הזמרת שיראל אחיאל מנס ציונה מיישמת את החיבור המושלם בין מוזיקה לספורט.

$(function(){})

היא זמרת מצליחה בתחילת דרכה ועם שני סינגלים ברזומה, ובמקביל, היא מאמנת ספורט שמסייעת לאנשים להעלות את הביטחון העצמי שלהם.
"מגיל 3 אני שרה וכשהגעתי לגיל 12, הייתי צריכה לשיר את שיר הכניסה של מסיבת בת המצווה שלי. הלכתי להקליט את השיר באולפן ואבא שלי ראה איך שאני מתקתקת את הכל ואיך אני נהנית. באותו רגע הוא עשה בחירה והחליט לעזור לי להגשים את החלום שלי".

מורן גאון

באדיבות: "כל נס ציונה"

נס ציונה הוכיחה לא פעם ולא פעמיים שלמרות גודלה והחלק הקטן שלה באוכלוסייה, היא מסוגלת לנפק אין ספור כישרונות מענפים שונים. בתוך כך, בעיר יש המון מוזיקאים, ולא מעט זמרים ונגנים מוכשרים שהצליחו בתחומים שונים בעולם המוזיקה. מהכשרון האחרון פשוט אי אפשר להתעלם. שיראל אחיאל בעלת השם הקליט, היא זמרה בת 19, שנולדה וגדלה בנס ציונה, וברזומה שלה שני סינגלים והופעה בלתי נשכחת בתוכנית הריאליטי אקס פקטור.

שיראל מציגה סיפור חיים מעניין מאוד, שכולל מחלה אחת, שבמקום לקחת אותה אחורה, לקחה אותה קדימה, גם בתחום המוזיקה, וגם בתחום השני שבו היא מתעסקת – הספורט. בראיון מיוחד היא מספרת על מסלול חיה בעיר, על המקום של מוזיקה בעולמה, על העיסוק בספורט ואימון אישי וכמובן, על המטרות והשאיפות שלה בחיים.

1

שיראל מספרת: "נולדתי וגדלתי בעיר ולמדתי בגבעת וושינגטון, שזו אולפנה שמתמקצעת בספורט (בין השאר). עשיתי את הבחירה הזו גם בגלל המקום של הדת בחיים שלי וגם בגלל הקשר שלי לספורט. מאז ומתמיד המוזיקה הייתה חלק גדול מהחיים שלי. מגיל 3 אני שרה וכשהגעתי לגיל 12, הייתי צריכה לשיר את שיר הכניסה של מסיבת בת המצווה שלי. הלכתי להקליט את השיר באולפן ואבא שלי ראה איך שאני מתקתקת את הכל ואיך אני נהנית. באותו רגע הוא עשה בחירה והחליט לעזור לי להגשים את החלום שלי".

1

איך התקדמת אל תוך עולם המוזיקה?

"אבא שלי חיבר אותי לעדי לאון. למדתי שם עולם שלם של איך להקליט ולשיר. עבדנו על קאברים וסינגלים ולמדתי ממנו הרבה. הגענו גם לאלירן אביטל שהוא מפיק מוזיקלי מוביל וגם לחגי אוזן שהוא המנהל שלי עד היום. עבדנו בזמנו על שיר שהיה שיר כניסה לחופה. השיר הזה יצא, אבל הכל נעצר כי התפרצה לי מחלה במעי הגס".

איך התמודדת?

"עברתי שנה וחצי לא פשוטות של ניתוחים ואישפוזים בבתי חולים. זו תקופה ששינתה בי המון דברים. מלא חברים עזבו אותי, ומנגד הכרתי הרבה אנשים חדשים. איבדתי את החברים שלא באמת היו שם, וגם קיבלתי הרבה פרצופים של רחמים וסבלתי המון. בתוך הלבד הזה, היה לי את הזמן להכיר ולשמוע המון זמרים חדשים. זה היתרון הגדול במה שקרה לי. הייתי יושבת וקוראת על שירים מכל הסוגים, אפילו בז'אנר של מוזיקה קלאסית. בתקופה הזו, ידעתי שמוזיקה זה משהו שאני ממש רוצה לעסוק בו, בין אם בתחביב או בתור פרנסה. בגלל שכל הנושא של שירה מגיע מהבטן והסרעפת והנשימות, אז היה לי תהליך של שנה של לחזור לשיר לאחר הניתוחים".

איך עבר התהליך של החזרה לשירה?

"כשיצאתי מהשיעור פיתוח קול הראשון אחרי הניתוח, הייתי מאושרת. אמרתי לעצמי שאהיה ממומרת אם לא אעסוק במוזיקה. אחרי עוד שנה הקול חזר להיות כמו שצריך והוא ממשיך להשתפר עד היום".

ואז חזרת לעניינים...

"לפני 3 חודשים יצא הסינגל הראשון שלי - "תרופה לכאב". לאחר עבודה מרובה. לאחר מכן הוצאתי את הסינגל "הייתי מנצחת" לפני כחודש. אנחנו עובדים על עוד הרבה שירים ומופעים, ומחכים רק לפרוץ ולהשמיע את כל המוזיקה החדשה והאומנות הזו שאנחנו מאוד מאמינים בה. יש עוד הרבה דברים טובים בקנה".

היית באקס פקטור. ספרי לנו על זה

"הייתי בתוכנית של אקס פקטור. אחת החברות שלי דיברה עם ההורים שלי בסתר והם רשמו אותי ללא ידיעתי. יום אחד קיבלתי טלפון ולא הבנתי מאיפה נפלו עלי. אמרתי שאין לי מה להפסיד, ועברתי מספר אודישנים פנימיים. באחד מהאודישנים דורון מדלי היה הבוחן. שרתי את השיר ANYONE, כי אני גם מזדהה איתו, כי הזמרת ששרה אותו, דמי לובאטו עברה קשיים בריאותיים בעצמה. שרתי ממקום של כאב ורגש. דורון מדלי הסתכל עלי, ואחרי שהפסקתי לשיר הוא היה המום. הוא אמר "עד עכשיו נכנסו לפה זייפנים, ואת באת ופתחת את הפה – ואמרתי לעצמי שיש לנו זמרת".

איך המשיכה התוכנית?

"כל ההפקה התרגשה ממני. קיבלתי 5 "כן" פה אחד באודישן המצולם שלי. הכרתי הרבה אנשים טובים באקס פקטור. הם מוכשרים ויוצא לי להיפגש איתם ולדבר איתם. זו הייתה חוויה נהדרת, וזה היה מדהים. היו הרבה תגובות חמות, והרבה אנשים נחשפו אלי וזה מה שחשוב".

מה המטרות שלך?

"המטרות שלי זה באמת להגיע ללב של אנשים, ולהגיע לבמות הכי גדולות. אני רוצה שאנשים יבואו וישמעו אותי והשירים שלי יגרמו להם להזדהות עם רגש מסוים, בין אם זה שמחה, עצב או כל רגש אחר. אני רוצה להיכנס ללב של אנשים ולשמח אותם. אני לא רוצה סתם להוציא שירים, אלא באמת להגיע עם הרגש אל האנשים".

איך הגעת לעולם הספורט, בו את גם עוסקת היום?

"המחלה גם הובילה לכך שאני מאמנת כושר היום. הרופאים אמרו לי שאני חייבת להזיז את עצמי כדי להבריא. בזמן המחלה שכבתי הרבה במיטה ולא עשיתי כלום. ניצלתי את זה שהביה"ס שלי לימד אותי מגמת פיזיולוגיה, ואז עשיתי קורס מאמנים בווינגייט ואני מאמנת כבר שנה. אני מלווה אנשים פרונטלית וטלפונית בתהליך שלהם. אני עובדת עם הרבה סוגים של אנשים. חלק מהם זה אנשים שיש להם את המחלה שלי, וחלק מהם זה אנשים שרוצים להוריד במשקל או להעלות נפח. חלק מהמטרה זה גם להעלות לאנשים את הביטחון העצמי שלהם, לחזק אותם, ולעשות את זה ממקום של לדאוג לעצמך ולא לדאוג מה אחרים אומרים עלי".

משפט אחרון לסיכום?

"זה המשפט שאני תמיד אומרת לכולם  - המוזיקה זה לנשמה והספורט זה לנפש. שניהם חשובים באותה מידה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה