הדרך מפפואה לאנטארטיקה עוברת בנס ציונה...

$(function(){setImageBanner('6d6e0b4f-1301-4ecd-982a-e40493ceccc8','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

בזמן שאנחנו מסתפקים בטיולים בארץ וגיחות קצרות לחו"ל, יש נס ציוני אחד שמבקר בכל מקום נידח בעולם ומביא לקהל העוקבים שלו חוויות מרתקות ומסמרות שיער מרחבי הגלובוס.

זהו "אוהד הנווד". אוהד נבון שגדל כאן עד שהחל לטייל בכל קצוות תבל והפך לבלוגר מסעות מהידועים בעולם...
לנו הוא מספר על חוויותיו יוצאות הדופן., כיצד הפך למשיח של בני פפואה, על המסע לאנטרקטיקה. ועוד חוויות שעושות לנו חשק שהקורונה כבר תסתיים.



הדרך מפפואה לאנטארטיקה עוברת בנס ציונה...הכירו את המסע המופלא של אוהד הנווד מנס ציונה 

אוהד נבון מנס ציונה הוא אחד הבלוגרים והוולוגרים (וידאו בלוג) המצליחים בישראל, הוא טייל במקומות לא שגרתיים ברחבי העולם בין מקומות רחוקים ולצלם הרפתקאות מסמרות שיער ביעדים שרק מעטים מאיתנו הכירו קודם לכן. 

הדרך של אוהד הנווד מנס ציונה, המוכר למטיילים מרחבי העולם כולו, לא הייתה שגרתית. הוא שרת בצבא כקצין בחיל הים ביחידת סנפיר, סיים שירות בן 5 שנים בצבא קבע, עבר את המסלול של טיול אחרי הצבא, חזר לארץ ולאחר מספר מספר חודשים בטכניון יצא אחרי הלב לנדוד בעולם. מאז הוא שם, מטייל ורואה עולם כמו שאולי רובנו חולמים ורואים בעיקר בסרטי הוידאו.... שהוא מעלה לרשת. 

הסרטונים שלו והדרך האישית בה הוא מעביר את החוייה האישית הפכה אותו לגורו לתרמליאים ומטיילים בישראל ובעולם שכמו כולנו מחכים שמגיפת הקורונה תסתיים ושוב אפשר יהיה להעמיס תרמיל על שכם ולנדוד. לקראת ראש השנה אנו מביאים לכם את החוויות הנבחרות של אוהד הנווד. 

המשיח של צאצאי הקניבלים בפפואה גינאה החדשה

האם אתם יודעים הכין שוכנת פפואה גינאה? הי שוכנת סמוך לאוסטרליה. מדובר באזור באזור פגני עם עבר קניבלי, שקבל עליו את הנצרות לפני כמה עשרות שנים בלבד. אוהד היה היהודי הראשון שנתחת על האי ומרגע שנפוצה השמועה שאחיו של ישו נחת באי הוא הוכרז כמשיח. וכך הוא מספר על החוייה היוצאת דופן:

באחד השבטים בו הייתי, בני השבט הלבישו אותי בתלבושת המסורתית שלהם. כאשר השיער זה נוצות של ציפור מקומית והתכשיטים עשויים מעור ועצמות של בעלי חיים כמו שריון של צב, או שיניים של חזיר. ואז הסבירו לי שיש מלחמות ענק בין השבטים בתדירות גבוהה, לכן סיירנו במשך שעה בכל השבטים השכנים כדי שכולם יידעו שיש אורח מארץ הקודש ושלא יילחמו אתם בשבוע הקרוב... ובהמשך, בני השבט ביקשו שאשחט להם עז כדי שהשחיטה תהיה כשרה...

לאחר הפסטיבל שערכו אך ורק לכבודי (עם ואני לא מגזים כאלף איש!), המארח שלי יוסף אמר שכל השבטים מסביב הגיעו כדי לראות אותי וזו הזדמנות מעולה אם אומר כמה מילים להפסקת המלחמות ביניהם. בשבילי זאת הייתה חוויה משמעותית שחוויתי לראשונה בחיי ואשכרה זרקתי את החנית וצעקתי להם להפסיק להילחם זה בזה ! (אני מקווה שהמסר נקלט, אבל לא הייתי בונה על זה..) כשהלכתי ברחוב הייתי אטרקציה במיוחד כששמעו שאני ישראלי – הצביעו עלי, רצו לגעת בי, לחבק אותי ולתת לי מתנות. אם הרגליים שלי התלכלכו, מישהו הגיע עם דלי לנקות לי את הרגליים... אוהד עם מנהיגים לראשות הממשלה ומנהיגי הכפר

 שבע יבשות בשלוש שנים ומסין לאנטרקטיקה

הטיול ליבשת אנטרקטיקה הוא אחד היפים שחווה אוהד. וכך זה נשמע מפיו: "הגעתי לאושואיה, העיר הדרומית ביותר בארגנטינה, משם יוצאות ההפלגות לאנטארקטיקה. עברתי בין סוכנויות הטיולים השונות ובדקתי הצעות, עד שמצאתי אונייה המעניקה הנחה של 50% למי שסוגר בדקה ה-90. כך שילמתי 4,000 דולר במקום 8,000 להפלגה של עשרה ימים באוניית פאר עם צוות מרצים מצוין.

זו עדיין הוצאה כספית ענקית, אבל חלומות שווים יותר. הצעד הראשון על היבשה מילא אותי בגאווה ובסיפוק. בזה הרגע השלמתי ביקור בשבע יבשות בשלוש שנים.

מכיוון שהייתה זו תחילת העונה, הקרח היה רך מאוד ובכל צעד הרגליים שקעו. באחת ההליכות הרגל שלי שקעה כל כך עמוק שנאלצתי להסתובב שלוש שעות עם מים קפואים במגף. הסינים אפשרו לנו להסתובב באופן חופשי יחסית עד לשעת החזרה לספינה.

ניצלתי את הזמן כדי להסתובב לבד ונתקלתי במגוון מדהים של בעלי חיים. הפינגווינים מצחיקים וחמודים בטירוף. מפני שבאנטארקטיקה אין טורפים יבשתיים, הפינגווינים חשים בטוחים ומתקרבים לבני האדם. מלבדם ראיתי גם כלבי ים ואריות ים.

אגב, בהשפעות ההתחממות הגלובלית נתקלתי בעוצמה רבה יותר דווקא בקצה השני של העולם, באלסקה, שם ממש רואים את הקרחונים נסוגים. ללא ספק עצוב !

אוהד, טיילת בכל העולם, האם יצא לך לפגוש מטיילים מנס ציונה ? 

כן בוודאי. היו לי שתי פגישות מרגשות עם מטיילים מהעיר. פעם אחת בבוליביה ופעם נוספת באוגנדה. זה היה מרגש. חבר'ה צעירים בטיול של אחרי צבא. הם זהו אותי וישר התחברנו. בעולם מכירים אותי בתור אוהד הנווד מישראל ויודעים שאני מעיר בשם נס ציונה. 

אוהד , לנדוד זה טוב ויפה , בכל זאת ממה מתפרנסים ?

יש וידאו בלוג , אני יוטיובר , מעלה סירטונים לרשת שזה זו הכנסה לא רעה וישנם גופים שתומכים בי לאורך כל הדרך. למעשה נוודים היום יכולים להתפרנס לא רע מהמדיה הדיגטלית.

אז עד אשר יסתיים עוצר סגר הקורונה העולמי ואוהב שלנו יחזור לנדוד ברחבי העולם, תוכלו באוהד הנווד מספר על מסעותיו בעולם. לסרטונים נוספים ניתן לצפות בערוץ אוהד הנווד ביוטיוב

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה