מה הקשר בין ג'ניפר לופז לנס ציונה ?

$(function(){})


בחור שלא יקנה כרטיס להופעה של ג'ניפר לופז ואמא שלא תרשום את בנה לאוניברסיטה עם מרצה ישראלי: כך נראית האנטישמיות החדשה בפרויקט חדשני, שהוא יוזמה ייחודית של המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית.

קבלו את תושבי נס ציונה:
יושבת ראש המחלקה רחלי ברץ ריקס, ומנכ"ל המחלקה - ליאור אלימלך, אשר רתם לנושא את ליאור וידושינסקי האחד והיחיד מקרית התרבות, בה גם נערכו הצילומים.
וצפו בסירטונים המצורפים בהמשך:

פרטי

בשבוע החולף, במקביל לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, פעילות חדשה יצאה מנס ציונה, שמטרתה להנגיש לבני נוער וצעירים את נושא המאבק באנטישמיות. מדובר במערך שיעור אשר נותן זוויות הסתכלות שונות על מהי בכלל אנטישמיות בשנת 2021.

המערך בנוי מסרטונים קצרים ומציג סיטואציות שונות שמדגימות שנאת יהודים, הכחשת שואה, קריאה להחרמת מוצרים וחברות אשר תומכים בישראל, אנטי ציוניות ואנטי ישראלים. כל סרטון דן ומעלה סוגיה שונה ומאפשר למורה לפתח שיח. לדוגמה בחור צעיר שזועם על חברתו שקנתה לו כרטיס להופעה של ג'ניפר לופז, שמשתפת פעולה לדבריו עם "הכובש הציוני", ואמא שלא מוכנה לרשום את בנה ללימודים באוניברסיטה שבה מלמד מרצה מישראל.

https://jafi-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/liore_wzo_org_il/EfZBwwkCJiRMg8FWm4ma2cgB36-i-yzp0vw-BY22EvlGHQ?e=EZfI64

ליאור אלימלך, מנכ"ל המחלקה למאבק באנטישמיות, וחבר ועדת החינוך העירונית שהיה אחראי על ניהול הפרויקט, מספר על החשיבות ביצירה שתעורר מודעות לנושא: "זהו פרויקט ייחודי בנקודת המבט שלו. מאד קל ל'צבוע אנטישמיות' בצבעים שחורים וקודרים. אנחנו ביקשנו להביא את הנושא בצבעים יותר בוהקים ועכשווים. הסרטונים מדברים בשפתם של בני הנוער ונוגעים להם. הסיטואציות שבחרנו לא תלושות מהמציאות ומתרחשות לצערנו ביום יום מבלי שאף אחד מודע אליהם כלל".

אלימלך מוסיף כי בכל יום מתרחשים אירועים אנטישמים בעולם: "אנו מנטרים אותם ומתייחסים אליהם ברמה הדיפלומטית אולם לצערנו קיים דיווח רישמי רק על סדר גודל של כ 20-30% מכלל האירועים בפועל".

לדבריו של אלימלך מטרת הפרויקט הינה להעלות מודעות בקרב בני הנוער בארץ לחשיבות זיהוי ומיגור התופעה ולהזכיר כי למרות שהשואה הסתיימה בשנת 1945 האנטישמיות חיה ובועטת גם בשנת 2021, ואירועים אנטישמיים מתרחשים מדי יום. הסרטון עלה במלואו גם באתר ההסתדרות הציונית וגם באתר החדשות YNT והוא זמין להורדה ושימוש הן על ידי צוותי בתי הספר והן עבור מדריכי תנועות הנוער. נזכיר כי יושבת ראש המחלקה רחלי ברץ ריקס, שהגתה את הרעיון, גם היא נס ציונית ותיקה.

מערך השיעור הופץ ברחבי הארץ למורים בתיכונים ונבנה כולו על ידי יוצרים נס ציונים. ליאור וידושינסקי, ביים וכתב את התסריט, מוכר מטקסי יום הזיכרון והשואה בעיר, והיה אחראי על ליהוק השחקנים עופר רגיררר ("זומזום", "חשופים", "חברות") ותמרי שחר ("הרמון"). הצילומים בוצעו בבית הפנאי בעיר, בתיאום עם מנכ"ל החברה למוסדות חינוך ותרבות גיל בלט.

ההסתדרות הציונית

השחקנים עופר רגיררר ("זומזום", "חשופים", "חברות") ותמרי שחר ("הרמון") בסרטון ובעת הצילומים בספריה העירונית

ההסתדרות הציונית

ליאור וידושינסקי בפעולה במהלך הצילומים

פרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה