קבלו את רס"ן (מיל.) אמיר סלהוב, סטרטאפיסט בשיגרה ולוחם הנדסה במילואים

$(function(){})



ביום- יום הוא רץ מרתונים, ומנהל פיתוח בחברת סטרטאפ ובמילואים- הוא סמג״ד גדוד ההנדסה של חטיבת אלכסנדרוני.
קצת באיחור... הכירו את רס״ן במיל׳ אמיר סלהוב, אשר נבחר להופיע בשלטי החוצות של נס ציונה, כאחד מ-253 אנשי ונשות מילואים ברחבי הארץ שהשתתפו בקמפיין לרגל חודש ההוקרה למילואים:

דו"צ

אמיר הינו בן 37 מנס ציונה, נשוי עם שלושה ילדים. 

אמיר התגייס במקור לגדוד 601 של חיל ההנדסה הקרבית, שם יצא לקצונה והיה מ״מ סיור. במהלך שירותו הסדיר השתתף במלחמת לבנון השנייה- והתעסק בעיקר בחילוץ פצועים ופתיחת צירים.
לאחר מכן השתחרר והתחיל ללמוד הנדסת אלקטרוניקה באוניברסיטת בן גוריון, ובמקביל חזר למילואים בתור מ״מ סיור, תחילה בחטיבה 10 ובהמשך בחטיבת אלכסנדרוני.

לאחר מספר שנים התנדב לצאת לקורס מפקדי פלוגות בעקבות בקשת מפקדיו. למרות שמדובר בקורס ארוך ואינטנסיבי של 13 שבועות בהם היה צריך לעזוב את המשפחה והעבודה, היה לו חשוב לעבור את זה כי ידע שהמטרה הסופית שווה את התהליך. בתור מ"פ זכורים לו אירועים מבצעיים רבים אך בעיקר הוא זוכר את התחושה המשפחתית של הפלוגה והקשר החזק עם חייליו: "התעסקתי במילואים כמעט כל יום. אם זה לתכנן אימונים עתידיים, לדאוג שכל החיילים שלי מגיעים או סתם לארגן מפגש עם הפלוגה. התפקיד שלי היה חלק בלתי נפרד מהשגרה שלי".

כיום אמיר הוא כבר סגן מפקד הגדוד- המהווה את יד ימינו של המג"ד ועוזר לו בכל מה שקשור לתכנון אימונים ותרגילים, פיקוד וגיוס בחירום.
"זה לא קל לשלב בין עבודה אינטנסיבית לבין תפקיד דורש במילואים" הוא מספר. "יש הרבה תמיכה והתחשבות מהגדוד, אבל עדיין יש עומס. אני למדתי כבר איך לעשות את השילוב, במיוחד כשמדובר במשהו שחשוב לי".

במקצועו הוא מנהל הפיתוח של חברת הסטרטאפ ״Impacx״ שמתעסקת בפיתוח אריזות חכמות וייעול התאמת המוצר ללקוח.
אמנם אין קשר ישיר בין העבודה המקצועית בקריירה שלו לבין זו שהוא מתעסק בה בצבא, אבל הם ללא ספק משפיעים זה על זה: "אני ממש רואה איך אני מביא את הכלים שרכשתי בצבא ובמילואים לאזרחות ולעבודה- אם זה בהיבט הניהולי, בפיתוח, בארגון או במנגנון הבקרה. לגמרי יש קווים חופפים בין פיקוד על חיילים וניהול צוות עובדים".

בחודש האחרון, אמיר היה אחד מ-253 אנשי ונשות מילואים ברחבי הארץ שהשתתפו בקמפיין לרגל חודש ההוקרה למילואים:

"כשראיתי את התמונה שלי על גבי שלט החוצות בעיר שלי לראשונה הרגשתי גאווה, זה כיף שמראים הערכה. קיבלתי המון פידבקים חיוביים ממשפחה, חברים ואפילו אנשים שאני בכלל לא מכיר. נפגשנו גם עם ראש העיר שהוקיר לנו תודה באפן אישי".

מעבר לחיזוק האישי לאנשי המילואים, הוא חושב שזה היה מאוד חשוב למשפחתו, שמבחינתו מתגייסת למאמץ המילואים לא פחות ממנו: "זה חשוב להרים למילואימניקים והמילואימניקיות האיכותיים ולהודות על תרומתם, אבל חשוב לא פחות לשים גם את בני ובנות הזוג ואת הילדים שלהם בחזית. אני לא חושב שהייתי מצליח לעשות את זה בלעדיהם".

חודש ההוקרה למילואים הציף את החשיבות הרבה של המערך וכיצד לכל משרת מילואים יש חלק כל כך חשוב בשמירה על הכשירות, המורשת והישראליות של צה״ל- תודה אמיר!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה