כמה טוב ששבתם הביתה...סגן רה"ע נאור ירושלמי מציע: תוכנית עירונית לתמיכה בחיילי המילואים ומשפחותיהם

$(function(){setImageBanner('00509b1d-f48b-405d-8888-8513f2bb31b8','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

התכנית שהוצגה בישיבת המליאה האחרונה, גובשה בהתייעצות עם משרתי מילואים ובני/בנות זוג ועם מתנדבות ומתנדבים בנס ציונה, ובהתבסס על תובנות של מיזם "העוגן" הפועל בעיר.
מה דעתכם?

הרמטכ"ל פוגש חיילי מילואים -דו"צ

נאור ועמיתו גיל אנוקוב בישיבת המליאה

סגן ראש העיר נאור ירושלמי מציע תכנית עירונית כוללת לתמיכה במשרתי המילואים ובני משפחותיהם

מאות רבות מתושבי נס ציונה נמצאים מאז 7.10 בשירות מילואים ממושך, מאתגר ורווי סיכונים – בעזה, בצפון ובשומרון, ובימים אלה הם מתחילים לחזור לבתיהם ולמשפחותיהם. המשפחות, שהתמודדו לאורך 3 חודשים ויותר עם קשיים משמעותיים בשל היעדר אחד מההורים, יצטרכו להסתגל למציאות חדשה – כשבן/בת הזוג המשרת גם עשוי להיקרא בכל רגע לחזור לשירות. סביר שגם אנשי המילואים עצמם יהיו זקוקים לליווי ולהסתגלות מחדש לחיי השגרה.

נאור ירושלמי, סגן ראש העיר, יחד עם צוות "נס ציונה ירוקה", גיבשו תכנית עירונית כוללת לתמיכה במשרתי המילואים ובני משפחותיהם. במשרתי המילואים ובני משפחותיהם. התהליך כלל התייעצות עם משרתי מילואים ובני/בנות זוג ועם מתנדבות ומתנדבים בתחום בנס ציונה, ובהתבסס על תובנות של מיזם "העוגן" הפועל בעיר.

לדברי נאור ירושלמי, חזרתם של משרתי המילואים הביתה היא אירוע שישפיע על אלפי תושבים בכל הגילאים (בני/בנות זוג, ילדים, סבים וסבתות). "החזרה לשגרה של תא משפחתי שלם, אחרי תקופת ריחוק ועומסים רגשיים כבדים לכל הצדדים, תיצור התמודדות לא-פשוטה לכל המעורבים ותצריך מענים בתחום הרגשי והמשפחתי, לצד הצורך בתמיכה כלכלית ומתן הקלות והטבות שונות. לכן חובתנו להיערך ולבנות מעטפת רגשית ודרכים לתמיכה חומרית באנשי המילואים ובמשפחות על כל חלקיהן".

התכנית כוללת רק מרכיבים שהם בסמכות העיריה וביכולתה, והיא תחייב שיתוף פעולה של כמה אגפים ויחידות בעיריה, כמו-גם קרית התרבות וארגוני המתנדבים, ובשיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים, ובהם קצין מילואים ראשי בצה”ל.

נאור ירושלמי הדגיש, כי מרכיב חיוני בתכנית ובסיס להצלחתה הוא גישה פרו-אקטיבית, כלומר לא רק להמתין לצרכים שיעלו ולמשברים שעלולים להתפתח, אלא לעשות מאמץ יזום להגיע למודעות של כל משפחות המילואימניקים ולשלב את כולן בפעילויות השונות. המאמץ יכלול פניה יזומה אל המשפחות ובדיקת הצרכים בתחומים השונים, ופרסום התכנית בערוצי התקשורת של העיריה.

מרכיבי התכנית

  1. ביחד מנצחים את הבירוקרטיה – משרתי המילואים והמשפחות יצטרכו להתגבר על חודשים של הזנחה בעניינים הבירוקרטיים שלהם מול מוסדות המדינה והעיריה. בנוסף, קיים שפע של מידע על זכויות המילואימניקים והמשפחות של גורמי השלטון השונים. העיריה, באמצעות שי"ל, תסייע בהנגשת המידע ובמיצוי זכויות, כמו למשל מימוש ההנחה בארנונה למשרתי המילואים, מימוש הטבות ממשלתיות, זכויות בביטוח לאומי, הסדרת יחסי עבודה וזכויות עובדים ועוד.
  2. ביחד שומרים על הבריאות – בשיתוף עם קופות החולים הפועלות בעיר, תתבצע פניה יזומה למשפחות כדי לוודא שהצרכים הבריאותיים של כל בני המשפחה (שייתכן והוזנחו בחודשי המלחמה) מטופלים, כמו למשל הקפדה על רצף חיסונים לכל הגילאים, ביצוע אבחונים בהתאם לצורך, נושאי בריאות האישה, ייעוץ תזונתי וכיו"ב.

תינתן תשומת לב גם לצרכים הבריאותיים של המילואימניקים השבים הביתה, בעיקר בתחום הרגשי. תיפתח קבוצת תמיכה בהנחיה מתאימה, יהיה עידוד לפניה לסיוע מקצועי לכל צורך, ויעשה מאמץ להפחית טריגרים במרחב הציבורי, כמו זיקוקים ביום העצמאות, נפצים בפורים ורעש חריג ממסיבות, אופנועים וכדומה.

  1. ביחד חוזרים לבית הספר – לילדים: סיוע בהכנת שיעורים ותגבור לימודי, יחד עם סטודנטים מלגאי פר"ח ותלמידים במחויבות אישית. לסטודנטים: מלגה מוגדלת למשרתי המילואים, תמיכה בלימודים ע"י אנשי אקדמיה (כולל גמלאים) שחיים בעיר.
  2. משפחה אחת – ביחד – בניית מעטפת רגשית למשפחה לבניית חוסן ויכולת התמודדות עם המציאות המשתנה. ליווי רגשי ופסיכולוגי לילדים ולהורים, הדרכת הורים, ייעוץ זוגי ומשפחתי, סיוע בהתמודדות עם מצוקות וקשיים התפתחותיים – באמצעות מת"ל (המרכז העירוני התפתחותי לילד, לנוער ולמשפחה של עיריית נס ציונה).
  3. מטפלים בבית ביחד – הקמת "סיירת תיקונים" לסיוע בתיקונים קלים בבית בתחום חשמל, נגרות, אינסטלציה וכדומה. בנוסף – סיוע במטלות הבית ע"י תלמידי תיכון ב"מחויבות אישית" וסטודנטים מלגאי פר"ח (בייביסטר, דוג-ווקר, הסעות ילדים, עבודות בית קלות). השירות יינתן עד סוף השנה, באמצעות "מוקד סיוע" עירוני.
  4. חוזרים לעבודה ביחד – מתניעים מחדש את חיי הכלכלה המשפחתיים כחלק חשוב בחזרה לשגרה :
  • סדנאות לניהול כלכלת המשפחה – בשיתוף עמותת "פעמונים"
  • לעצמאים – מערך מנטורים ומלווים מתנדבים להתנעה מחדש של פעילות עסקית - בשיתוף הסוכנות לעסקים קטנים
  • סיוע למציאת עבודה חדשה בשיתוף שירות התעסוקה, ההסתדרות ועמותת "בעצמי"
  1. מבלים ונהנים ביחד – גיבוש "סל הטבות" עירוני למשפחות המילואימניקים, שיכלול, בין היתר:
  • "כרטיסיה" משפחתית של פעילות ללא תשלום בשיתוף קרית התרבות, שתכלול סרטי ילדים במשכן לאומנויות, חוג אחד לכל ילד, הרצאה לבחירה למבוגרים בבית הפנאי, כניסה אחת לשבוע לבריכת "נס גלים" ועוד
  • פניה לאגודות הספורט העירוניות לכניסה חינם למשחקים לחייל ולמשפחתו עד סוף העונה
  1. הקהילה מחבקת ביחד – המשך והרחבת הפעילות הקהילתית המסייעת למשפחות משרתי המילואים, הן באמצעות התארגנויות כמו "עוגן למשפחות", והן בגיוס משפחות מאמצות נוספות למשפחות המילואימניקים – כדי שיותר מאדם יחיד יהיה מעורב בפעילות מול כל משפחה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה