אמא קיבלה צו 8 למלחמה בקורונה..

$(function(){})


"בעלי והילדים יודעים שאמא מגוייסת למשימה, מפרגנים ותומכים".
מספרת ליטל הרשקוביץ, מנהלת "מכבי שרותי בריאות" בנס ציונה. מי שיוצאת בבוקר ונפרדת מהבעל והילדים, מבלי לדעת מתי תחזור הביתה...
ליטל מנהלת את מרחב נס ציונה במהלך 5 השנים האחרונות ומעניקה שירות לכ- 30,000 חברים בנס ציונה והאזור ובחודשים האחרונים, היא מרכזת את כל השירות לחברי מכבי בעיר בנושא הקורונה – תחלואה, בדיקות וחיסונים.

מכביבזמן האחרון יצאה ליטל מאלמוניותה היחסית בעיר,  בשל נוכחותה ומעורבותה הבולטים בחזית הלחימה בקורונה וכך גם עוררה את התעניינותנו.

ותחילה מעט רקע: היא בעלת  תואר שני במינהל ומדיניות ציבורית וכבר 15 שנה בתפקידה כמנהלת במכבי. היא נשואה למשה הרשקוביץ, איש הייטק מחברת אפלייד מטיריאלס בפארק המדע. יש להם שלושה ילדים: עמית, עומר ונוגה. הלומדים כולם בבתי הספר בעיר והם גרים בוואלי כבר 15 שנה, כאשר לפני כן גרו במושב בדרום הארץ.

על חייה בשנה האחרונה

"החודשים האחרונים היו בהחלט מאתגרים מבחינה מקצועית ומבחינה אישית", מספרת ליטל הרשקוביץ, שמשמשת "בגל הראשון של הקורונה התגייסנו כולנו ופתחנו עמדות בדיקת קורונה במהירות שיא, וביצענו דיגומי בית., פעלנו  בלחץ לא רגיל ובמציאות שבה ההנחיות השתנו כמה וכמה פעמים במהלך היום. בשבועות האחרונים אנחנו מובילים את המבצע ההיסטורי של חיסוני הקורונה וכבר חיסנו מעל- 10,000 חברים במתחם חיסונים חדש ומרווח, שנמצא במשכן לאומנויות הבמה בעיר ואנו נערכים לפתיחת החיסונים לכלל האוכלוסייה".

 

 אחריות רבה על הכתפיים

"האחריות המוטלת על הכתפיים שלנו היא מאד גדולה", מדגישה ליטל. "אנחנו מטפלים בחיסוני הקורונה בכפפות של משי ובזהירות רבה. צריך לדאוג לשינוע, לאחסון מתאים, לתדרוך הצוותים, לזימון תורים וכמובן כל הזמן להקפיד שלא יהיו לנו מנות מיותרות בסוף היום. מדובר בחישוב מדוקדק ואני כל הזמן נמצאת בדריכות ולחץ עצומים. זאת אולי תישמע קלישאה אבל כל הצוותים של מכבי עד אחרון העובדים עובדים סביב השעון מתוך אמונה שאנחנו חלק ממאמץ לאומי גדול. ההתרגשות היא עצומה וכולנו מודעים לאחריות שלנו".

הגיבורים האמתיים הם הבעל והילדים

"לא הייתי מצליחה לתפעל את כל המערך הענק הזה של בדיקות קורונה וחיסונים בלי תמיכה ענקית מהבית", מסבירה ליטל בהתרגשות.

"יש לי שלושה ילדים וכשאני יוצאת בבוקר מהבית כולם עדיין ישנים. למזלי בעלי משה, שהוא איש הייטק, עובד מהבית בחודשים האחרונים, ואם אני אמא שעובדת בעבודה חיונית הוא בהחלט עובד בעבודה חיונית - בבית.  ההורים שלי גם הם התגייסו למשימה ומגבים אותי ובעיקר דואגים לארוחות טעימות למשפחה.  גם כשאני מגיעה הביתה, יום העבודה עוד לא נגמר ואני עוד עושה שיחות טלפון לתוך הלילה. לפעמים, אני משתדלת בסיום יום עוד לשבת ולשחק יחד במשחק משותף ולשמוע איך עבר עליהם היום. אני יודעת שגם הבעל וגם הילדים המקסימים שלי מבינים את החשיבות של העבודה שלי ואת התרומה שלי למלחמה בנגיף. למרות שהמצב ממש לא קל הם בהחלט יודעים שאמא מגוייסת למשימה, מפרגנים ותומכים".

מילת סיכום?

אני קוראת לכל מכריי העומדים בקריטריונים לגשת להתחסן. לאורך כל  ההיסטוריה ראינו כי מגפות מנצחים בעזרת חיסונים, התמזל מזלנו לחיות בתקופה בה ההתקדמות הטכנולוגית דוהרת, דבר שאיפשר לחברות בכל העולם  כמו פייזר, מודרנה, אסטראזניקה ואפילו המכון הביולוגי שלנו פה בנס ציונה, לפתח חיסונים באופן מהיר ומבלי לפסוח על שלבי המחקר. אנו צריכים לקחת זאת בשתי הידיים כדי לחזור לשיגרה.

 פרטי

ליטל ומשפחתה

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה