מה עושה אוטיסט במגמת קולנוע? הסיפור המדהים של גיא מתיכון "בן יהודה" בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('0f427dbc-28b3-420b-8ef4-f207146dd523','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

קבלו את ""פריק שואו" - הסרט התיעודי הכי אופטימי שתראו השנה !
סרט שכתב והפיק בכוחות עצמו גיא, תלמיד יא' ב"בן יהודה", נער הנמצא על הספקטרום, אך החליט לקראת בחינת הבגרות במגמה, 'לעשות סרטים על אוטיזם, שאנשים יבינו מה זה'.
והתוצאה? ראו בעצמכם.

צילום מסך מהסירטון

כך מספרת האם, אוסו באיו:

סוף י"א, עונת הבגרויות החלה, וכל המשפחה מגויסת לעזור: גיא צריך שיקריאו לו את כל החומר, הוא לא יכול ללמוד לבד למבחנים מקריאה. תוך כדי שמקריאים לו, הוא מסתובב ועושה המון דברים אחרים כדי להיות מסוגל להקשיב. אנחנו לומדים מסיכומים של אחרים, כי הוא לא מסוגל לכתוב בעצמו בשיעורים. מחברות משלו אין לו, אבל גישה חיובית לחיים, ובגרות אמיתית, פנימית? יש, ועוד איך!

השבוע הוא הוכיח עד כמה, במבחן בגרות 'אמיתי מהחיים' - סרט הגמר השנתי במגמת קולנוע. מה עושה אוטיסט במגמת קולנוע?! דווקא!! הוא בחר במגמה מתוך תשוקה 'לעשות סרטים על אוטיזם, שאנשים יבינו מה זה'.

במשך חודשים חלם על הסרט הזה וחיכה לצלם אותו, אבל לתאם עם אחרים ולעבוד יחד זה לא פשוט, ועבורו זה מאתגר במיוחד. כך קרה שצילומי הסרט יצאו לדרך ברגע האחרון ממש, ונותר מעט מאד זמן לעריכה. הוא לא ויתר לרגע. היה נחוש לסיים בזמן, ולהציג את הסרט בערב ההקרנה החגיגי מול כל ההורים והתלמידים. נאבק להישאר מרוכז שעות ארוכות, ערך מול המחשב בלי לוותר ובלי לקטר, עד שכל שנייה בסרט ישבה בול כמו שרצה. עד שכל אות בכתוביות שעזרתי לו להקליד הייתה מדויקת לטעמו.

כל סוף השבוע, עד חמש וחצי בבוקר בלילה הלבן האחרון שנותר. היה שווה מאין כמוהו. את עוצמת הרגשות שחווינו באולם אין לי מילים לתאר. קבלו אותו: "פריק שואו" - הסרט התיעודי הכי אופטימי שתראו השנה!

תודה לתום הוד וילנר על הצילום, הבימוי והרעיונות המעולים, ולמורים הנפלאים בתיכון 'בן-יהודה': גיא ציון, מארי חן חנן ובת חן סוזין.

ראו את הסירטון המלא:

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה