לקראת מבצע "הקש בדלת" קבלו את היו"ר החדשה של סניף האגודה למלחמה בסרטן בנס ציונה - יהודית כהן:

$(function(){setImageBanner('bb4b1520-ff53-4117-9672-166786b15ce4','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

"אני קוראת לכולם לפתוח את הלב" אומרת ד"ר יהודית כהן, יושבת הראש של סניפה החדש של האגודה למלחמה בסרטן בנס ציונה, - המתכוננת למבצע הנרחב "הקש בדלת" שיתקיים ביום שני הקרוב, זו השנה ה-61 ואומרת:
"נפלה בחלקי הזדמנות נהדרת לנצל את הידע והקשרים המקצועיים שלי, על מנת לסייע לתושבי נס ציונה לקבל מידע אמין ומסודר בתחום הסרטן. אני פתוחה לקבלת הצעות לשיתופי פעולה כדי להמשיך ולקדם את הנושא"
עליה ועל תוכניותיה וכן על האגודה למלחמה בסרטן ומבצע "הקש בדלת" , בכתבה שלפניכם:

אגודה למלחמה בסרטן/ פרטי

כתבתו של אסף ניצן. מוגשת באדיבות "כל נס ציונה".

מבצע 'הקש בדלת' של האגודה למלחמה בסרטן ייצא לדרך ביום שני הקרוב. כמו בכל שנה ב-61 השנים האחרונות, באגודה מקווים לאגור כמה שיותר כספים עבור החולים, ואל המהלך מצטרפים הרבה מאוד גורמים, כולל מערכת החינוך ששולחת את הילדים לביצוע התרומות.

לקראת המבצע, דיברנו עם ד"ר יהודית כהן, מי שנכנסה לאחרונה לתפקיד של יו"ר הסניף החדש בנס ציונה של האגודה למלחמה בסרטן. 

מי את ד"ר יהודית כהן?

אני תושבת נס ציונה מזה 22 שנים, נשואה ואמא ל-4 ילדים. במשך שנים רבות פעלתי במסגרת ועדי ההורים במערכת החינוך בעיר, ועד לאחרונה כיהנתי כיו"ר ועד ההורים בתיכון בן-גוריון.

במסגרת לימודי האקדמיים עסקתי במגוון תחומים הקשורים בביולוגיה. את התואר הראשון שלי עשיתי בביולוגיה ובאנדוקרינולוגיה, בתואר השני התמחיתי בביוכימיה קלינית, וסיימתי את התואר השלישי בתחום של גנטיקה מולקולרית. בפוסט דוקטורט עסקתי במחקר בנושא הסרטן.

בתום לימודיי השתלבתי במספר חברות תעשייתיות, אך מהר מאוד מצאתי את עצמי במכון האונקולוגי של בי"ח שיבא בתל השומר. שם הקמתי בנק רקמות למחקר בתחום הסרטן, וניהלתי מספר שנים את התכנית לרפואה מותאמת אישית. לאורך הדרך יצרתי קשרים טובים עם רופאים רבים ומומחים שונים בתחום, וצברתי ידע רב בנושא. כיום אני עובדת כמנהלת המדעית של מידג"ם - בנק הרקמות הלאומי של ישראל למחקר, בעיקר בתחום הסרטן.

יהודית, מה מניע אותך לביצוע התפקיד הזה?

לפני מספר חודשים פנו אלי בבקשה לקחת על עצמי את הקמת סניף של האגודה למלחמה בסרטן בעיר. לאחר התלבטות קצרה, הבנתי שנפלה בחלקי הזדמנות נהדרת לנצל את הידע והקשרים המקצועיים שלי, על מנת לסייע לתושבי נס ציונה לקבל מידע אמין ומסודר בתחום הסרטן. כמובן שאני מבצעת את התפקיד הזה בהתנדבות מלאה, בנוסף על עבודתי הרגילה.

מה החזון שלך לסניף נס ציונה של האגודה למלחמה בסרטן?

ראשית, חשוב לי לציין שהאגודה למלחמה בסרטן היא עמותה התנדבותית ישראלית שהוקמה לפני כ-50 שנה, במטרה להקטין את התחלואה והתמותה ממחלת הסרטן ולשפר את איכות חיי החולים. הגוף הזה הוקם כדי לתת מענה מקצועי למחלימים. במסגרת תפקידי, אני רוצה קודם כל להקים ולתפעל את הסניף החדש של האגודה בנס ציונה בשיתוף עם עיריית נס ציונה ועם תושבי העיר, אשר רבים מהם כבר הציעו את עזרתם. במקביל, אני שואפת לתת מענה מקומי לחולי סרטן ולמחלימים הגרים בנס ציונה, במספר דרכים שמיד אפרט. בנוסף, חשוב לי מאוד להעלות את המודעות הקהילתית לנושא הסרטן על כל רבדיו, תוך הנגשה של ידע ומידע בתחומי מניעה, טיפול ותמיכה. השבוע כבר קיימנו הרצאה ראשונה, במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד.

האם תוכלי לפרט את תכנית העבודה שלך לקידום חזון זה?

על מנת להשיג את המטרות האלה אני מחפשת אתכן ואתכם התושבים, ליצירת שיתופי פעולה והעלאת רעיונות בהם תרצו לקחת חלק. אני רואה את הסניף שלנו פעיל בתחומים רבים:

  1. יצירת סביבה מקצועית, מוגנת ומכילה עבור חולים ומחלימים. למשל באמצעות הסברה והדרכה על ידי אנשי מקצוע; הפצת מידע על זכויות וזכאויות; פעילות שיקום ורווחה, כגון התעמלות, סדנאות וכדומה; קבוצות תמיכה; תכנית "מחלימים לחיים בריאים"; והדרכות להורים לילדים חולים.
  2. העלאת מודעות באמצעות מערכת החינוך, בשילוב של פעילויות בתוך המסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות; אירועי התרמה (באמצעות פעילויות ספורט למשל). רק ביום שישי האחרון היה בעיר מירוץ של "גמאני רצה", מיזם מקסים של עמרי פדהצור תושב נס ציונה, להעלאת המודעות לסרטן השד; התמקדות בנושאים ספציפיים, כגון יום ללא עישון, תכנית "חכם בשמש", חודש סרטן השד, "אחותי בורוד", יום הסרטן הבינלאומי, חודש המודעות לסרטן העור וכדומה.
  3. גיוס משאבים. מבצע הקש בדלת השנתי יתקיים ביום שני הקרוב, 11.10. אני קוראת לכולם לפתוח את הלב והכיס לתלמידי חטיבות הביניים בעיר, אשר יגיעו לבתיכם על מנת להתרים אתכם. עסקים המעוניינים לבצע תרומה משמעותית יותר, יכולים לפנות אליי באופן אישי ואדאג שהתרומה תגיע ליעדה, ותעודת הוקרה מתאימה תועבר לתורמים. אני גם פתוחה לרעיונות נוספים לקיום אירועי התרמה ופעילויות בעיר.
  4. פעילויות חינוכיות ושיתופי פעולה עם אשכול פיס לביצוע פעילויות חקר מדעיות; תחרויות בין בתי ספר ליצירת מיצגים; הרצאות לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב (למשל: חכם בשמש, עישון, אורח חיים בריא)
  5. פעילויות כלליות כמו הרצאות לאוכלוסייה הרחבה; מבצעים נקודתיים בהתאם לצורך שיעלה מתוך קהילת החולים והמחלימים; פעילויות תמיכה נפשית/פיסית בחולים, מחלימים ובני משפחותיהם; קיום ימי בריאות עירוניים במסגרת "עיר בריאה"; יצירת אפשרות להתנדבות של תלמידי תיכונים במסגרת מחויבות אישית; שת"פ עם צה"ל; הכנסת פעילויות במהלך יום העבודה לחברות הפעילות בעיר; יצירת קשרים עם בתי חולים. ועוד ככל אשר נרצה...

מה את צריכה כדי להצליח?

אני פועלת כעת לבנות תיק של רעיונות לקידום ייחודי בנס ציונה. לשם כך אני זקוקה לעזרה של צוות מתנדבים ומתנדבות. כל מי שמעוניין לקחת חלק מוזמן לפנות אליי באופן אישי - מספר הטלפון שלי הוא 058-4466755. ההזמנה מיועדת גם למטופלים ומטופלות, מחלימים ומחלימות – פנו אלי בכל נושא רלוונטי. מכיוון שכל הפעילויות שלנו ניתנות על ידי האגודה ללא עלות, אני מחפשת גם שיתופי פעולה מקומיים אשר יאפשרו לנו להרחיב את הפעילות ככל האפשר.

מילה אישית לסיום?

אני בטוחה שמתחילה כאן דרך ארוכה ומשמעותית, החשובה מאוד הן בהיבט של מניעה באמצעות העלאת מודעות לנושא הסרטן, והן בהיבט של מתן מענה לחולים ולמחלימים, אצלנו בתוך העיר. אני רואה חשיבות גדולה בבניית קהילה חזקה ותומכת בתוך העיר, בשיתוף פעולה עם מערכת החינוך, לבניית תשתית חברתית משמעותית, שתדע להתמודד עם הנושא במקצועיות, חוכמה ורגישות.

על המבצע עצמו:

ביום שני 11 באוקטובר 2021 ייערך זו השנה ה-61 מבצע ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן - 'הקש בדלת'®.

מבצע 'הקש בדלת' מוכר בכל בית בישראל כסמל של נתינה וערבות הדדית, והוא חלק בלתי נפרד ממהותה של האגודה למלחמה בסרטן.

אות הפתיחה למבצע ניתן כבכל שנה בטקס פתיחת 'הקש בדלת' ופתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן, במעמד נשיא המדינה המשמש באופן מסורתי כפטרון האגודה זה עשרות שנים. השנה לראשונה בכהונתו פתחו את הטקס הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל.  טקס הפתיחה, שהתקיים בבית הנשיא ב-3 באוקטובר, נושא משמעות מיוחדת, שכן נשיא המדינה, יצחק בוזי הרצוג, הוא בנם של חיים הרצוג ז"ל, נשיא מדינת ישראל השישי, ואורה הרצוג, אחותה של סוזי אבן ז"ל, הנשיאה המייסדת של האגודה למלחמה בסרטן, שהפכה קבוצת מתנדבים קטנה לעמותה ההתנדבותית הגדולה ביותר בישראל, המובילה את המאבק במחלות הסרטן ובעלת הישגים ברמה הלאומית והעולמית.

נשיא המדינה: "כולנו מכירים ממעגל קרוב חולים ומחלימים, ולמרבה הכאב, נושאים בלבנו גם פנים ושמות יקרים של אלו שלא זכו להחלים מהמחלה האיומה הזאת. אך גם רבים מאד שמחלימים או חיים היטב ובכבוד לצד המחלה. מחקרים פורצי דרך, חקיקה רגישה ותומכת, הסברה מעולה להגברת מודעות ולקידום גילוי מוקדם ומציל חיים של המחלה, ורשת שלמה של הדרכה תמיכה, ליווי וטיפול גופני ונפשי לחולים, למחלימים, ולבני משפחותיהם, הם רק חלק מהעשייה העניפה והמפוארת שמקדמת ללא לאות של האגודה למלחמה בסרטן."


טקס הפתיחה הקש בדלתטקס הפתיחה - מיכל הרצוג, יצחק הרצוג, מירי זיו ומשה בר חיים. צילום: נתנאל תבל


כמידי שנה ייקחו חלק במבצע תלמידים מבתי ספר ברחבי הארץ, חניכי תנועות הנוער ומתנדבים,  שיפקדו את בתי תושבי  בישראל ויציעו להם לפתוח את הדלת ואת הלב למען המאבק במחלת הסרטן ולטובת חולי הסרטן בישראל. בה בעת יתקיים המבצע גם במתכונת דיגיטלית, כך שניתן יהיה לתרום אונליין ישירות באתר האגודה. בנוסף ישנה אפשרות לשלם באמצעות PayBox – הארנק הדיגיטלי, אפליקציית ביט ואפשרויות דיגיטליות נוספות. יו"ר המבצע השנה הוא פרופ' יוסי ירדן,  מדען, חתן פרס ישראל ויו"ר ועדת המחקר של האגודה לשעבר.


פרופ' יוסי ירדן, יו"ר מבצע 'הקש בדלת' 2021: "מהו העתיד? אנו המדענים צופים כי הקורונה תדעך במוקדם או במאוחר, כמו מגיפות קודמות. לעומת זאת, מחלת הסרטן תישאר איתנו, למרבה הצער. במחלת הסרטן אין פסק זמן".

לרגל מבצע 'הקש בדלת': קמפיין חדש של האגודה הכולל תשדירים שהופקו בהתנדבות על ידי משרד הפרסום גיתם BBDO

את מבצע 'הקש בדלת'® מלווה השנה קמפיין הכולל שני תשדירי שירות מרגשים בהם לוקחים חלק בהתנדבות שני מחלימים צעירים ממחלת הסרטן, נועה בוזקשוילי, בת 14.5, ונחליאל פוקרוי, בן 27, שנעזרו באגודה למלחמה בסרטן במהלך התמודדותם עם המחלה.


בתשדירים נראים שני הצעירים ברגעי חיים מיוחדים, בזמן הטיפול וההתמודדות עם מחלתם ובמעבר חד כאשר הם חוגגים את ההחלמה. לשני המשתתפים סיפור התמודדות והחלמה ייחודי, והם נעתרו בשמחה לקחת חלק במסע ההסברה לקראת המבצע לגיוס תרומות למען החולים ונגד המחלה. המסר המוביל של התשדיר הוא: "התרומה שלכם יכולה לשנות את הסיפור שלהם."


את התשדירים הגה משרד הפרסום גיתם BBDO המלווה זה שנים בהתנדבות את פעילות האגודה למלחמה בסרטן, בהם משה תאומים יו"ר גיתם BBDO , מרדכי גולדברג כידון מבעלי אחזקות בקבוצת גיתם BBDO, עדו הר-טוב, בעלים ומנכ"ל גיתם BBDO , מנכ"לים משותפים קרן בכר אמיתי ויובל וינגסט, סמנכ"לית לקוחות אורית שצברג, מנהלת לקוחות חן קרטס,  תקציבאית טל גופר, סמנכ"ל קריאטיב עדו קריב וטל מנור, הפקה אלון שמואלוף. על הפקת התשדירים הופקד משרד ההפקה מיאלמה, מפיקה ראשית שוש מגורי כהן, מפיקה אחראית ליאורה יורק נאמן, מפיקה בפועל בת חן כהן, במאית יעל אלרוד, צלם תום ריכטר.


נועה בוזקשוילי

מתוך תשדיר "הקש בדלת" - נועה בוזקשוילי, מחלימה מסרטן


נחליאל פוקרוימתוך תשדיר "הקש בדלת" - נחליאל פוקרוי, מחלים מסרטן

על האגודה למלחמה בסרטן

מבצע 'הקש בדלת'® הינו אחד ממקורות התמיכה החשובים של האגודה למלחמה בסרטן, המובילה מאז 1952 את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל.


בארץ חיים כיום 300,000 חולי סרטן, ומדי שנה נוספים כ-30,000 חולים מאובחנים חדשים, כ- 500 מתוכם ילדים.  אך הודות לקידום המחקר ושימת דגש על שיפור אמצעי האבחון, הגילוי המוקדם והטיפול, חל גידול משמעותי במספר המחלימים ושיפור ניכר באיכות חייהם של המטופלים.


פעילותה של האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור,  בעיקרון פעילות האגודה לא נתמכת על תקציבו של אף משרד ממשלתי והיא פועלת על בסיס שיקולים מקצועיים בלבד. התרומות שייאספו במבצע מאפשרות לאגודה לקיים פעילויות מצילות חיים, בהן קבוצות תמיכה לצעירים ולמבוגרים, מוקד תמיכה רגשי-נפשי ומוקד מידע, תמיכה ומימון מחקרים בתחום הסרטן, ייזום וסיוע בהפעלת תכניות לאומיות למניעה וגילוי מוקדם של סרטן, סיוע בהקמה, שיפוץ ושדרוג של מחלקות אונקולוגיות במרכזים הרפואיים, מימון תקנים של אנשי מקצוע בתחום הטיפול בחולי סרטן,  קידום זכויות החולים והמחלימים ושיפור איכות חייהם, קידום בריאות והסברה לציבור הרחב ועוד.


במאבק בסרטן אין פסק זמן, והוא חשוב לכלל הציבור במדינת ישראל בריאים וחולים, ילדים צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, מכל מגזרי האוכלוסיה בישראל. ההתמודדות עם מחלת הסרטן מהווה יעד לאומי מן הדרגה הראשונה, ולכן מבצע 'הקש בדלת' חשוב מאוד לקיום מגוון פעילויות האגודה - למען החולים ונגד המחלה.


האגודה למלחמה בסרטן במספרים

  • כ-180 מיליון שקל העניקה האגודה בעשור האחרון למרכזים הרפואיים בישראל, לסיוע בבנייה ושיפוץ, מימון תקנים ורכישת ציוד רפואי מתקדם.

  • כ-50 מיליון שקלים הוענקו בעשור האחרון למימון מאות מחקרים בתחום הסרטן.

  • כ-16,000 בדיקות בוצעו בשנת 2020 בניידת הממוגרפיה שנרכשה ביוזמה ובסיוע של האגודה למלחמה בסרטן ומופעלת על ידי אסותא מרכזים רפואיים עבור הנשים המבוטחות בכל קופות החולים, ושנועדה לצמצם פערים בהיענות לבדיקת הממוגרפיה החשובה לגילוי מוקדם של סרטן השד. 

  • כ-11,800 שעות פעילות התנדבותית ניתנו ב-2020 על ידי מתנדבות 'יד להחלמה'® המלוות חולות סרטן שד.

  • כ-10 מיליון שקלים השקיעה האגודה בעשור האחרון במימון והפעלת רשת מרכזי התמיכה 'חזקים ביחד'® שהקימה, בהם פועלות  קבוצות תמיכה מגוונות לחולים ולבני משפחתם, פעילויות גוף ונפש כגון – יוגה,  פלדנקרייז, בישול בריא,  וכד' לחולים ומחלימים והכל ללא תשלום

  • כ-100,000 שעות חונכות לילדים חולי סרטן ניתנו בשנת 2020 במסגרת פרויקט 'השלמת חומר נלמד' כדי למנוע מהילדים החולים פערים בלימודים בגלל העדרותם מביה"ס בזמן הטיפול למחלתם.

  • כ-27,000 שעות פעילות התנדבותית ניתנו במסגרת פרויקט ליווי חברתי-לימודי בשנת תשע"ט, ע"י סטודנטים מלגאים מתוכניות IMPACT!, שח"ק והישג המשובצים במערך התמיכה של האגודה.

  • כ-10,500 מטופלים נטלו חלק בפרויקט 'צעדים לאיכות חיים'® ב-19 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ, בהם,  במימון ובהדרכת האגודה החולים מבצעים פעילות גופנית שהוכחה כיעילה להפחתת הסיכון לחזרת המחלה.

  • יותר מ-300,000 ילדי גנים וחטיבות צעירות נחשפו במהלך התקופה לפעילויות 'חכם בשמש'® ולהרצאות וחומרי הסברה בנושאי אורח חיים בריא ונזקי העישון.

  • מעל 2,500,000 כניסות בשנה לאתר האגודה באינטרנט, המספק מידע מקיף, אמין ועדכני על מחלות הסרטן, הטיפול, דרכי המניעה והאבחון המוקדם.

הגדלת המענק הכספי לחולי סרטן

בעשור האחרון העניקה האגודה למלחמה בסרטן כ-40 מיליוני שקלים כסיוע חומרי ראשוני לילדים ומבוגרים חולי סרטן, הנמצאים במצוקה כלכלית בזמן היותם בטיפול פעיל במכונים האונקולוגיים.

בעקבות מגפת הקורונה והקשיים הכלכליים שהיא גרמה, הוחלט באגודה להעלות את סכום הסיוע בכ-60%, ולהעמידו על סך כולל של 4 מיליוני שקלים לשנת 2021.

המענק הינו חד פעמי וניתן במטרה לסייע עד לקבלת העזרה משירותי הרווחה הממסדיים והקהילתיים, כגון ביטוח לאומי, מחלקות לשירותים חברתיים בעיריות, קופות חולים וכו'.

 

לא תודה

להרשמה

הירשמו לניוזלטר לקבלת עדכונים

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה