הכירו את דנה, גל ומור - מתנדבים ללא הפסקה בנס ציונה שמשנים את החברה בה אנו חיים.

$(function(){setImageBanner('2e3038d1-4e52-4d15-8766-c8eb7643c5f6','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

השבוע ציינו ברחבי הארץ את יום המתנדב הבינלאומי. השנה עומד יום המתנדב בסימן התרומה העצומה של תושבים במהלך מלחמת חרבות ברזל, לחברה, לקהילה ולחיזוק החוסן. דנה, גל ומור, תושבי נס ציונה נותנים לנו הצצה לעולם עשייה חברתית משנה מציאות וצוהר לחברה שכולנו מייחלים לחיות בה.

 ל ומור - מתנדבים ללא הפסקה בנס ציונה שמשנים את החברה בה אנו חיים

הכירו את דנה, גל ומור - מתנדבים ללא הפסקה בנס ציונה שמשנים את החברה בה אנו חיים.

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, התגייסו אלפי תושבים בנס ציונה, לסייע לקהילה בנס ציונה ומחוצה לה, פועלם המשמעותי, סייע לתושבים בעיר, בניהם ממשפחות המגויסים, ותיקי העיר, לילדים ונוער וגם למשפחות המפונות לחיילינו בחזית.

עוד באתר

אירועי חנוכה 2023 בנס ציונה לילדים נוער ומבוגרים: לוח האירועים העירוני

מבין מיזמי ההתנדבות הרבים שפעלו ופועלים בעיר, הבאנו 3 סיפורים מרתקים על נתינה יוצאת דופן. 

גל יוסף מתנדב תוך כדי המילואים ומוביל את סיירת התיקונים 

גל יוסף מתנדב תוך כדי המילואים ומוביל את סיירת התיקונים 

גל יוסף, יליד נס ציונה, בן 33, מהנדס חשמל במקצועו, ומנהל אחזקה בחברת פארמה, בימים אלו משרת מילואים בגדוד 7220 של חטיבת יפתח

גל מוביל בשנים האחרונות את סיירת התיקונים- המסייעת בתיקונים קלים למשפחות הזקוקות לסיוע. במהלך מלחמת חרבות ברזל, גל גויס בצו 8, בכל זמן פנוי בו הוא מגיע הביתה, גל מתנדב לסייע למשפחות המגויסים והמפונים בעיר.

גל הוא חלק ממשפחה מתנדבת. סבתא שלו ז"ל התנדבה שנים רבות בעמותת עמית והנחילה לדורות הבאים את החשיבות של ערך הנתינה. 

גל מספר: דווקא עכשיו זו השעה בה אנחנו נמדדים כקהילה, בערבות ההדדית שלנו – כתושבי העיר. התודה שאני מקבל אחרי שסייעתי מספיקה לי. אני תמיד זוכר את המשפט: "ואהבת לרעך כמוך".

ביום שישי האחרון יצאתי לסופ"ש הביתה וקיבלתי בקשה לסייע לגמלאית מכפר עזה, שפונתה ומתגוררת עכשיו בנס ציונה- היה צורך לסייע בדברים קטנים אך משמעותיים: הרכבת רהיטים, תליית מדפים ותיקון בעיית אינסטלציה. יחד עם מתנדב נוסף היינו אצלה למעלה מ 4 שעות לתוך השבת, והיא כל כך הודתה לנו.

אומנם אני במילואים עכשיו, אבל עדיין מקפיד לפנות ימים קבועים לנתינה עבור הקהילה. אני חושב שהתנדבות צריכה להגיע ממקום בו רוצים להושיט עזרה. התנדבות היא מחויבות. והיא נותנת סיפוק וכוח להמשיך בעשייה.

המאפים של דנה בן שימול מנס ציונה לחיילים בחזית 

המאפים של דנה בן שימול מנס ציונה לחיילים בחזית 


דנה בן שימול, נשואה לאהרון, בת 42 ואם לשלושה בני 11, 9, 4 הלומדים בבית ספר ראשונים. במקצועה היא מטפלת באומנות לחינוך מיוחד- בי"ס בטבע. האומנות היא חלק מהחיים שלה, לצד היותה קונדיטורית.

עם פרוץ המלחמה דנה הצטרפה לפרויקט "גשרים של נתינה" במהלך המלחמה, המשפחה מתנדבת בארגון לתת- מסירת חבילות לניצולי שואה וזכאי סיוע.

דנה מספרת: עם פרוץ המלחמה פנו אליי דרך חמ"ל המתנדבים של עיריית נס ציונה ושאלו אם ארצה להצטרף למיזם המרגש "גשרים של נתינה" אשר משלב מפגשים בין גמלאיות ודיירי הוסטלים לבוגרים עם צרכים מיוחדים בעיר, אשר יחד עוברים סדנאות אפייה, דברי המאפה נמסרים לחיילים ולמשפחות המגויסים והמפונים.

האפייה הייתה הדרך שלי להירתם לאור המצב- שילוב של כישרון לצד ניסיון טיפולי. רתמתי להתנדבות את כל בני המשפחה בהרכב מלא- במטרה שיחשפו ויהיו מעורבים בקהילה- למען האחר. "לצאת מהבית ומהמסכים ולעשות טוב".

היה מאוד מרגש לראות איך הקהילה סביבנו נרתמת לעשייה- דיירי ההוסטל, והשכנים. לא היו מספיק תנורים לאפייה, והשכנים ליד ההוסטל פתחו את הבתים ואת התנורים כדי לסייע. הוסיפו ברכות. ברגע שעלה צורך בעוד ידיים עובדות- הגיעו מתנדבים נוספים לסייע באפייה, באריזה ובשינוע של החבילות ליעדם.

דנה מסכמת: "ההתנדבות היא דרך חיים. שנותנת להרגיש סיפוק ומשמעות. אני בוחרת להתנדב כשיש לי זמן פנוי וכדי להשפיע, לתרום, להיות חלק מהקהילה בה אני חיה ולהעביר את המסר החשוב לילדיי"

מור דמרי משמיש מקלטים בנס ציונה

מור דמרי משמיש מקלטים למען תושבים קשישים או מיעוטי בנס ציונה

מור דמרי, בן 26, גדל והתחנך בנס ציונה. מור התגורר בקיבוץ גבים ביום מתקפת הטרור ב 7.10. עם פינוי הקיבוץ, חזר לנס ציונה. הוא סטודנט במכללת ספיר ומלגאי של שגרירי רוטשילד, למנהיגות חברתית.

מור מספר: כשפרצה המלחמה, הייתי במקרה בנס ציונה, ועם ההנחיה על פתיחת המקלטים- הבנתי שיש צורך לסדר את המקלטים לשהייה ארוכה. ושישנם תושבים שיזדקקו לסיוע.

"הייתי אצל חבר- ירדנו למקלט וראינו את הבלגן. חשבתי שזה לא אמור להראות ככה, אספתי שני חברים ויצאנו לעשות. ועד הבניין הצטרף ופעלנו יחד. בסיוע של חמ"ל המתנדבים בעיריית נס ציונה, הקמנו את "סיירת המקלטים" והצלחנו כבר להגיע ולהשמיש עשרות בניינים ברחבי העיר, יחד עם יוסי נחום, מתנדבי הגדוד ובעלי מקצוע נוספים שסייעו בהתנדבות מלאה.

רוב העשייה הייתה בבניינים בהם מתגוררים תושבים קשישים או מיעוטי יכולת שלא יכלו לבצע את המשימות לבד.

מור מסכם: "אני מרגיש סיפוק אדיר כשאני יכול לתת למי שאין לו או שלא יכול. למרות סדר היום העמוס, אני מפנה זמן כדי לתת לאחרים. אני תמיד אומר: לא צריך לחכות שכל הכוכבים יסתדרו. עושים כשצריך. מטרת העל היא לתת אבל הסיפוק בנתינה נמצא כל הזמן".

תושבים המעוניינים להצטרף למעגל ההתינה בנס ציונה מוזמנים לפנות לחמ"ל ההתנדבות בעיריית נס ציונה: 053-3074779 או במייל [email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה