"אם אתה רוצה שמשהו ייעשה, פנה לאדם הכי עסוק.." - זה המוטו של רמי סקליטר

$(function(){setImageBanner('1dea289f-590e-4154-909f-38ecdf203539','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

חבר מועצת העיר תא"ל (מיל.) רמי סקליטר הצטרף לפוליטיקה בבחירות האחרונות, כשהוא מחזיק בקריירה מצליחה כמנכ"ל חברה ביו טכנולוגית המפתחת תרופות חדשניות , ועם רקע בעשייה למען הקהילה.

פגשנו אותו לשיחה על העשייה הציבורית ועל התובנות שלו לאחר קצת יותר מחצי קדנציה.

פרטי

מאת: אסף ניצן

רמי סקליטר נשוי לעירא ואב ל3 ילדים, רוני, עודד ועמיחי וסב ל 4 נכדים, חובב ספורט, טיולים ובישולים ומנהל חברה ביו טכנולוגית שמפתחת תרופות ויושבת במתחם בית החולים הדסה עין כרם


איך הגיעה ההחלטה להיכנס לפוליטיקה?
הצטרפתי לעשייה ציבורית. לא הבנתי דבר וחצי דבר בפוליטיקה. אני רואה בהתנדבות למען הקהילה, מטרה נעלה. אני חי בעיר הזו, גידלתי בה את ילדיי וילדיי מגדלים בה היום את נכדיי. לצד העשייה העסקית, תמיד היה חשוב לי לתרום. אני משרת במילואים, חבר פעיל בעמותות מומנטום שדואגת לסדנאות והכשרות של חיילים לפני שחרור, מסייע ומלווה חברות ביוטק צעירות. רציתי לתרום במקומות בהם לא תרמתי עדיין. עם קבלת התפקיד הציבורי אני מבין את האחריות הגדולה ואת ההשפעה שיכולה להיות לנבחרי הציבור על חיי התושבים. ללא ספק עשיה ציבורית תורמת משמעותית לקהילה.


מכל הנושאים, איזה נושא הכי קרוב ללבך, מה הכי רצית לקדם?
אני לא יכול להצביע על נושא אחד יחיד שעבורו נכנסתי לעשייה ציבורית. חשבתי ואני עדיין חושב שחיי התושבים יכולים להיות טובים הרבה יותר אם נדאג לשפר ולשנות, גם את הדברים הקטנים.  כשהחל הקמפיין הפוליטי, פגשתי ושמעתי תושבים והבנתי שנושא התחבורה בעיר הוא נושא אקוטי. אני מדבר גם על תחבורה פרטית וגם על תחבורה ציבורית. עבור הנוסעים ברכב פרטי היה קושי להיכנס ולצאת מהעיר. בשנתיים וחצי האחרונות קודמו במהירות תכניות קיימות ונפתחו כבישים חדשים שמקצרים את זמן הנסיעה והופכים את הכניסה לעיר למהירה הרבה יותר: הכניסה דרך כביש 423, רחוב שדרות איילון ורחוב העמק. תחבורה ציבורית זה נושא יותר כאוב, עבור נערים או תושבים ללא רכב התחבורה הציבורית בעיר לא נגישה בכלל. אין מספיק תחנות, מיקום התחנות הקיימות רחוק מלענות על צרכי התושבים והתדירות, אי אפשר לתכנן את כל היום רק על פי השעות הבודדות בהן עובר קו האוטובוס. הדבר הראשון שעשינו עם תחילת הקדנציה, בהובלת ראש העיר שמואל בוקסר, היה לפנות לשיתוף ציבור רחב, כדי לשאול את התושבים מה הצרכים ולתכנן קווי נסיעה לתחבורה ציבורית יעילה. שיתוף הציבור הושלם ונבחרה בתמיכת משרד התחבורה חלופה טובה מאוד בעייני, אבל לצערנו בתקופה בה יצאנו לבחירות כל חצי שנה, ללא תקציב מדינה, לא ניתן היה ליישם את הפרויקט. עכשיו סוף סוף יש תקציב ואני משוכנע שהפרויקט החשוב הזה יגיע ליידי יישום. אתן עוד דוגמא, אולי טובה מספיק כדי להמחיש איך לבעיה קשה יכול להיות פתרון קל. בעבר, לא היה תאום בין הצלצול של בתי הספר. עם תחבורה ציבורית לא נגישה, תלמידים נאלצו להקדים להגיע בבוקר או לחכות זמן ארוך מידי, בתום יום לימודים, לתחבורה ציבורית בכדי להגיע הביתה. דאגנו לתאם את שעות ההתחלה והסיום בין בתי הספר ולהתאים אותם לזמני התחבורה הציבורית.


נראה שפינית הרבה זמן לעשיה ציבורית, כחבר מועצה אתה ראש ועדת כספים , ראש ועדת תמרור/תנועה, ראש וועדת תחבורה , חבר בוועדת לבניין עיר, חבר בוועדת ביקורת חבר ועדת בטיחות בדרכים. איך יש זמן לכל זה אחרי יום עבודה עמוס?


יש כאלו שאומרים, שאם אתה רוצה שדבר מסוים ייעשה, מוטב שתפנה לאדם הכי עסוק. אני מאוד עסוק. ריבוי הכובעים מאפשר לי לראות תהליכים בצורה רוחבית ולפעול ביעילות למימוש תוכניות .אתגרים הם מנת יומי בעבודתי. אני משתדל להיות במקום בו יש עשייה. פחות קוסמים לי אירועים ציבוריים, אם לא הצלחתי לאתר את התכלית שבהם. אני משתדל שכל ישיבת עבודה תסתיים עם שורה תחתונה – תכל'ס. אני לא מגיע לישיבות כדי לדבר. אני מגיע כדי לקדם דברים. יש בעיות לתושבים וכל אחת מהועדות אותם אני מנהל או בהם אני חבר יכולה לפתור בעיות ולסייע. דרך ועדת תמרור וועדת תחבורה אנחנו נחשפים לבעיות של תושבים בנושא נגישות. זה נושא שלא נחשפתי אליו לפני הכניסה לחיים הציבורים היום הוא מאוד קרוב לליבי. נעשתה עבודת מיפוי והסדרה יסודית של חניות הנכים - במוסדות ציבור, מוסדות חינוך, גנים ציבוריים ופארקים. בדיוק השבוע הסתיימה חלוקת הקצאות תואמות לצרכים. לכל הגינות הציבוריות בעיר תהיה הקצאה של חניית נכים לפי התקן ולפי הגודל. אלו יאפשרו לאנשים עם מוגבלות פיזית, להגיע בקלות לשטחים הציבוריים בעיר. ועדת תנועה אותה אני מנהל מתכנסת 4 פעמים בשנה. אנחנו מרכזים פניות ונותנים פתרון נקודתי ככל שאפשר. נחשפתי לנושא בעייתי של חניות נכים בבניינים משותפים. של חניות שהוקצו לנכים, לפי תקן וניתנות על ידי הקבלן. כך שלא נותרות חניות פנויות לנכים במידה ויזדקקו להם . ביקשתי בועדת המשנה להוסיף סייג לבניה חדשה לפיו תחול חובה להשאיר אותם לשימוש עתידי של נכים, על פי הצורך.


אתה יו"ר ועדת כספים, מה תפקידה של ועדת כספים ברשות מקומית?
ועדת כספים ברשות מקומית יכולה לא לעשות כלום, היא גם יכולה לעשות המון. זה תלוי קודם במרחב הפעולה שנותן ראש העיר ואח"כ במי שמנהל את הועדה וחבריה ובשאלה האם הם באים לעבוד. אני מבין שבעבר זה התנהל באופן שונה. היום ועדת הכספים מתכנסת בכל חודש. לפני ישיבת מליאת מועצת העיר. כל התקציבים הבלתי רגילים שמבקשת העירייה לצורך הפעילות שלה, עוברים לפני שהגיעו להצבעה במליאה אלינו לבדיקה ולבחינה. אני לא בטוח שהציבור מבין כמה זה דבר גדול שיש עין ציבורית פקוחה שמבקרת באופן מקצועי את עבודת המועצה, גם צוללת לחומר, לומדת, מבינה אותו ומייעצת לפי הצורך. עבודת הועדה שלנו היא שקופה. כל הפרוטוקולים שלנו מפורסמים. דרך הייעוץ שלנו עברו למשל: פרויקט תשתיות המחשוב לבתי הספר, תקציבים לשיפור תשתיות התנועה בעיר, פרויקטים שונים כמו לאחרונה הגגות הסולאריים.

כאדם של תכל'ס, איך תגדיר את המגע שלך עם פניות תושבים?
אני יכול לחלק את התשובה ל 2: ראשית העבודה מול מתנדבים היא בלתי רגילה. אנשים שמגיעים, בדיוק כמוני לתרום ולעזור תמיד ממלאים אותי באנרגיות טובות. למשל העבודה עם נאמני התנועה. מתנדבים שפועלים בבתי הספר בוקר בוקר, למען ביטחון הילדים, כדי שיכנסו ויצאו בשלום ממוסדות החינוך. הם מעלים בעיות מתוך הניסיון שלהם. למשל, בשדרות אפרים, בהמשך לפניות שלהם הוספנו פס הפרדה, כדי שחציית הנתיבים תתבצע בבטחה. לפעמים נדרש לסמן מעברי חציה, להוסיף שילוט של שעות החניה בנשק וסע ועוד. ועדת בטיחות בדרכים מתכנסת פעמיים בשנה. השבוע התכנסנו לקראת פתיחת שנת הלימודים לדון בבעיות שהעלו נאמני תנועה, קצין הביטחון העירוני, אגף חינוך, נציגי הורים והמשטרה. תפקידנו למצוא פתרון. החלק השני הוא פניות תושבים. אני מאמין שאנשים פונים כאשר הם באמת מרגישים שיש בעיה שמפריעה לשגרת החיים שלהם. הטלפון שלי תמיד פתוח ואני תמיד משתדל לעזור בתחומים שעליהם אני ממונה. מה שדורש בדיקה, אבדוק, אני אפגש עם תושבים בשטח, אם נדרש לראות בעיניים את הבעיה. זה תמיד עוזר להבנה אמיתית.


יש נושא בו אתה גאה במיוחד?
אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא דיור לצעירים. אני מקבל את האתגר הזה באופן אישי, אני רוצה שילדי ונכדי יוכלו לבנות את ביתם בנס ציונה. לאחרונה אושרו תכניות פינוי בינוי, ראש העיר מקדם את הנושא בכל הכוח. אני מאמין שתוך שנתיים, שלוש שנים יבנו מתחמי מגורים חדשים ויתנו מענה חלקי למצוקת הדיור הגדולה שנוצרה כאן. אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר שמואל בוקסר, אנחנו מנהלים הרבה דיונים אסטרטגיים על עתיד העיר, קידומה ואיתנות פיננסית. אני חושב שמנהל עיר, כמו מנהל חברה גדולה צריך להיות בעל הבנה פיננסית רחבה וראייה ארוכת טווח. ראש העיר יודע לרוץ למרחקים ארוכים. להכריע. הוא יודע להקשיב לצרכי התושבים ולחשוב באופן יצירתי למענם. חשוב לא פחות הוא יודע להאציל סמכויות לגורמי מקצוע כדי שיבצעו את תפקידם. אני מאוד מעריך אותו על כך.


מה החזון שלך? או איפה אתה רוצה להיות בעוד כמה שנים?
בפוליטיקה, מה שמדרבן אותי הוא העשייה הציבורית, מימוש תכניות ותחושה שהצלחתי לעשות משהו שנגע בחיים של אנשים. הבנתי בשנתיים וחצי האחרונות שלפעמים לא צריך לעשות הרבה בשביל לגרום לשינוי גדול. וגם אם זה עבור אדם אחד. הבנתי שכל חיי, בכל מקום בו אהיה אמשיך בחיפוש מתמיד אחר אתגרים חדשים דרכם אפשר לעשות שינוי.

-----------------

ת ז כ ו ר ת :

לפני 4 שנים לקראת יום העצמאות פירסמנו כתבה בשם "המשפחה הלוחמת" על מש' סקליטר. להלן קטע  חשוב ממנה...

האם עירא, הינה קלינאית תקשורת ומטבע הדברים צברה במהלך השנים המון נסיון והיכרות עם צה"ל, שנוכח בביתם כל העת ותמיד בהקשר של התנדבות והובלה.

וזה לא פלא, כשהיא נשואה לרמי, כיום תא"ל במיל ורמ"ט/מנהל לחימה של אוגדת המילואים היוקרתית 252 ("עוצבת סיני") וזאת למרות שבגילו (59) כבר יכל מזמן להשתחרר ממילואים.

ואל ייקל הדבר בעיניכם. כי רמי השתחרר מצה"ל ב 1981 בדרגת סגן בגדוד 50 המיתולוגי, של הנח"ל המוצנח. ואת כל מסלול הקידום הזה עשה בשרות מילואים. הוא החל כמ"מ בחטיבת הצנחנים הדרומית, בשורותיה התקדם למ"פ ומג"ד עד שקיבל את הפיקוד עליה ב-2004. במהלך השנים הללו לחמה החטיבה במלחמת לבנון הראשונה, נטלה חלק בקרבות האינתיפאדות ומבצעים רבים נוספים, אליהם הוא נמנע מלהתייחס בשיחתנו ורק משיב בלקוניות על שאלותיי, כמעט רק "כן ולא"...

בשנת 2006 קיבל את תפקיד מנהל לחימה/רמ"ט באוגדה 252, תפקיד אותו הוא ממלא עד היום (ולא חושב לוותר עליו בקרוב...) וביולי האחרון אף זכה לכבוד יוצא דופן לאיש מילואים, כאשר הרמטכ"ל העניק לו דרגת תת אלוף אישית כהוקרה לתרומתו והתנדבותו (הדבר חריג, כי מפקד האוגדה אף הוא הינו תת אלוף ע"פ התקן)

ואף כי הוא אינו הקצין הבכיר היחיד המשרת שנים כה רבות במילואים, הרי שהדבר מפליא שבעתיים לנוכח עיסוקו היומיומי, כסמנכ"ל בחברת קיו.בי. איי שבפארק המדע, העוסקת בפיתוח תרופות. כאן, בעולם ההייטק, בו קשה ונדיר להתנתק לימים ארוכים מהעבודה ואף הנסיעות לחו"ל רבות, ספק אם תמצאו עוד אנשים כמוהו. הוא לא מרכז ענף בקיבוץ וגם לא בכיר בשרות הממשלתי -שם קל לצאת למילואים גם שש פעמים בשנה...

בהכשרתו, כפי שכבר הבנתם מן הסתם, הוא ביוכימאי ואת התואר השני והשלישי עשה במכון ויצמן, ותוך כדי שירת במילואים כמובן... כמ"פ ומג"ד. בשנים 1993-95 יצא עם משפחתו לפוסט דוקטורט בסטנפורד שבקליפורניה ועם שובם הצטרף לקיו. בי. איי שזה עתה הוקמה, כחוקר ובה התקדם עד לתפקיד הסמנכ"ל. כשכל העת יודעים סביבו כולם שיש לו שני תפקידים חשובים בה במידה, אחד במעבדה ובמשרד והשני בחמ"ל ובשטח...

ואנו נוסיף שמאז יש לו כבר תפקיד חשוב שלישי- במועצת העיר, מאחר והוא עדיין משרת במילואים !

לכתבה המקורית ראו קישור http://www.kolnessziona.co.il/?issu_no=1236&p=28

פרטי

רמי במדים. התקדם במילואים מדרגת סגן לתת אלוף !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה