הנציגים של נס ציונה בתחביב שכובש את הישראלים עומר שקולניק ויוסי אשד מככבים בכתבה אודות מגלי המתכות

$(function(){})

חשיפת אוצרות באמצעות גלאי מתכות הפך לתחביב סוחף בישראל. כאשר מדובר בחשיפת פריטים מההיסטוריה של ארץ ישראל ושל עירנו נס ציונה, יש לנו שני נציגים בכירים. צפו בווידאו עם עו"ד יוסי אשד ועומר שקולניק מנס ציונה, בכתבה על הישראלים שמחפשים - ומוצאים מזכרות מקרבות היסטוריים.

עומק שקולניק ויוסי אשד מנס ציונה מגלים מתכות וחושפים היסטוריה צילום כאן 11

הנציגים של נס ציונה בתחביב שכובש את הישראלים  עומר שקולניק ועו"ד יוסי אשד מככבים בכתבה אודות מגלי המתכות שחושפים את ההיסטוריה של ארץ ישראל. 

מאות ישראלים מבלים שעות ארוכות בחיפוש אחר ממצאים היסטוריים באזורי קרבות בארץ. לפני כמה חודשים הם גילו שרידי גופה של חייל ירדני שמת בקרב בגבעת התחמושת, וכלי נשק של חיילים ניו זילנדים שלחמו בעותמאנים באזור השפלה.

בכתבה ששודרה זה מכבר בערוץ כאן, יכולנו לראות את הנציגים של נס ציונה בקבוצת מיינלאב ישראל.

הראשון הוא יוסי אשד, שיזם לא מעט חיפושים ותגליות הקשורות לקרבות שנערכו במלחמת העולם הראשונה בהשתתפות חיילי האנז"ק, חיל המשלוח מניו זילנד ואוסטרליה, שהיה אחראי לכיבוש ארץ ישראל וניהל את הקרב הידוע, קרב עיון קרא, שהיה גם קרב הפרשים האחרון בעולם. 

את עומר שקולניק, הצעיר שבחבורה אין צורך להציג בפני חובבי ההיסטוריה של מלחמת העולם הראשונה. עומר, בנה של חברת מועצת העיר מאיה פז-שקולניק, הוא אנציקלופדיה מהלכת לנושא ומהווה מקור ידע והשראה לחברי הקבוצה. 

ומה הם עושים עם כל הממצאים שהם מגלים ומוציאים מהאדמה?. חלק נכבד מהממצאים נתרמים למוזיאונים ואתרי מורשת, במידה ונחשף פריט עתיק, הוא מועבר לרשות העתיקות כמתחייב על פי החוק. במהלך השנה האחרונה הרשות העניקה תעודות הוקרה לחלק נכבד מחברי הקבוצה. 

ואם אתם רוצים לראות את האוסף המרשים של הפריטים ממלחמת העולם הראשונה, שנציגי העיר נס ציונה היו שותפים לחשיפתם, אתם מוזמנים להגיע לפינת ההנצחה במזכירות מושב גן שורק. הכניסה חופשית. 

אגב מדובר במוזיאון הראשון מסוגו בעולם, שכל הפריטים בו התגלו על ידי גלאי מתכות. 

את קבוצת מיינלאב ישראל מוביל ומדריך צייד האוצרות וחובב ההיסטוריה גן ארז. 

צפו בווידאו הנציגים של נס ציונה בתחביב שכובש את הישראלים  עומר שקולניק ויוסי אשד מככבים בכתבה אודות מגלי המתכות 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה