בית האזרח הוותיק נס ציונה: תערוכה חדשה של האמנית פריה אן קווהזי

$(function(){setImageBanner('dda1aa2b-d4c7-42e3-9e03-b8f6dd09f47c','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

במסגרת פרויקט "קהילה יוצרת" המתקיים בבית האזרח הוותיק בנס ציונה מוצגת בימים אלו, החל מחודש ספטמבר 2020, תערוכת עבודות צילום וציור "רגעים, בראי המכחול והעדשה" של האומנית פריה אן קווהזי

יחצת

"רגעים, בראי המכחול והעדשה" 

תערוכה חדשה של פריה אן קווהזי בבית האזרח הוותיק בנס ציונה

במסגרת פרויקט "קהילה יוצרת" המתקיים בבית האזרח הוותיק בנס ציונה מוצגת בימים אלו, החל מחודש ספטמבר 2020, תערוכת עבודות צילום וציור "רגעים, בראי המכחול והעדשה" של האומנית פריה אן קווהזי.

אלת האהבה במיתולגיה הסקנדיבית 

'פריה' היא אלת האהבה וההשראה של האמנים במיתולוגיה הסקנדינבית ו'אן' מקורו בבית המלוכה האנגלי. מספרת פריה, בת 66, אם לארבע בנות בוגרות וסבתא ל-14 נכדים, ילידת אנגליה, תושבת באר יעקב, מעבירה סדנאות ביומן הוויזואלי ומורה לאנגלית בתיכון.

פריה מספרת: "עבודותיי הוצגו במספר תערוכות בישראל והוגדרתי כאמנית אוטודידקטית. כל חומר הוא עבורי כלי להתבטא בו. סגנוני הוגדר על ידי אוצרת אמנותית כ"לא קונבנציונלי ועבודותיה מקרינות במידה רבה שמחה וחיוניות". בציוריי מתקיים המימד הנפשי, כאשר תמיד האור והתקווה מבצבצים. חלק מציורי החלו כשיר וראו אור בספר שירה "האיש מעבר לקו".
"רגעים, בראי המכחול והעדשה" הינה תערוכת יחיד בה ניתן לראות חלק מהמסע של פריה בעולם הציור והצילום, מסע ארוך, עתיר חוויות שיש לו התחלה אך לא יהיה לו סוף.

אל מול בד הקנבס המסע הינו פנימי, שבו האקריליק והשמן מנסים בעזרת הצבע והצורה להיות גשר בין עולמה הפנימי של האמנית לעולם החיצוני, ומבחינתה "להלך על הגשר, משמעו לתת לנפשי זיכוך". עוד מספרת פריה: "הסקרנות והאהבה שלי להתנסות בדברים חדשים, הביאו אותי למקומות נידחים על כדור הארץ כדי לטעום ולתעד בעדשת המצלמה תרבויות אחרות. אני מנסה לתפוס את הרגע בעדשה ובכך לספר את סיפור התמונה. מה שראיתי "זה מה שיש" ולכן אין כל שיפוץ או התערבות טכנולוגית בצילומים.

המסע שלי ממשיך ובשנה האחרונה עבדתי על סדרת עבודות שונה באמצעות חומרים ממוחזרים וטכניקות של שריפה, כדי להביע את התחושות הפנימיות ביותר שעברו עלי. לא נחה לרגע, גיליתי את קסם המקריות ביומנים הוויזואליים בהם מצאתי דרך לשלב את האהבה שלי לצבעים ולמילים עם טכניקות שונות ומגוונות. 

הציור והצילום מביעים את השקפת עולמי האופטימית ותשוקתי לחיים. ציוריי וצילומיי הם חלק ממני, כל אחד עם הסיפור שלו". 

את התערוכה אוצרת עדה בני, אשר מרכזת את פרויקט "קהילה יוצרת", במסגרתו מוצגות מידי חודשיים בבית האזרח הוותיק תערוכות מתחלפות פרי עבודת יד של אומנים תושבי נס-ציונה והסביבה. 

לדבריה של עידית חן סייג, מנהלת בית האזרח הוותיק: "התערוכות המתחלפות מוצגות באולם האירועים בבית האזרח הוותיק וייחודו של הפרויקט בכך שכל אחד יכול להציג את יצירותיו בתחומי הציור, פיסול, צילום ועוד כשהמטרה העומדת לנגד עיננו היא לעודד פעילות פנאי ויצירתיות בגיל המבוגר ואנו שמחים שיש לנו רשימות המתנה של גמלאים מוכשרים המבקשים להציג את יצירותיהם אצלנו".

הקהל הרחב מוזמן להגיע, בתיאום מראש, ולהתרשם מתערוכת העבודות המדהימה שתוצג במקום במהלך החודשיים הקרובים בבית האזרח הוותיק, רחוב בן-גוריון 9 קומה 2. ר-04 09.20

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה