הפעיל הציבורי שהיה בראש ובראשונה "מענטש"... בטקס מרגש נקרא שמו של שמעון שקלי ז"ל על בית התבשיל של חב"ד בעיר

$(function(){setImageBanner('818678c1-faa3-45dd-baa0-6030a8377ad0','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45989,'Image','');})

עשרות מידידיו ובני משפחתו של שמעון שקלי ז"ל באו אמש לטקס בו הונצח בקריאת שמו על בית התבשיל של חב"ד, מפעל החסד הוותיק בו התנדב שמעון ז"ל במשך שנים.
נשאו דברים לזכרו, הרב צוריאל רב העיר, שמואל בוקסר ראש העיר, הרב שגיא הרשפר וידידו הקרוב יוסי מרדלר שתרם סכום נכבד לפעילות המקום והנצחתו.

הסרת הלוט, צילום: בית חב"ד נס ציונה

בטקס מרגש נקרא שמו של שמעון שקלי ז"ל על בית התבשיל של חב"ד בעיר.

ארכיון

בית חב"ד נס ציונה

בית חב"ד נס ציונה

דברים רבים וטובים נאמרו שם אמש בארוע לציון זכרו של שמעון שקלי ז"ל.

אך שני דברים אני חייב לצטט:

ראשית, האמירה הכל כך משמעותית לפיה שמעון היה יותר מכל "מענטש" . זהו הביטוי האידישאי שבתרגום מדוייק הינו "בן אדם" אך בהרחבה הפך להיות, תואר כבוד נעלה למי שבאישיותו מגלם את כל הטוב שיש בבני האדם, כאשר הם רק רוצים בכך..

והשני- האמירה של ראש העיר שמואל בוקסר, ששמעון היה מידידיו שנים רבות, לפיה עד לפטירתו, כלל לא ידע על התנדבותו במשך שנים ב"בית התבשיל". אותה עשה "מתחת לרדאר".  כל כך אופייני. 

ואכן, אנו ידידיו הקרובים אמנם ידענו על כך, אך גם ידענו שהוא לא מעוניין ש"יעשו מזה סיפור"..

צפינו בו בהתפעלות, כיצד ודווקא בשנים בהן התמודד בגבורה עם המחלה האיומה, הפגין אומץ לב ואופטימיות והשקיע את מעט הכוחות שנותרו לו בעבודה התנדבותית זו, עבודה פיזית, תחילה יום בשבוע ולאחר מכן, כמה שרק יכל, גם 3 פעמים בשבוע..

לא פלא שידידיו הקרובים דליה ויוסי מרדלר, החליטו להנציח אותו ולכבד את זכרו בתרומה משמעותית שתבטיח את המשך פעילותו של מפעל גמילות החסד האדיר, הפועל כבר כ30 שנה בנס ציונה. הלא הוא "בית התבשיל" המספק יום יום ארוחות חמות לכמאה מתושבי העיר, בלי לשאול שאלות. לא על מצבם הכלכלי ולא על אמונותיהם..

וכשם שדליה ויוסי עשו זאת, בגדול, יכול כל אחד מכם לעשות זאת, גם בתרומה קטנה, בהתאם ליכולותיו.

יהי זכרו של שמעון  ברוך !

בית חב"ד נס ציונה

מפעילות "בית התבשיל". בודקים את החמין שיחולק בשבת...הרב שגיא אמש, עם עופר קציר, מנהל מפעלות החסד בבית חב"ד

אבי בן דוד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה