לתת, ולקבל בחזרה: סאם פוס וסיפור ההתנדבות שלו במתנ"ס יד אליעזר

$(function(){setImageBanner('06b8d701-2a62-4db7-871e-dd58bfdfb350','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

פוס, בן 48, החליט שלא לשבת בבית בימי הקורונה, והחליט להעביר אימוני כדורסל לילדי מתנ"ס יד אליעזר.

לאחר ההצלחה, ולאור היותו דובר אנגלית כשפת אם, הוחלט גם לפתוח קורס אנגלית מצליח.
פוס מסביר: "רציתי לנצל את הזמן ולעזר, לתת משהו בחזרה לקהילה. המשפחה תומכת וזה משהו שאני מעביר לילדים שלי. ראינו שיפור משמעותי בנושא האנגלית".
וגם: שיעורי הפוטבול והפוסט המרגש של המתנ"ס

כל נס ציונה

שנת הקורונה שעברה עלינו הערימה קשיים רבים על הרבה מאוד אנשים. המחסור בעבודה והימים הארוכים בבית הוציאו מהרבה מאוד אנשים תכונות ופעולות, שהם לא ידעו שיש בהם את הכוח לבצע אותן. יש אנשים שמעדיפים להישאר בבית, ויש אנשים שמעדיפים לצאת ולתרום, כמו סאם פוס. סאם, בן 48, עשה עלייה מארה"ב בשנת 1993 והוא נשוי עם שלושה ילדים, ועוסק בתחום של שוק ההון.

פוס, שהגיע לארץ בעקבות המשפחה של אשתו והתיישב בשכונת ארגמן שבנס ציונה, מצא את עצמו בין עבודות בתקופת הקורונה, ולא חשב לרגע להישאר בבית. פוס החל להתנדב במתנ"ס יד אליעזר, ועזר לילדים רבים הן בתחום הכדורסל והן בתחום לימודי האנגלית.

סאם, ספר לנו קצת על ההחלטה להתנדב במתנ"ס יד אליעזר?

"במהלך הקורונה מצאתי את עצמי בבית והחלטתי לנצל את הזמן הזה כדי לראות איך אני יכול לעזור לזולת. החלטתי לתת משהו בחזרה לקהילה, ונתקלתי באופציה של התנדבות במתנ"ס דרך מישהו בעירייה. התחלתי את החוג כדורסל לילדי כיתה א' וג' וזו הייתה הצלחה גדולה. יש לי רקע בכדורסל כי שיחקתי קצת כדורסל בתיכון, אבל לא משהו רציני. הילדים שלי מאוד התחברו ואהבו את הרעיון מכיוון שהם משחקים בקט סל בנס ציונה, הם אוהבים ספורט וזה נראה טבעי".

איך הגעת לחוג ללימודי אנגלית?

"תוך כדי דיונים עם המנהלת דיברתי איתה על להכניס חוג של אנגלית כדי לשפר את רמת האנגלית של תלמידי התיכון, אשר מתכוננים לבגרות באנגלית. אני כמובן דובר אנגלית כשפת אם. עבדנו בקבוצות מאוד קטנות, ותרגלנו אנגלית מדוברת, אנסין, כל מה שקשור לדקדוק וגם על העבודות הסופיות שהם היו צריכים להגיש. תוך כדי הקורונה, המתנ"ס נסגר, והמשכנו לעבוד דרך הזום. כל הנושא היה מאוד מוצלח כי היה שיתוף פעולה מהילדים".

איך השיפור באנגלית התבטא אצל הילדים?

"אני אישית ראיתי שיפור משמעותי בנושא האנגלית אצל מרבית התלמידים, לפי הציונים שהם קיבלו על העבודות שלהם. ההתקדמות שלהם בזכות היחס האישי שהם קיבלו הייתה משמעותית. ראו את הביטחון שהילד מביא איתו בדיבור ובכתיבה באנגלית, וזה קיבל תמיכה במהלך השיעורים בכיתה. אני נתתי להם חיזוקים, וזה התבטא בכך שהם היו רציניים והגיעו בכל שבוע, ואפילו השתתפו בשיעורים. ראיתי את הרצינות ואת ההשקעה שלהם. אין לי רקע, אבל קיבלתי הרבה מחמאות שאני יודע להעביר את החומר כמו שצריך".

מה משך אותך בהתנדבות?

"ברגע שאתה נותן, אז אתה מקבל חזרה. אני מאוד אוהב את העניין של התנדבות וזה חשוב לי. אני אוהב לשתף גם את הילדים שלי בעניין. חשוב לי להיות מעורב בקהילה, במיוחד אחרי השנה האחרונה, וקיבלתי תגובות מאוד חיוביות על ההתנדבות הזו".

איזה עוד סוגים של התנדבות אתה עושה?

"אני וגיסי, שגם הוא עשה עלייה, אבל מקנדה ולא מארה"ב, מארגנים חוג של פוטבול אמריקאי לילדים. אנחנו מנהלים את זה ביחד בכל ימי ראשון בשכונת ארגמן. זה משהו קצת שונה, אבל מהנה מאוד".

איך מוצאים זמן וכוחות להתנדב?

"כל אחד יכול למצוא את הזמן הזה. אני חושב שאני מהווה דוגמה טובה לילדים שלי, הם מתעניינים במה אני עושה. והם מאוד תומכים במהלך הזה. אני חושב שניצלתי היטב את הזמן הזה שלא עבדתי. אני חושב שזה מאוד חשוב לשתף את הילדים בדברים הזה, ולהכניס להם את רוח ההתנדבות בגיל צעיר. זה מאוד חשוב בעיניי. כל המשפחה הגיבה ממש בחיוב לנושא ההתנדבות. זה משהו שאני מרגיש שאני מאוד מחובר אליו".

במתנ"ס יד אליעזר יש סוגים שונים של מתנדבים, אם כי סם הוא בהחלט מתנדב מיוחד שמגיע ממעמד שונה. במתנ"ס העלו לא מכבר פוסט, שמודה לסם על העבודה היפה שלו עם הילדים, הן באנגלית והן בכדורסל:

"אין על המתנדבים שלנו. בשנה האחרונה החלו לפעול במרכז הקהילתי מתנדבים שהדגש העיקרי הוא עזרה והקניית מיומנויות למידה לילדים ולנוער. סאם פוס החל את התנדבותו אצלנו במטרה לשפר לילדים ולנוער את האנגלית. סאם נתן סיוע בשיעורי בית הכנה לבגרות באנגלית לכיתות י"א ועוד..".

"סאם אב לשלושה ילדים' ויחד עם זאת הצליח לשלב התנדבות אצלנו במרכז. חשוב לציין שבכל תקופת הקורונה סאם לא וויתר על התגבור באנגלית והעביר את כל הפעילות לזום. בנוסף, סאם מגיע עבור הילדים והנוער לאימוני כדורסל ומלמד אותם טכניקות שונות . כיף לראות את המתנדבים שלנו נהנים, מסופקים והכי חשוב מתנדבים שהופכים להיות חלק משמעותי עבור הילדים והנוער במרכז".

סאם כאמור, הוא רק אחד מהמתנדבים במתנ"ס יד אליעזר. במתנ"ס מקבלים מתנדבים מכל הסוגים ומעניקים להם את הכלים להחזיר קצת לקהילה. רוצים להתנדב גם ? כנסו לדף הפייסבוק של מתנ"ס יד אליעזר, או צרו קשר עם מערכת "כל נס ציונה" והתחילו לעבוד וליהנות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה