשים שאני מאוד אוהבת".

פרטי

חוץ מסלב, מה עוד את מצלמת?

"צילמתי הרבה דברים גם של מאחורי הקלעים של סדרות, אירועים והצגות. אני מצלמת גם נופים ובכל יום בדף הפייסבוק שלי תראו תמונות של נופים - שמש, שקיעה או ירח, אני מאוד מתחברת את זה. אני מצלמת הכל, דברים מהיום יום. הייתה תקופה שהילדים שלי סלדו מצילום, בגלל שאני מצלמת כל כך הרבה. לאחת הבנות יש צילומים שלה מהיום שהיא נולדה, כולל הלידה עצמה, עד גיל שנה. הייתי מצלמת את הילדים חוזרים מבית הספר, ואפילו דברים כמו טיפולי שיניים".

ומה הילדים חושבים על זה?

"כשהם ראו חלק מהקלטות, הם התלהבו והחליטו גם להתחיל לצלם. יש הרבה קטעים שהילדים לא יודעים עליהם בכלל. עד היום אני מצלמת פפראצי, אנשים לא מאמינים לי שאני שולחת להם תמונות של עצמם, לא לפרסום כמובן. פפארצי זה הכי מעניין".

יש איזה פספוס שלא צולם?

"כן. לא לקחתי את המצלמה לטיפת חלב. האחות סובבה את הבת שלי ומרוב שהיא לחצה על הבטן, היא עשתה עליה קקי. ממש על כולה. זה היה לא נעים, אבל גם מאוד מצחיק. כנראה זה היה משיג לי עוד רכב".

פרטי

את עושה עוד דברים חוץ מצילום?

"אני עושה המון דברים. אני כותבת שירים, מצלמת כשרונות צעירים, אני תכשיטנית ואספנית. אני עושה תכשיטים לילדים בגן והם מאוד אוהבים את זה. אני מתנדבת לאגודת אמ"י לנזקקים ומצלמת אירועים באהבת חינם".

ולסיום, מי הסלב שאת הכי אוהבת וששמרת איתם על קשר?

"אני בקשר טוב עם יזהר כהן, והוא שולח לי ברכות ליום הולדת. גם ששי קשת וסנדרה שדה אנשים יקרים. מוני מושונוב וחיים אוסידון שגר לידי והבן שלו היה אצלי בגן. ננסי ברנדס ועינת שרוף גם הם מסתמסים איתי לפעמים, ואני אוהבת גם את לאה שבת. אני אוהבת את המקצוע ואת האנשים שבאים איתו".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה