מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל: אנו אבלים על לכתו של הדבוראי משה פאר (פצ'ורניק) ז״ל

$(function(){})

משפחת מגדלי הדבורים בישראל נפרדים בכאב רב מחברם משה פאר (פצ'ורניק) ז"ל (1945-2021) דבוראי ותיק מנס ציונה, ונינו של ראובן לרר, מראשוני הדבוראים בארץ ישראל וממייסדי נס ציונה.

יח"צ

אופי רייך, מנכ"ל מועצת הדבש אומר: "צר לנו על לכתו של חברנו משה פאר, דבוראי מצטיין ואיש עשייה רגיש ומוכשר, ממשפחת מייסדי ענף הדבש, שפעל לתיעוד ההיסטוריה ושימור ענף הדבוראות בישראל. תנחומינו למשפחה ולבית פאר פצ'ורניק. יהי זכרו ברוך".

פאר הקדיש את חייו לאיסוף מידע ותיעוד של ענף הדבוראות מראשית ההתיישבות בארץ, בדבקות ומסירות ועבודה ללא לאות, כאשר שם לו למטרה לספר את סיפור ענף הדבורים לדורותיו.

לאורך השנים יצר פאר אוסף נדיר של כוורות, מיכשור, מסמכים וצילומים, משנת 1917 ועד היום, דרכם ניתן ללמוד כיצד קם ענף הדבש והדבוראות בארץ .

 פאר האמין כי, 'הכול בישראל משתנה כל העת, אך שירת הדבורה עדיין מזמזמת'. באמצעות שימור ההיסטוריה דאג להעלות את המודעות לחשיבותה של דבורת הדבש המאביקה העיקרית בטבע, אשר נמצאת בסכנת הכחדה, והכרח השמירה עליה למען עתיד האנושות.

בין היתר, קיים פאר בשנת 2017, את הכנס הרשמי לציון 130 שנות דבוראות בישראל, ב'נחלת ראובן', בנס ציונה, במקום בו קם ענף הדבוראות בארץ.

ראו כתבתנו מלפני מספר ימים:

https://nessziona.net/אנשים/אבא-שלי-משה-פאר-ז-ל-בנו-אלון-נפרד-ממנו-482775

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה