"לכי להיבדק": פרויקט הצילום המרגש של יערה דלגושן, בשנתו הרביעית !

$(function(){})

במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, הוצבו ברחבי העיר שלטי חוצות בהן נראות נשים מצולמות עם בנותיהן תחת הכותרת: אמא יש רק אחת – לכי להיבדק !
היוזמת והמייסדת של הפרויקט המרגש, היא יערה דלגושן, תושבת העיר, צלמת הריון, תינוקות ומשפחה, אשר אובחנה בגיל 44 כחולה בסרטן השד ואומרת
"אני רוצה שהן ירגישו הכי יפות בעולם, כי כבר ידוע כמה שהן חזקות. כשראיתי את האפקט של זה, הבנתי שזו השליחות שלי"

כתבתו של: אסף ניצן

פרטי

זו השנה הרביעית ברציפות במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, בו יערה, צלמת מקצועית ומחלימה מסרטן השד מנס ציונה, מציינת את החודש עם פרויקט צילום ייחודי של נשים המתמודדות עם המחלה:
"אני רוצה שהן ירגישו הכי יפות בעולם, כי כבר ידוע כמה שהן חזקות. כשראיתי את האפקט של זה, הבנתי שזו השליחות שלי"

לאחר שהחלימה מהמחלה וחזרה לעבוד ולצלם, החליטה יערה לתעד בהתנדבות נשים חולות או מחלימות במטרה להעלות את המודעות למחלה, למעגלי הסיוע ולחשיבות שבגילוי המוקדם.

דלגושן, נס ציונית הנשואה עם שלושה ילדים, סיפרה על הפרויקט החשוב והמרגש, וסיפרה גם על עצמה, על איך הגיעה לפרויקט, על ההתמודדות שלה עם המחלה, על ההחלמה, ועל המסר החשוב שהיא רוצה להעביר באמצעות הפרויקט.

יערה מספרת: "במקצועי אני צלמת הריון, ניובורן ומשפחות. במהלך השנה אני נהנית לתעד רגעים מרגשים עבור משפחות ונשים, ותמיד היה לי חיבור לצילום. באפריל 2018, בגיל 44, בעקבות בדיקה שגרתית שערכתי, נודע לי שחליתי בסרטן השד. אחרי ההלם ראשוני, הציגו לי מספר אופציות לטיפול, ובחרתי באופציה של כריתה ושחזור. למזלי הרב, זו הייתה הבחירה הנכונה כי בביופסיה גילו ממצא מסוג אגרסיבי והתוצאות היו יכולות להיות שונות לגמרי. לצערי השיחזור הסתבך ועברתי עוד שני ניתוחים בסופו של דבר".

"בתקופת ההחלמה גיליתי את ״שלובות - חיבור חדש לחיים״, ואת המייסדת שלו, שרון איתן, וזה היה מקום שאפשר לי כמה שעות של התנתקות מהדאגה והחשש. יש להם 12 סניפים בארץ, וזה בהחלט משהו שהוא לנפש. במהלך המפגשים, לא מתמודדים שם עם המחלה והטיפולים, אלא זה אך ורק לחזק אחת את השנייה. כשחזרתי לצלם, החלטתי שלכבוד חודש המודעות לסרטן השד, אצלם את אותן נשים שביום אחד חייהן התערערו עם אבחון מחלת הסרטן. היה לי חשוב להראות אותן כמו שהן: מלאות עוצמה, חוסן, חוזק, נשיות, ויחד עם זאת, להזכיר לכל אישה להתקשר ולכל גבר להזכיר לנשים בחייו להתקשר לקבוע תור אצל כירורג/ית שד".

"השנה זאת כבר שנה רביעית שאני מפיקה ומצלמת בהתנדבות קמפיין הקורא להיבדק לסרטן השד באוקטובר, חודש המודעות העולמי לסרטן השד. כל המצולמות המשתתפות בקמפיין וגם אני, הן נשים שהתמודדו ומתמודדות עם סרטן. בכל שנה מתנדבות לפרויקט נשים אשר חוברות יחדיו ליצירה משותפת - קריאה לנשים להיבדק אצל כירורגי/ית שד".

יערה מוסיפה: "משמח אותי לראות איך אותן נשים מגיעות לצילומים עם חששות ולאט לאט הן נפתחות. אני רוצה שירגישו הכי יפות בעולם, כי כבר ידוע כמה שהן חזקות. בכל פעם כשאני מפרסמת את צילומי הפרויקט והעלאת המודעות לבדיקות, אני מתרגשת מהודעות של נשים שבעקבות הקמפיין התקשרו וקבעו בדיקת שד. אני חושבת שזה להביא אנשים למודעות, ללכת להיבדק. כולנו תמיד דואגות לילדים וקצת שוכחות לדאוג לעצמנו. זה רק להרים טלפון וללכת להיבדק".

"זה התחיל מזה שרציתי להחזיר חזרה לשלובות. זה היה מקום שסייע לחזק את הנפש. בתקופת ההתמודדות הוא היה כמו בית. כשראיתי את האפקט של הקמפיין, ושנשים אומרות שראיתי וקבעתי תור, הבנתי שזו השליחות שלי. כל שנה אני בוחרת נושא מסוים וסביבו בונה את הקמפיין. הנושא של הפרויקט השנה הוא הקשר בין ילדות לאימהות וכל הנושא של בדיקות גנטיות. בגלל שכשאת נבדקת, את לא רק דואגת לעצמך, את גם דואגת לעתיד של הבת שלך. הצילומים הם צילומי סטודיו, לפי הנושא באותה שנה".

יערה מסכמת: "בסופו של דבר, אני רוצה להזכיר לכל אישה ולכל גבר להזכיר לנשים בחייו להתקשר ולקבוע תור לכירורגית שד בהקדם. תודה לכל הנשים שהתנדבו לפרויקט, זה לא היה אפשרי בלעדיהן".

יערה דלגושן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה