הפסיכולוגית מנס ציונה שהתגייסה למען מפוני העוטף: הכירו את בת העיר עדנה אפלבאום נמדר

$(function(){setImageBanner('ccaf286b-e981-4bb8-a231-eb6e8dcf42bd','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

עדנה אפלבאום נמדר, פסיכולוגית קלינית במאוחדת שמתגוררת בנס ציונה התגייסה למען מפוני העוטף וירדה לאילת לתגבר את הצוות כדי לתמוך ולעזור לכל הזקוקים לסיוע נפשי.

עדנה אפלבאום נמדר באדיבות מאוחדת

הפסיכולוגית מנס ציונה שהתגייסה למען מפוני העוטף: הכירו את בת העיר עדנה אפלבאום נמדר

הצוות הרפואי של מאוחדת התגייס למען תושבי העוטף וביניהם גם תושבת נס ציונה עדנה אפלבאום פסיכולוגית ההתגייסה למען מפוני העוטף. על פעילות עובדי בריאות הנפש וטיפים להפחתת החרדה בימים אלו בכתבה שלפניכם. 

אנשי בריאות הנפש של מרפאות מאוחדת מחוז דרום התגייסו ונרתמו במהירות האפשרית כדי לעזור ולתמוך במשפחות שפונו מאזור העוטף והגיעו לאילת. אחת מהן היא עדנה אפלבאום נמדר, פסיכולוגית קלינית שמתגוררת בנס ציונה.

"פגשנו כאן אנשים מרגשים ומלאי כוחות שחוו אירועים מאד קשים ומתמודדים עם אובדן... אך לצד הקושי שבסיפורים, מצאנו בהם עדות לכוחות, אומץ ואהבה למרות הכל"

בימים האחרונים מדינת ישראל כולה חווה מצב חירום המעורר תחושות קשות אצל כולנו, מבוגרים וילדים כאחד. תחושות המתח, החרדה ואי הוודאות חזקות, ולעתים אנו מרגישים חסרי אונים אל מול המציאות. מפרוץ המלחמה, אנשי בריאות הנפש ממרפאות מאוחדת מחוז דרום, התגייסו למען תושבי העוטף והגיעו לאזור המפונים באילת.

הצוות כולל את עדנה אפלבאום נמדר, פסיכולוגית קלינית במאוחדת המתגוררת בנס ציונה. "היה לי ברור מהרגע הראשון שאני רוצה לקחת חלק במערך התמיכה למשפחות המפונים. כשמאוחדת התארגנה במהירות הרגשתי גאווה גדולה. ההתארגנות היא לצוותי עבודה שמגיעים יחד. עבודת הצוות חשובה ומהווה גם תמיכה עבורנו. אנו עובדים במשמרות של כמה ימים, על מנת לשמור גם על עבודה עם המטופלים בשגרה וגם כדי לאזן את הצורך בבית. יש לי ילד בן 10 ובעל שמחכים לי בבית." מספרת עדנה על הרגעים שבו הציעו לה לרדת דרומה ולעזור לתושבי הדרום המפונים.

על חוויות עובדי בריאות הנפש והטיפול בתושבי עוטף עזה 

על הרושם העז שהותירו המפגשים עם מפוני העוטף, אלו שהיו שם באותה שבת מרה היא מספרת: 

"במהלך עבודתי פגשתי אנשים מרגשים ומלאי כוחות שעברו דברים נוראיים ומתמודדים עם אבל, אובדן ושכול ועם חרדה לגבי העתיד לבוא. הבחנתי בתעצומות הנפש. עצם הפנייה לקבל תמיכה מעידה על כוח. לאפשר לעצמם להיפגש עם מה שחוו יכול להיות מאיים וראיתי כיצד מתן מילים ופשר מסייעות לעבד את החוויות הכל כך קשות. פגשתי אנשים שעושים מאמצים כדי לחפש דרך להמשיך ולחיות. זה מאוד מחזק לראות אנשים שעברו דברים קשים מנסים להמשיך ולהתגבר."


גם אנשי המקצוע מתמודדים עם הסיפורים הקשים שהם שומעים ממטופליהם- "מפרוץ המלחמה אנו עובדים סביב השעון כדי לתת מענה, תמיכה ועזרה לכל הזקוק לכך. הצורך הוא עצום ואנו חשופות לסיפורים ותיאורים קשים לעיכול. להיות יחד כצוות במרפאה, לשתף את הרגשות שלנו מאוד עוזר לנו להתמודד ולעשות את הטוב ביותר שלנו. אנחנו מקיימים שיחות, ישיבות וגם כתבנו את מה שחווינו לעיבוד הרגשות שלנו דרך הכתיבה. בבוקר היינו עושות התעמלות בוקר קצרה, הסתכלנו על הנוף המדהים של אילת והרבה התכווננות פנימית של מדיי פעם עצירה ונשימה. "

טיפ לטיפול בחרדה והפחתת מתח ולחצים בימי המלחמה 

"כדי להתמודד עם הימים הלא פשוטים שאנו עוברים היום, אני מציעה לנסות להתחבר לכוחות שלכם- מה נותן משמעות בחיים- בשביל מה ובשביל מי אני רוצה להשתקם, ומה הדברים שמטעינים אתכם ועושים לכם טוב. מותר לכם גם להתחבר לטוב, למרות כל הכאב. חשוב להפחית אשמה, לדבר באופן אוהב כלפי עצמנו. לייצר שגרה ולהיות יחד. אל תתביישו לפנות לתמיכה, אנחנו כאן עבורכם."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה