ד"ר אילן סמיש. הדרך מרחוב הפרטיזנים בנס ציונה לועדת החוקה ולעצרת המחאה מחר בקפלן, , עוברת בפיתוח מדעי מהמדוברים ביותר השנה בעולם !

$(function(){})

הרשתות געשו השבוע לנוכח דבריו המרגשים של ד"ר אילן סמיש, בן נס ציונה, בועדת החוקה, אליה בא לומר עד כמה ההפיכה המשפטית מסכנת את החברה שהקים "אמאי" ואת הסיכוי למימוש בישראל, של המצאתם המדהימה, חלבונים ממתיקים שעוצמתם פי 10,000 משל הסוכר ואינם מזיקים לבריאות.
נערך מחדש 3.3.23
במוצ"ש 4.3.23 יישא דברים בהפגנה בקפלן !

יח"צ

צילום מסך

וותיקי העיר זוכרים היטב את בני הזוג ברכה וד"ר מיכאל סמיש מרח' הפרטיזנים 7. זוג של אנשי אקדמיה וחינוך שגידלו ברוח זו את ילדיהם. מיכאל יבל"א עשה דוקטורט במכון הביולוגי ואוניברסיטת תל אביב ואילו ברכה  ז״ל (שנפטרה במפתיע ביום הבחירות 1.11.22) עבדה כעובדת סוציאלית במשרד הבטחון ואז כיועצת בגימנסיית גן נחום ופסיכותרפיסטית ב"עמך" ברחובות ואף הנחתה הורים בבי״ס להורים אדלר. 

אחד מילדיהם הינו ד"ר אילן סמיש, אשר הרשתות גועשות לנוכח דבריו המרגשים של בועדת החוקה, אליה בא לומר עד כמה ההפיכה המשפטית מסכנת את החברה שהקים "אמאי", בשל נטישת המשקיעים מחו"ל.

מומלץ לשמוע ולצפות כאן:

 ד"ר אילן סמיש בועדת החוקה

וכך מספר בטאון הטכניון על ההמצאה:

פרס בין-לאומי לפיתוח משותף של הטכניון וחברת אמאי חלבונים על פיתוח תחליף סוכר בריא ולא משמין

פרופ' יואב ליבני

פרופ' יואב ליבני

הארגון EIT Food של האיחוד האירופי העניק את "פרס האימפקט בחדשנות" לפרויקט שמוביל פרופ' יואב ליבני מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, בשיתוף עם אמאי חלבונים והחברות דנונה ופפסיקו העולמיות.

הפרס, EIT Food Innovation Impact Award, ניתן להם על פיתוח תחליף בריאותי לסוכר המבוסס על שיפור מושכל של חלבונים מתוקים הנמצאים בפירות טרופיים. שמו של הפרויקט הוא “Sugar-Out, Protei-In, Application of Microencapsulated Sweet Proteins as Sugar Substitutes”.

אמאי חלבונים מייצרת חלבוני מעצבים באמצעות עיצוב חלבונים חישובי וייצור באמצעות תסיסה מדייקת. מאחר שחלבונים אלה מתוקים פי 11,000-4,000 מסוכר, אפשר להשתמש בכמויות מזעריות שלהם ולכם בפועל הם יותר זולים מסוכר. יתר על כן, הם אינם משמינים כלל (ערך גליקמי 0) ואינם משפיעים לרעה על הבריאות או על אוכלוסיית חיידקי המעי (המיקרוביום).

ד"ר אילן סמיש

ד"ר אילן סמיש

הטכנולוגיה הזוכה מבוססת על הוספת מרכיבי מזון טבעיים מכונים MicroPatching agents  ומרכיבים נוספים לשם התאמת פרופיל טעם החלבון ככל האפשר לטעם של סוכר. השימוש בתחליף הסוכר צפוי להפחית משמעותית את צריכת הסוכר המזיקה לא רק לבריאות האדם – למשל בהשמנת יתר ובהתפתחות הסינדרום המטבולי – אלא גם לקיימות ולאיכות הסביבה (בשל תהליכי הייצור הידידותיים לסביבה, לעומת תעשיית הסוכר והפצתו הפוגעים בסביבה).

החוקרים פתרו שורה של אתגרים ובהם שיפור הטעם, היעדר טעמי לוואי, יציבות החלבונים, מחיר תחרותי והיעדר השפעות בריאותיות שליליות. לדברי פרופ' ליבני, "הזכייה בפרס האימפקט תסייע לנו להתקדם למסחור הטכנולוגיה שלנו וכך לצמצם את צריכת הסוכר בישראל ובעולם כולו."

לדברי ד"ר אילן סמיש, מייסד ומנכ"ל אמאי חלבונים, "פרויקט המו"פ הרב-תחומי בהובלת הטכניון מאפשר לנו לשלב בין טכנולוגיות פורצות דרך לבין מו"פ יישומי של חברות המשקאות והמזון הבינלאומיות המובילות לצורך הבאת מוצר שהצרכנים כל כך מייחלים לו."

******************************

עוד על ההמצאה והחברה שהקים, ראו קישור לכתבה נרחבת ב"גלובס" 

החלבון המתוק פי 10,000 מסוכר !

באמצעות חיקוי חיי החלבונים במעיינות מבעבעים ובאנטרקטיקה ושיטת ייצור דומה לזו של בירה, הצליחו באמאי ליצור את החלבון הטבעי שעתיד להחליף סוכר: "זו הפעם הראשונה שאפשר לחבר את המילה מתוק למילה בריא" • תוצרת-הארצניישן, פרויקט מיוחד  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה