יחידה לוחמת: משפחת שרעבי והקשר למדליה של אבישג בטוקיו..!

$(function(){setImageBanner('dfed8eae-0e22-43fe-846e-298a960a5e32','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})



דוד שרעבי, אביו של יחיעם, מאמנה של אבישג סמברג, שזכתה במדליית הארד בטוקיו, הוא מחלוצי הקראטה בארץ, ואימן את ארבעת בניו להיות אלופים:
"כשראיתי את יחיעם קופץ, התרגשתי, לרוב הוא אדיש כמוני. העברתי להם חלק גדול מיכולות האימון שלהם. אבישג? לא רואה ממטר, היא תיקח זהב בפריז".
הסיפור של ילד כחוש בן 8 שהרים את משפחת הלחימה הבכירה בישראל.
מאת: אסף ניצן.

ארכיון

להאמין בחניכים...משמאל זוכת המדליה אבישג ומאמנה יחיעם. מימין האב דוד ואחד מחניכיו (ארכיון מ2016)

הזכייה של אבישג סמברג במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו בענף הטקוואנדו, מגיעה עם קשר עמוק מאוד לנס ציונה. מאמנה של סמברג, יחיעם שרעבי, הוא יליד ותושב העיר, ומגיע ממשפחה עם שורשים עמוקים בעולם הקרבות. אביו של יחיעם, דוד, הוא מחלוצי הקראטה בארץ, וכזה שאימן את כל הילדים שלו להיות אלופים. אין ספק שלדוד יש חלק, ולו קטן, ביכולת של יחיעם לאמן את אבישג להיות אלופה אולימפית.

שרעבי כיום בן 72, והוא אימן את כל הבנים שלו להיות אלופי קראטה. יוגב ומעוז, כיום בני 44, רגב בן ה-32 ויחיעם בן ה-42, הם כולם עוסקים כיום בטקוואנדו, ומחזיקים במספר מכונים הפרוסים בכל רחבי הארץ. אבישג, שגדלה במכון של מעוז בגדרה, עברה למכון של יחיעם ברמלה, ומשם, הכל היסטוריה. דוד מספר לנו על ההיסטוריה המדהימה של משפחתו, על יכולות אימון, על יחיעם וכמובן, איך הרגיש כאשר אבישג ניצחה את הקרב שלה מול היריבה הטורקיה וזכתה במדליה.

דוד, איך הכל התחיל?

"הייתי ילד קטן מאוד פיזית, ועד גיל 8, היו מכים אותי הרבה. למזלי, אחי הגדול היה מתאגרף, והוא לימד אותי איך להגן על עצמי. בשלבים יותר מאוחרים, הוא אימן אותי, ולמדתי בתל אביב באורט שפירא, באגודת מכבי תל אביב. הייתי אחד המתאגרפים הטובים בארץ, והגעתי לנבחרת ישראל באגרוף. לא רוצה להתרברב, אבל מרוב שהייתי טוב, נתנו לי להתאגרף מול משקלים גדולים יותר, וגם שם ניצחתי".

איך הגעת לקראטה?

"עזבתי כי עברתי לקראטה, זה משהו שקסם לי. ניסו לשכנע אותי, כי האגרוף היה מוכר הרבה יותר, וגם היה מקצוע אולימפי, אבל העדפתי את הקראטה. התחלתי להתאמן בקראטה בתל אביב, ואפילו הייתי שותף להקמת התאחדות הקראטה בישראל. בגיל 42 לקחתי מקום שני באליפות ישראל בקראטה. הכי קשה היה להתחרות שהבנים שלך מסתכלים. היה אולם מפוצץ באוניברסיטת תל אביב, זה הדבר הכי קשה. ברוך השם לא הפסדתי הרבה. לקחתי מטרה והשגתי אותה כל פעם מחדש. זה מה שקיבלתי בבית מאחי הגדול".

איך שילבת את הבנים שלך בתחום?

"את הבנים שלי אימנתי מגיל 3, וכבר מגיל 6 הם היו מתחרים. הם היו קטנים פיזית כמוני, ובהתחלה הם הפסידו, אבל אחר כל אי אפשר לנצח אותם. היו אלופי ישראל, ובכל התחרויות בארץ, לא ניצחו אותם. אני חושב שהכנסתי לבנים שלי מוטיבציה. הייתי יושב בקהל, והם היו מביאים הישגים. היינו מוכרים מאוד בהתאחדות הקראטה בישראל. מה שמצחיק הוא שהתאומים היו באותו משקל, אבל שמנו אותם במשקלים שונים כדי שלא ייפגשו בקרב".

איך הגיע הקשר לטקוואנדו?

"בשלבים יותר מאוחרים, יחיעם עבר לטקוואנדו, והוא עבר לירושלים כדי להתאמן. הוא היה הראשון והוא הרים את הטקוואנדו בתור ספורטאי בארץ. היה אמור להיות באולימפיאדת בייג'ינג, אבל עלה לקרב מכריע, ושבר את היד שבר פתוח. לאחר מכן הוא החליט שהוא הפסיק להתחרות, ועבר לאימון. בעקבותיו, כל האחים הפכו למאמנים בטקוואנדו, והם לא פחות מיחיעם לדעתי, פשוט הוא לקח את זה יותר רחוק מבחינת התחרויות. כולם פתחו סניפים של טקוואנדו, ואת כל הטובים העבירו לנבחרת. הרמה אצלנו הייתה הרבה יותר גבוהה מהרבה מקומות".

איך נוצר הקשר בין יחיעם לאבישג?

"למעוז הבן שלי, היה סניף של טקוואנדו בגדרה. היא גדלה אצל מעוז, ורק בגיל 11 הוא אמר להורים שלה שהיא מבזבזת את הזמן שלה פה, ושצריך לשלוח אותה לנבחרת לאח שלו יחיעם ברמלה. היא התחילה להתאמן ברמלה, והתחילו ההישגים - אליפויות ישראל ומדליות בחו"ל. היא כל פעם מסמנת מטרה של מקום ראשון, והיא משיגה אותה. יש שם אלופי עולם ואירופה לנוער, וגם הבן זוג של אבישג הוא לוחם טוב, אבל הוא עשה טעות ואיכשהו לא עלה".

מה ראית בתחרות מיחיעם?

"הוא היה משמעותי מאוד, הוא תיקן לה משהו באחת ההפסקות וזה עזר לה לנצח. מאמן זה דבר חשוב מאוד לספורטאי, לדעתי המאמן זה 70 עד 80 אחוז. מאמן טוב משקיע בספורטאי שיכול להביא הישגים, הוא כמו אבא או אח גדול שלה. היא מוכשרת ונראית עדינה, אך היא לא רואה ממטר. היא ממש טובה, ובפריז אם היא תגיע, היא תיקח מדליית זהב בזכות הניסיון שתצבור עד אז".

היית לחוץ בקרב?

"היא הובילה בהפרש גדול, הטורקיה הייתה אלופת עולם. פתאום היה צמצמה והייתי בלחץ, כי גם ידעתי שהיא חתכה הרבה משקל וזה גרם לה להתעייף, אבל אז הגיעו שתי בעיטות לראש והיא עשתה את זה. הרגשתי כיף בשביל יחיעם ואבישג, וגם בשביל המדינה. ברגע שראיתי את יחיעם קופץ, התרגשתי. בד"כ הוא אדיש, אבל הפעם הוא קפץ, אז הבנתי שזה משהו מיוחד. זה ירים את הטקוואנדו וזה הישג גדול למדינה. בסופו של דבר, יחיעם עבר לטקוואנדו ועשה בשכל, וזו התוצאה של ההשקעה שלו. הוא ידע איך להתחבר לאבישג, וזה משהו שהוא למד ממני, הקניתי להם את זה כמאמנים וכיום, הם כולם יותר טובים ממני באימון".

 פרטי

יחיעם זוכה בשעתו באליפות הארץ..

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה