יובל כדורי אלטמן: "הוקל לי, לא אצטרך להגיד לילדה שלי שהמדינה שלי אסרה עלי להביא אותה"

$(function(){setImageBanner('db8b625b-d858-43e6-b506-8ac4dcee2f93','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})


אחרי ההודעה של בג"ץ כי יאפשר לזוגות בני אותו המין להביא ילד בהליך פונדקאות, יובל כדורי אלטמן, שהיה הפנים של המאבק הארצי במשך תקופה, מדבר: "אנחנו עוד לא מעכלים, זה לא רק חוק בשביל הומואים, אלא חוק שמדבר על שוויון. יש פה הרבה משמעויות, אבל אני יכול להיות גאה במדינה שלי. האם נעבור את התהליך שוב? דבר איתי עוד כמה שנים".
וגם: הדירה בת"א והתביעה נגד המדינה.
בתמונה: יובל (משמאל) עם בן זוגו וילדיהם, שנולדו בתהליכי פונדקאות יקרים ביותר בארצות הברית

ישראל יונייב

פרטי

יובל כדורי.

מאת: אסף ניצן

מאבק הפונדקאות בישראל הוא מאבק ארוך שנים, שכעת, נראה כאילו הוא בדרך לסיומו. כיום, זוג הטרוסקסואלי אשר רוצה להשתמש בשירותי פונדקאות בישראל, יכול לעשות זאת בצורה מהירה ובעלות קטנה יחסית, לעומת העלות בחו"ל, אך זוג מקהילת הלהט"ב, שהשירות הזה יותר רלוונטי אליו, לא יכול היה לעשות זאת, עד עכשיו. השבוע, הודיע בג"ץ כי בני זוג מאותו המין יוכלו גם הם להביא ילד בפונדקאות, בישראל, בתוך פחות מחצי שנה. למעשה, בג"ץ קבע כי החוק המקורי איננו חוקי, ומי שעמד מאחורי המהלך הוא למעשה שר הבריאות ניצן הורוביץ שהעביר את הכדור לבג"ץ לאחר שאמר שהממשלה לא תפעל בנושא, ופתח את הדלת לבשורה הגדולה.

אחד מהאנשים שהיוו את הפנים של המאבק למען שוויון זכויות בכל הנושא של פונדקאות בישראל הוא יובל כדורי אלטמן מנס ציונה. כדורי, ביחד עם בן זוגו, הובילו את הקמפיין למען המטרה לפני מספר שנים, ואף פירסמו מספר סרטונים בנושא, שצברו הרבה מאוד צפיות. הסיפור האישי של כדורי כלל שלושה תהליכי פונדקאות יקרים בארצות הברית, שהסתיימו עם שני ילדים, ובהוצאות של מאות אלפי דולרים. כעת, שנים לאחר שלקח צעד אחורה, קיבל כדורי את הבשורה בצורה משמחת מאוד.

כדורי אמר: "אני הייתי הבנאדם הכי אופטימי בכל סיפור הזה, אני חייב לקחת קרדיט על אופטימיות, כי הרבה אנשים אמרו לי שלעולם זה לא יקרה, אבל אני אמרתי שיגיע המומנטום, זה יגיע. אמרתי שממשלה חדשה תביא את זה, וזה בערך מה שקרה, אך מה שעזר מאוד זה הרוח החדשה. חשוב להבין שאיתי פנקס ויואב ארד הגישו את הבגץ הזה לפני 12 שנה. הם טענו שהחוק לא שוויוני, מכיוון שהוא צריך להיות מוחל על כולם. כשאני הצטרפתי למאבק זה היה אחרי הפסיקה של בגץ שהחוק לא שיווני וצריך חוק אחר. הממשלות עכבו את הדבר הזה, ולפני יותר מחצי שנה, בגץ אמר לממשלה שיש חצי שנה לבנות תוכנית ולראות מה קורה. בגץ הסתמך על דבריו, ואמר שלוקחים את זה מהממשלה, ותוך חצי שנה, יש היתכנות לדבר הזה בישראל, וזה קורה".

אתם מעכלים את הפסיקה הזו?

"אני באופן אישי, וגם כולם סביבי, פשוט לא מעכלים את זה. כמות הדברים שהחוק הזה הולך להשפיע עליהם ועלינו כחברה, היא מטורפת. הולכים להיות כאן מאות משפחות חדשות בשנה. לא רק משפחות גאות, אלא אימהות יחידניות שרוצות ילדים ולא יכלו להשתמש בשירות הזה. יש גברים סטרייטים שרוצים להביא ילדים, ויש גם הומואים. החוק לא שונה רק בשביל הומואים, ויש המון אנשים שחלום המשפחה הוא החלום החשוב ביותר בחיים. זה הולך להתממש. איך זה רע?

האלמנט השני שממנו פחדו זה כדור שלג בנושא של זכויות אדם. אם מדינה מאשרת ומכירה בקיום של משפחות של אבא ואבא ואמא ואמא, אז עכשיו צריך להכיר בזה שזוגות כאלו יתחתנו. זה קצת אבסורד, כי היה יותר קל לאשר את הנישואים מהדבר הזה. הציפייה היא שיקום מישהו ויגיד שצריך את חוק הנישואים כמו שאביגדור ליברמן רצה לקדם. יש לזה השלכות על חקיקות נוספות".

מה הלאה?

"יש פה גרידיות ורצון לראות עוד דברים, אבל בואו נחכה, ובואו נהנה מהדבר החשוב הזה, שעבורי הוא חשוב יותר מתעודת הנישואים. כאבא שמגדל את הילדים שלו במדינה הזו, הוקל לי מאוד שאני לא אצטרך להגיד לילדה שלי שהיא חיה במדינה שאסרה עלי להביא אותה. אוכל לספר לה שזה מה שהיה בעבר, אבל שהילדים שלי יגדלו ויצטרכו להסתכל על המדינה שלהם, אני אוכל להיות גאה. המדינה שלי היא דומה למדינות נאורות שמבינות ומכילות את האחר".

מה הדבר הכי חשוב מבחינתך?

"בזמנו, טסנו לחו"ל כי פה חשבו שאנחנו לא לגיטימיים – וזה השינוי הכי מדהים. זה דבר מאוד מהותי. כמובן שיש דיון נוסף כרגע על מוסריות ועל פונדקאות והאם היא מוסרית. כרגע השיח ברשתות הוא על הומואים שקונים ילדים, והאם פונדקאות היא מוסרית או לא, וזה שיח אחר. אבל זה לא לגיטימי להתעורר עכשיו ולהיות אנשי מוסר ורוח, רק כאשר מותר להומואים לעשות את זה, שכן הפונדקאות קיימת בישראל כבר שני עשורים. צריך לבטל? אז בואו נבטל את החוק לכולם, העניין הוא שוויון. אני רק שמח שאני מגדל את הילדים שלי במדינה כזו שוויונית עכשיו".

בתור אחד שהוציא כל כך הרבה כסף כדי להביא ילדים, מה אתה אומר עכשיו?

"כשהדברים הם בדיעבד, מה אתה יכול להגיד? אני יכול להגיד שבניסיון הראשון שלנו להביא ילד, שלא צלח, גרנו בתל אביב, והיו דירות למכירה ב-220 אלף דולר ליד יהודה מכבי. הלכנו לבנק וקיבלנו אישור למשכנתא. אם היינו קונים את הדירה ההיא, אז היינו במקום אחר היום מבחינה כלכלית. האם אני מרגיש פספוס? ממש לא. ויתרנו על המון, אבל אני לא בנאדם שיבכה".

תעשו משהו בנושא?

"לפני כמעט שנה, שבגץ אמר שהוא מכיר בזה שהנושא לא שוויוני ושהוא פונה לממשלה כדי לשנות את זה, קמה אפשרות לתבוע את המדינה להחזר כספי. התקבצנו 30 זוגות ותבענו את המדינה, ובקרוב אמור להיות דיון בו המדינה צריכה לתת את העמדה שלה. יכול להיות שזה ייקח כמה שנים ומה שקרה עכשיו מקדם את זה, אבל אנחנו רוצים לקבל את ההפרש בשקלים. הכל יכול להיות, או שנפסיד, או שננצח או שיהיה סוג של תהליך גישור. אני עושה את זה בעיקר כי אני צריך לדאוג לילדים שלי, כי בכל מקרה אצטרך לעבוד קשה כדי לסדר אותם כלכלית".

האם תעברו את התהליך פעם נוספת כאן?

"בן הזוג שלי אומר שסגרנו את הבסטה, ואני אומר שיש לנו עוד כמה עוברים בחו"ל, שאפשר להטיס אותם לפה ולעשות את זה פה. דבר איתי עוד כמה שנים, כי זה משהו שיכול לקרות".

על יחסיו עם עירנו נס ציונה ועוד- ראו כאן, בכתבה שלנו לרגל חודש הגאווהף

https://nessziona.net/אנשים/יובל-כדורי-הנס-ציוני-מהכתבה-שפירסמנו-על-זוג-הגאים-וילדיהם-בפוסט-עוצמתי-478727:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה