יודק'ה קורן דמויות מנס ציונה

$(function(){})

יודק'ה קורן מהדמויות היחודיות של נס ציונה נפטר בשנת 2019 . אנו מביאים כתבה מיוחדת על קורות חייו שהתפרסמה לראשונה ביום הולדתו התשעים

צילום עצמי

יודק'ה קורן ז"ל מלח הארץ סיפורה של אחת הדמויות המרתקות בעירנו שנפטר בשנת 2019 

לפני כחמש שנים, במהדורה המודפסת של כל נס צונה כיכב יודק'ה קורן ז"ל במדור "דמויות מקומיות" שם סיפרנו עליו ועל קורות חייו המרתקים בהרחבה. והנה הוא כבר חחג 90 וזו הייתה הזדמנות נוספת לפרוש בפני הקוראים תמציתה של מסכת חיים המלווה את המדינה, הקהילה והמשפחה במסירות ונאמנות לאורך שנים כה ארוכות.

ממשטרת היישובים למפקד מחלקה בגבעתי 

יודק'ה נולד למשפחה ציונית ושורשית. האב, אברהם קורצ'יק, יליד נס ציונה והאם שושנה, ממשפחת מייסדי המושבה מזכרת בתיה. אח לציונה ולמיכאל. ילדותו עברה בין מקום הולדתו, כפר אהרון, לבית הספר בנס -ציונה והתיכון ברחובות. ב- 1944 התגייס למשטרת הישובים העבריים- כוח משטרה שפעל בחסות המנדט הבריטי להגנה על הישובים העבריים. מאז ועד שנת 1974, במשך 31 שנים ארוכות, שרת את הצבא והמדינה בתפקידים שונים ומגוונים. את חטיבת גבעתי ליווה מאז ימיה הראשונים ושנים רבות פעל ללא לאות למען הנצחתה בעמותת גבעתי.

1954 מכיר את סוניה אשתו 

ובין הקרבות והמבצעים, גילה את פניה של נערה יפה, סוניה, בת לעולים מבולגריה, אשר זה מכבר הגיעה לארץ למוסד החינוכי בן שמן. מאז 1954 ועד למותו הם קשורים זה לזו באהבה, רעות ומחויבות. יודק'ה וסוניה , שהייתה הגננת של ילדים רבים בנס ציונה , קבעו את ביתם בנס ציונה ובכך המשיכו את מורשת הראשונים.

גם כאזרח נפשו הייתה קשורה לאדמת הארץ ולנופיה. במשך שנים רבות ניהל את מפעל השקד וברבות הימים גם התמנה למנכ"ל, מפיץ ברחבי הארץ והעולם מטובה של ארץ זבת חלב ודבש.

יודקה וסוניה מטיילים בעולם ( הרבה לפני כולם )

וברבות השנים, הרחיב אופקים גם מעבר לים. כשסוניה לצידו, הם יצאו לבקר בארבע כנפות תבל. הם בקרו ב 45 מדינות- מהקוטב הצפוני ועד לג'ונגלים של אפריקה. בכל רחבי אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אוסטרליה וניו זילנד ועד לנקודות הרחוקות ביותר במזרח ובדרום אסיה. את כל הטיולים יודק'ה תכנן בקפידה ולא דילג על אף אתר חשוב ועל אף חוויה. מכל מדינה הם הביאו תשורות ומזכרות ושקופיות יפות לרוב. ואם תשאלו את יודקה היום- כמה מדרגות עולות אל המקדש המפורסם בקטמנדו, מה גובה הקרחונים ומה מחיר הכרטיס ברכבל העולה אל הפילאטוס - תקבלו תשובה מדויקת...


מאז הפרישה, המשיך יודק'ה בעבודת התנדבות כצלם המערכת של עיתון הגמלאים, והעמותה למען הקשיש. כחבר הנהלה של בית הראשונים וגזבר וחבר הנהלה בעמותת גבעתי.

יודקה, הכיר כל אבן וכל פינה בארץ, זכר כל אירוע וכל התרחשות חשובה. חייו שזורים ברגבי הארץ ונופיה. עבורנו, בני המשפחה המורחבת, תמיד מייצג את מלח הארץ, את ארץ ישראל היפה והטובה.

כתבו ידידיו ממשפחות: בן גרא, ברוש, בר-עקיבא, פישקון-קורן וקורן,

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה