אנשים בנס ציונה - והפעם עם ניר בכר, המפיק המוסיקלי שפותח אולפן הקלטות חדש

$(function(){setImageBanner('237e6303-c879-4826-b61a-8f9783e46215','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45989,'Image','');})

ניר בכר הוא מפיק מוסיקלי נס ציונה, שגם הפיק את ההמנון של העיר ועבד עם כוכב הילדים המקומי – דוד חיים. כעת, הוא פותח אולפן הקלטות שיעסוק גם בסדנאות כתיבה ויצירה מוסיקלית: "אני לוקח את היצירה של הכותבים והופך להיות שותף מלא לתהליך היצירה. אני נותן ליווי הולם לכל אחד שמעוניין בשיר מקצועי בכמעט כל סגנון מוסיקלי"

ניר בכר המפיק המוסיקלי מנס ציונה

אנשים בנס ציונה - והפעם עם ניר בכר, המפיק המוסיקלי שפותח אולפן הקלטות חדש


נס ציונה מלאה באנשים מוכשרים ויוצאי דופן, מכל מיני תחומים. בשנים האחרונות למדנו להכיר הרבה מאוד יוצרים מקומיים מוכשרים מתחום המוזיקה, כולל הופעות מרשימות של תושבים בכוכב נולד ובהפקות נוספות. ובכן, מוזיקה לא נעשית רק על הבמה, והיצירה מתחילה הרבה לפני, על שולחן הכתיבה וההלחנה. בתחום הזה, ניר בכר הוא ללא ספק אחד האנשים המוכשרים ביותר בישראל, והוא משלנו.


ניר בכר הוא מפיק מוסיקלי מנס ציונה, אשר מנגן על מספר גדול של כלים ומתמחה בהפקת שירים מקוריים. לאור הניסיון הגדול שלו, יפתח בכר אולפן הקלטות בקניון רוטשילד בראשון לציון, בשיתוף היוצרת והזמרת ענבר קדם, סדנה ייחודית לכתיבה וליצירה מוסיקלית המיועדת למשוררים, לכותבי טקסטים ולכל מי שמעוניין לכתוב פזמונים וטקסטים המיועדים להלחנה.

בסדנה של בכר, שהפיק עשרות שירים מקוריים לדוד חיים ואת ההמנון הרשמי של נס ציונה, המשתתפים יתרגלו, ישדרגו ויכתבו טקסטים ויעבדו עליהם, וייצאו עם שיר מולחן ומוקלט משלהם.


בכר הוא מוסיקאי, זמר יוצר, מעבד ומפיק מוסיקלי, איש סאונד והבעלים של אולפן הקלטות הפועל בקניון רוטשילד בראשון לציון. הסטודיו היה קיים במשך שנים ספורות בנס ציונה לפני שעבר בתקופת הקורונה לראשון לציון. שם גם החל שיתוף הפעולה של ניר עם אמן הילדים הנס ציוני - דוד חיים.

מלבד עשרות שירים מקוריים, שהפיק ניר עבור דוד חיים, ההמנון הרשמי של העיר נס ציונה, שהונצח בקליפ מרשים של דוד חיים וראש עיריית נס ציונה לשעבר יוסי שבו ז"ל, הופק בסטודיו שלו. בימים אלו פועל ניר באופן חלקי בנס ציונה ועוסק בלימוד מוסיקה, סאונד וגיטרה.


ניר עובד עם זמרים/ות יוצרים/ות, כותבי טקסטים, מוזיקאים מנגנים, משוררים, סופרים רבים, ומצליח ליצור עבורם שירים מקוריים מלאים שברוב המקרים מתחילים בקו מלודי קטן או בטקסט בלבד. השירים שהוא מפיק כוללים לחן בחלק גדול מהמקרים, עיבוד מוסיקלי מקצועי עשיר הכולל נגינה 'חיה' על מגוון כלי נגינה בהתאם לאופי השיר, הקלטות שירה, סאונד, מיקס ולמעשה הפקה מוסיקלית מלאה ושלמה.


ניר למד לנגן בערך בגיל 13 באופן פרטי אצל מורים מהשורה הראשונה, בגיל 17 בערך כבר החל ללמד גיטרה בעצמו. לאחר שירותו הצבאי, שכלל הופעות עם מספר הרכבים מוסיקליים, החל את לימודיו בבית הספר למוסיקה רימון. בסיום הלימודים החל את לימודי הסאונד בבית הספר להנדסת קול יואב גרא בתל אביב, שם נחשף לעולם ההפקה המוסיקלית. בהמשך התחיל להפיק חומרים משלו, ואף שיחרר מספר סינגלים לרדיו, אך מאז ומעולם העדיף את עמדת המפיק המוסיקלי.


בקרוב יפתח ניר בכר, בשיתוף היוצרת והזמרת ענבר קדם, באולפן שלו, סדנה ייחודית לכתיבה וליצירה מוסיקלית, המיועדת למשוררים ולמעשה לכל מי שכותב, שבה המשתתפים כותבים טקסטים, עובדים עליהם ובסופו של דבר יוצאים עם שיר מולחן ומוקלט משלהם - דבר הנחשב ליוצא דופן בפלטפורמה זו.

הסדנה נותנת מענה חיוני לכותבי טקסטים המעוניינים לקבל מושג בכתיבת פזמונים המיועדים להלחנה, ומלבד ניר בכר וענבר קדם יקחו בה חלק גם יהורם גלילי, המומחה ביחסי ציבור עבור אומנים ואנשי תרבות, וד"ר בלה בלייכר, מומחית בחשיבה יצירתית.

בסטודיו של ניר בכר יש שלוש מחלקות עיקריות: שירים מקוריים והפקות, ג'ינגלים ללקוחות עסקיים, והפקת שירי ילדים הכוללת עבודה מול אומני ילדים. תחום אומני הילדים שבו עוסק ניר כולל אומני ילדים מהמובילים בארץ ובהם: "הדוד חיים", "תותי גיבורת העל", "ורדינון אמן הילדים" ועוד. במשך 20 שנות יצירה הוא הלחין והפיק מאות שירי ילדים לאמני ילדים, ואף למספר סדרות טלוויזיה המשודרות בערוצי הלווין והכבלים בישראל.


רבים מהג'ינגלים והפרסומות לרדיו וטלוויזיה, שהופקו בסטודיו של ניר, מושמעים ללא הרף בתחנות הרדיו הארציות והאזוריות. בנישה זו יש לניר מגוון לקוחות ובהם: גרו, מכללת צפת, מכללת עזריאלי, קבוצת רנואר, קרסו מוטורס, רשת ג' ועוד.

מסתבר שרוב תשדירי הבחירות המוניציפליות הופקו על ידי ניר עבור מתמודדים מכל רחבי הארץ למועצת העיר ולראשות העיר: ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, ראש העין, גן יבנה, קרית מלאכי ועוד.

לרגל הפתיחה, מספר בכר = מה הוא חושב על המוזיקה בארץ ובעולם ועל העבודה עם אנשי המקצוע מתחם המוזיקה בישראל. ניר מספר כיצד עובדת תעשיית המוזיקה בישראל ומי הם ההשראות הגדולות ביותר שלו.
ניר, ספר לנו קצת על תעשיית המוזיקה בשנים האחרונות.


"בעשורים האחרונים השתנתה לחלוטין תעשיית המוסיקה בארץ ובעולם כתוצאה משינויים רבים: חלקם טכנולוגיים, חלקם תרבותיים, חלקם כתוצאה מהשיטה שבה אנו צורכים מוסיקה וחלקם כתוצאה מהתפתחות שיטות ההפקה שהשתכללו עם השנים.

דוגמה פופולרית כזאת היא הזמרת והמוזיקאית בילי אייליש, שזכתה בגראמי עבור אלבום שהופק עצמאית בחדר השינה שלה. חשוב לציין שבעידן הדיגיטלי מתאפשר תהליך יעיל ומהיר יותר, כל עוד מכירים את רזי ההפקה המוסיקלית. בעבר הטכניקות היו שונות כשעברנו מהקלטת מוסיקה על טייפ סלילים או על DAT - עד שהמחשב נכנס בכל כוחו למרכז העשייה. כיום האפשרויות העומדות בפני כל מפיק הן בלתי מוגבלות. כמובן שחשוב ללמוד באופן יסודי את תחום ההפקה".


מה היא השיטה שלך?
"השיטה מאפשרת לי להכיר באופן עמוק את כל שרשרת ההפקה - משלב הסקיצה הראשונית ועד למאסטר של השיר והיא עובדת היטב עבורי ועבור לקוחותיי, שמעדיפים לעבוד מול אדם אחד, שלמעשה לוקח את היצירה שלהם והופך להיות שותף מלא לתהליך היצירה. כך, למעשה, אני מצליח לתת ליווי הולם לכל אדם שמעוניין בשיר מקצועי בכמעט כל סגנון מוסיקלי".

ניר בכר בפעולה באולפן ההקלטות החדש

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה