בדימונה נחנך רחוב ע"ש גיבור ישראל אביגדור קהלני. מתי בנס ציונה מכורתו?

$(function(){setImageBanner('876dca1c-d679-4e12-8594-a2615c7354ba','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

מי אמר שצריך לחכות עד אחרי מאה ועשרים כדי להנציח דמויות מופת?
בדימונה חושבים אחרת וקראו לאחרונה רחוב ע"ש גיבור ישראל אביגדור קהלני יבל"א, צמוד לרחוב ע"ש הגיבור העלום סא"ל עמנואל מורנו ז"ל.
קהלני בטקס: "לפני זמן לא רב, כאשר החיידק האלים תקף אותי, ראיתי את המוות ואת מלאך המוות מולי. אז הבנתי שאלוהים קורא לי אליו. או אז אמרתי לו 'ריבונו של עולם, למה עכשיו? אתה לא יכול לעשות את זה לבני ביטון, (ראש העיר דימונה) אסור לי לאכזב אותו, אני חייב להיות בדימונה, וחוץ מזה יש לי עוד תכניות שטרם הגשמתי..."

2
אביגדור קהלני ורעייתו דליה עם רה"ע דימונה בני ביטן. צילום: מקסים אמזלג ושמעון אביטן, מרכז תקשורת דימונה
וכך דיווחו בשבוע שעבר עמיתינו מ"חדשות דימונה"
הבוקר נחנך בשכונת השחר, רחוב על שמו של תת אלוף במילואים אביגדור קהלני בעודו בחיים.
טקס הסרת הלוט נערך במעמד גיבור ישראל אביגדור קהלני, רעייתו דליה, שני מלווים מטעמו וכל צמרת העירייה בראשות ראש העיר בני ביטון.

רחוב קהלני בדימונה מצטלב עם רחוב עמנואל מורנו ז"ל, שאף הוא ייחנך בעוד כשבועיים, ועם בית ספר אמיר ע"ש ראש העיר לשעבר וח"כ ז'אק אמיר ז"ל.
באירוע עצמו נשאו דברים ראש העיר ביטון וקהלני עצמו: "כאשר קהלני נדבק בחיידק אלים ואושפז, פנה אלי דובר העירייה ואמר לי 'בני, קהלני במצב קשה, אנחנו חייבים לעשות משהו לפני שיקרה אסון'.
אמרתי לו, עמוס, אם קהלני ניצח את הסורים והמצרים ושרד כל כך הרבה פציעות, אז אין סיבה שהוא לא ישרוד גם את החיידק הזה, יתייצב כאן בדימונה ויחנוך רחוב על שמו – וזה אכן מה שקורה כאן עכשיו", סיפר ראש העיר ביטון.
ואילו קהלני סיפר כי כשנודע לו ( כחצי שנה קודם לכן) שעיריית דימונה החליטה לקרוא רחוב על שמו, הוא מאוד התרגש : "הכבוד הזה הוא לא לי או לרעייתי, הכבוד הזה הוא למדינת ישראל כולה.
אני מייצג כאן את המדינה,אני מודה לכם ומעריך מאוד את החלטתכם.
זה שרחובה על שמי מצטלב עם רחוב עמנואל מורנו גיבור ישראל, הוא כבוד גדול.
מורנו היה גיבור ישראל, אני לא, אני בסך הכול התנהלתי במלחמות באופן סביר".
עוד הוסיף קהלני בהומור האופייני לו: "לפני זמן לא רב, כאשר החיידק תקף אותי, ראיתי את המוות ואת מלאך המוות מולי. אז הבנתי שאלוהים קורא לי אליו.
או אז אמרתי לו 'ריבונו של עולם, למה עכשיו? אתה לא יכול לעשות את זה לבני ביטון, אסור לי לאכזב אותו, אני חייב להיות בדימונה, וחוץ מזה יש לי עוד תכניות שטרם הגשמתי'"
עד כאן דימונה ואני שואל- מתי בנס ציונה? 
ולא רק על שם קהלני. אני הייתי קורא שמות רחובות על שם דמויות מופת שצמחו בנס ציונה וכמובן כאלו החיות בעירנו כיום, מבלי לחכות למותם, חלילה. 
ולא מדובר בכבוד בעלמא, אלא בדרך שתגרום לתושבים ולצעירים בפרט ללמוד עליהם ועל הישגיהם ולהציבם כמודל לחיקוי.
רוצים דוגמאות, כמה ככה בשליפה:  היזם והטכנולוג בני לנדא, הלוחם הנועז ואיש המאבק למען חסרי ישע, אלוף (מיל.) דורון אלמוג. בן המייסדים והטייס הנועז מימי ששת הימים תא"ל "יאלו" שביט. 
מקסים אמזלג ושמעון אביטן, מרכז תקשורת דימונה
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה