האמנים ורדה מידר ויוסי רגב מנס ציונה שבו מהצגת תערוכה בעירנו התאומה זולינגן בגרמניה.

$(function(){})


זולינגן היא עירה התאומה של עירנו, ולאחר שאומנים גרמנים הציגו את יצירותיהם בערב תרבות בעיר לפני כשנתיים, כעת נערכה פעילות דומה בגרמניה, בתערוכה בשם "מקום" עם הפסלת ורדה מידר והצייר יוסי רגב מנס ציונה. שני האמנים המציגים הינם דור שני לניצולי שואה. היה מרגש לראות כיצד יצירותיהם מוצגות במרחק שנות דור על אדמת גרמניה.
בתערוכה הוצגו כ-80 עבודות, רישום, אקריליק ופיסול מגוון, מן השנים האחרונות. 

פרטי

האמנים ומארחיהם בטקס הפתיחה. (ורדה שלישית מימין ומשמאל לה יוסי)

לפני כשנתיים, התקיים ערב תרבות בנס ציונה, בו הציגו את יצירותיהם אומנים מזולינגן, לצד קונצרט משותף של נגנים משתי הערים. בעקבות ההצלחה המשותפת, דובר על קיומה של תערוכת גומלין בגרמניה. כך, בעיכוב קל וחרף מגבלות הקורונה, יצאה לפועל במהלך דצמבר התערוכה "מקום" בזולינגן, עם שני האמנים הנס ציונים, הפסלת ורדה מידר והצייר יוסי רגב.

בתערוכה הוצגו כ-80 עבודות, רישום, אקריליק ופיסול מגוון, מן השנים האחרונות. העבודות עוסקות בהיבטים השונים של מושג המקום ומובילות את הצופים בתערוכה, במסע בונה קשר וגשר, בין היות האמנים דור שני לניצולי-שואה למבט מן ההווה אל עתיד אופטימי. 

בשנה הקרובה ימלאו 1,700 שנים ליהדות בגרמניה ותערוכה זו לוותה בתמיכה של שגרירות ישראל ונספח התרבות.

נס ציונה וזולינגן מקיימות קשר חברות אמיץ כ-35 שנים. אין פלא, איפוא, כי רבים מתושבי העיר נחשפו בשלב כזה או אחר לקשר המיוחד בין הערים. ליבת הקשר הינה בחילופי משלחות נוער וסביבה נוצרו לאורך השנים שיתופי פעולה רבים ומגוונים שנולדו כולם מחיבורים בין אנשים.

ראוי לציין כי האורחים התקבלו בסבר פנים יפות ואף זכו לתמיכה פיננסית מעיריית זולינגן, מאגודת האומנים SK, ומאגודת הידידות זולינגן - נס ציונה, בלעדיהם לא ניתן היה לקיים את התערוכה.

פרטי

שלט חוצות מבשר על התערוכה...

התערוכה שהסתיימה בשבוע שעבר, היתה מרשימה ומשמעותית במיוחד עבור שני הצדדים. שני האומנים המציגים הינם דור שני לניצולי שואה. מרגש וחשוב שיצירותיהם מוצגות במרחק שנות דור על אדמת גרמניה. יפה עוד יותר לראות את הרצון הכן והאוהד משני צידי המתרס לעבר עתיד משותף ומוצלח.

פרטי

פרטי

יוסי על רקע יצירותיו

ארכיון

ורדה בתערוכה שלה בנס ציונה בשעתו, עם רה"ע המנוח יוסי שבו (ארכיון)

ממלאת מקום ראש העיר סמדר אהרוני, הממונה בין יתר תפקידיה, על קשרי החוץ של העירייה אמרה: "אני מברכת את ורדה ויוסי על האומץ והנכונות לנסוע לזולינגן בימים חסרי ודאות בהם אנו נמצאים עכשיו. ברצוני להודות בהזדמנות זאת לראש עיריית זולינגן, מר טים קורצבך, למנהלת מחלקת קשרי החוץ – הגברת פרנקה בינדרנגל,  לאגודת האומנים, לחבר ותיק העומד בראש אגודת ידידי זולינגן – מר ברנד קרבס ולתושבי זולינגן על האירוח החם והלבבי. אין ספק שלעיר זולינגן מקום חם בליבנו".

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה