התעשיין הנס ציוני שהפתיע בהוזלת מוצריו- יעקב מלאך מ"טחינה אחווה" !

$(function(){setImageBanner('c6c9c7ca-e3cd-4ea5-b093-7f0a93024cbd','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

כאשר כל יצרני ויבואני המזון מעלים ללא הרף מחירים, הודיע השבוע מפעל "אחווה" יצרן הטחינה הגדול בארץ, על הוזלת מחירים !
הידעתם כי מקים ומנהל המפעל הינו יעקב מלאך תושב נס ציונה?

ארכיון

התעשיין הנס ציוני שהפתיע בהוזלת מוצריו- יעקב מלאך מ"טחינה אחווה" !

ב,גלובס" צוטט  יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, המתגורר כמוהו כהוריו בעירנו,  כך "החלטנו דווקא בתקופה זו, על אף מחירי השומשום הגבוהים ושער הדולר, להקל על הצרכנים ולהוזיל את המוצר".

מה עומד מאחורי זיגזג המהלכים? הרי בפברואר האחרון הודעתם על העלאת מחיר של כ-10%.

"השומשום בשנה האחרונה כמעט הכפיל את מחירו, אבל במקרה הנוכחי קנינו כמות גדולה מאוד של שומשום. השאלה היא מהן יכולות המימון של המפעל - על זה העניין קם ונופל", מסביר מלאך לגלובס.

לדבריו, "במפעל שלנו, מרכיב חומר הגלם הוא יותר מ-50% מעלות המוצר - אין לנו הוצאות שיווק, אין שכר מנהלים, אין הוצאות מימון. לכן כל תנודתיות בחומר הגלם מאוד מהותית עבורנו. אם אני צריך להעלות מחיר שלוש פעמים בשנה, אני אעשה את זה. אבל כשאני יכול להוריד מחירים, למה לא? אין לי שליטה על המחיר לצרכן, אבל הכוונה היא שהוא ישופר".

יצויין כי לדברי גלובס שוק הטחינה בישראל מגלגל כ-300 מיליון שקל בשנה וכולל מספר יצרניות גדולות. לפי נתוני סטורנקסט, אחוה מובילה את שוק הטחינה עם נתח שוק כמותי של כ-30%, ואחריה ממוקמות בארכה, טחינה אל ארז, המותג הפרטי (כשהגדולים בהם שייכים לשופרסל ורמי לוי) וטחינה ירושלים. באחוה אומרים כי מחיר ממוצע לק"ג של טחינה גולמית כיום עומד על כ-24 שקל, כאשר המחיר הממוצע שלהם הוא כ-19 שקל לק"ג.

נציין כי החברה מייצרת גם דברי מאפה, ולדברי מלאך, "גם מחירי הקמח והשמן יורדים - אני משלם פחות ממה ששילמתי לפני ארבעה החודשים. לכן בגזרת עוגות השמרים הגברנו החודש מבצעים. בעיניי, כשחומר גלם עולה, צריך להעלות מחיר לצרכן. כשמחיר חומר הגלם יורד, צריך להוריד מחיר. ואצל כולם השומשום הוא אותו שומשום".

אחוה מעסיקה 235 עובדים בשלושה מפעלים באריאל, המייצרים טחינה גולמית, חלוה, דברי מאפה וסירופ לשתייה. מדי שעה מיוצרים במפעל כ-4 טון טחינה גולמית, והחברה משווקת לרשתות המזון בארץ ולמרבית מדינות העולם

יובל הינו בנו של יעקב  מלאך מייסד המפעל ותושב שכונת מליבו מזה עשרות שנים

ראו גם כתבה קודמת שלנו העוסקת ביעקב, במפעל ובמדיניות המחירים שלו

https://nessziona.net/אנשים/מוצרים-ישראליים-עולים-בחו-ל-פחות-לא-אם-זה-תלוי-ביעקב-מלאך-מנס-ציונה-יצרן-טחינה-אחווה-498080

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה